انواع افسردگی (Types of Depression)

بیماری ها
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: < 1 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
داستان خود را برای ما تعریف کنید
انواع افسردگی (Types of Depression)

درباره بیماری افسردگی

اطلاعات بیماریها : این طبیعی است که گاهی احساسات ما افت پیدا کند، اما اگر شما بیش از حد غصه‌دار باشید به طوری که تأثیر آن را بر زندگی روزانه‌تان احساس کنید،ممکن است به افسردگی دچار شده باشید. این وضعیت را می‌توان با دارو ، صحبت با یک روان‌درمانگر و یا تغییراتی در شیوه زندگی درمان کرد.

بسیاری از انواع مختلف افسردگی وجود دارد. رویدادهای مختلف در زندگی شما باعث می‌شود یکسری تغییرات شیمیایی خاص در مغز شما رخ دهد که می‌تواند منجر به افسردگی شود.

علت هرچه باشد، اولین گام این است که با مراجعه به دکتر ،نوع احساس خود را بیان کنید. او ممکن است شما را به یک متخصص روان‌شناس ارجاع دهد تا نوع افسردگی شما را تعیین کند.این تشخیص در تصمیم‌گیری مناسب برای درمان شما مهم است.

افسردگی انواع مختلفی دارد که در اینجا به نوع آن اشاره می‌شود:

1) افسردگی شدید

کلیک کنید

به این نوع از افسردگی، “اختلال افسردگی اساسی”نیز گفته می‌شود. شما ممکن است به این نوع افسردگی دچار باشید. اگر اکثر روزهای هفته و بیشتر اوقات روز، احساس افسردگی کنید.

برخی از علائم ممکن دیگر عبارت‌اند از:

• کاهش یا افزایش وزن
• خواب رفتن مشکل و یا احساس خواب آلودگی در طول روز
• خسته و بدون انرژی بودن
• احساس بی‌ارزشی و یا گناه
• مشکل در تمرکز یا تصمیم‌گیری
• افکار خودکشی

ممکن است اگر شما پنج مورد یا بیشتر این علائم را در اغلب روزها به مدت 2 هفته یا بیشتر داشته باشید برایتان تشخیص این نوع افسردگی داده شود. حداقل یکی از این علائم باید خلق و خوی افسرده یا از دست دادن علاقه به فعالیت‌های مختلف باشد.

صحبت درمانی می‌تواند کمک کننده باشد متخصص سلامت روان شما کمک خواهد کرد که راه‌هایی برای مدیریت افسردگی خود پیدا کنید.داروهای ضد افسردگی نیز می‌تواند مفید باشد.

هنگامی که درمان و داروها کار نمی‌کند، دو گزینه دیگر می‌تواند شامل:

• الکتروشوک (ECT)
• تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال تکراری (rTMS)

ECT با استفاده از پالس‌های الکتریکی و rTMS با استفاده از یک نوع خاص از آهنربا برای افزایش فعالیت مناطق خاصی از مغز عمل می‌کند. این کمک می‌کند تا بخش‌هایی از مغز که کارش کنترل خلق و خوی می‌باشد، بهتر کنترل کنید.

2) اختلال افسردگی مداوم

کلیک کنید

اگر شما از افسردگی داشته باشید که به مدت 2 سال یا بیشتر طول کشید،به آن اختلال افسردگی پیوسته می‌گویند که تحت عنوان دیس تایمیا(dysthymia)نیز شناخته می‌شود.

ممکن است نشانه‌هایی بارز کند از قبیل:

• تغییر در اشتها ( به اندازه کافی غذا نخوردن یا پرخوری)
• خواب بیش از حد یا خیلی کم
• فقدان انرژی یا خستگی
• اعتماد به نفس پایین
• مشکل در تمرکز یا تصمیم گیری
• احساس ناامیدی

این افسردگی ممکن است با روان درمانی، دارو، و یا ترکیبی از این دو درمان شود.

3) اختلال دو قطبی

کلیک کنید

کسی که به اختلال دو قطبی، که تحت عنوان “افسردگی جنون آمیز،” نیز شناخته می‌شود، مبتلا باشد دارای حالاتی افراط و تفریطی در رفتار خود می‌باشد؛ گاهی با انرژی بالا و گاهی در حالت”افسردگی” به سر می‌برد. هنگامی که شما در فاز پایین و کم انرژی هستید،علائم و نشانه‌های افسردگی اساسی (نوع شدید افسردگی) را می‌توانید بارز سازید.

دارو می‌تواند به کنترل نوسانات خلقی کمک کند.بسته به این که شما در فاز بالا و یا پایین هستید،دکتر شما ممکن است یک تثبیت کننده خلق و خوی مانند لیتیوم تجویز کند.

FDA سه دارو را برای درمان فاز افسردگی تائید کرده است:

• سروکول( Seroquel)
• لاتودا(Latuda )
• ترکیب الانزاپین-فلوکستین(Olanzapine-fluoxetine combination)

پزشکان گاهی دارویی دیگر، مانند لاموتریژین (lamotrigine) تجویز کند.

دکتر شما ممکن است هیچ داروی ضد افسردگی برای این بیماری تجویز نکند، چرا که با ریسک پایینی ممکن است فرد را به مرحله “بالا”بیماری وارد کند. همچنین، شواهد کمی از مطالعات وجود دارد که این داروها در درمان افسردگی در افراد مبتلا به اختلال دو قطبی کمک کننده باشد. روان درمانی نیز می‌تواند شما و خانواده‌تان را کمک کند.

4) اختلال عاطفی فصلی (SAD)

کلیک کنید

اختلال خلقی فصلی نوعی افسردگی دوره‌ای است که اغلب در طول ماه‌های زمستان اتفاق می‌افتد، زمانی که روز کوتاه است و شما کمتر در معرض نور خورشید هستید.

اگر شما مبتلا به SAD باشید داروهای ضد افسردگی می‌توانند کمک کننده باشند. همچنین می‌توانید نور درمانی انجام دهید. نیاز است که شما در مقابل یک جعبه خاص روشن برای حدود 15-30 دقیقه در هر روز بنشینید.

5) افسردگی روحی

کلیک کنید

افراد مبتلا به افسردگی روحی علائم “افسردگی اساسی” را همراه با علائم “روانی”، بارز می‌کنند مانند:

• توهم (دیدن یا شنیدن چیزهایی که وجود ندارد)
• هذیان (باورهای غلط)
• پارانویا (به اشتباه اعتقاد دارند که دیگران در حال تلاش برای آسیب زدن به شما هستند.)

ترکیبی از داروهای ضد افسردگی و ضد جنون می‌توانید به درمان افسردگی روحی کمک کند. ECT همچنین ممکن است یک گزینه درمانی باشد.

6) افسردگی پس از زایمان

کلیک کنید

زنانی که پس از گذشت هفته‌ها و ماه پس از زایمان افسردگی اساسی داشته باشند ممکن است افسردگی پس از زایمان داشته باشند. داروهای ضد افسردگی می‌تواند به فرد کمک کند.

7) اختلال ملال پیش از قاعدگی (PMDD)

کلیک کنید

زنان با PMDD افسردگی و علائم دیگری را هنگام شروع دوره ماهانه خود بارز می‌سازند. علاوه بر احساس افسردگی، شما ممکن است علائم زیر را داشته باشید:

• اضطراب
• نوسانات خلقی
• مشکل در تمرکز
• خستگی
• تحریک‌پذیری
• تغییر در اشتها یا عادات خواب
• احساسات بودن غرق

داروهای ضد افسردگی و یا قرص‌های ضد بارداری خوراکی می‌تواند گاهی اوقات PMDD را درمان کند.

8) افسردگی موقعیتی

کلیک کنید

این یک اصطلاح فنی در روان‌پزشکی است. شما ممکن است خلق و خوی افسرده را زمانی که با یک واقعه استرس‌زا در زندگی خود مواجه می‌شوید،مانند مرگ در خانواده ، ازدواج، طلاق، یا از دست دادن کار،تجربه کنید. پزشک ممکن است این حالت را “سندرم پاسخ به استرس “بنامد. روان درمانی می‌تواند به شما کمک کند که از یک دوره افسردگی که مربوط به یک موقعیت استرس‌زا است ،خارج شوید.

9) افسردگی آتیپیک

کلیک کنید

این نوع از افسردگی متفاوت از افسردگی معمولی است. اگر شما افسردگی آتیپیک داشته باشید،یک رویداد مثبت می‌تواند طور موقت به بهبود خلق و خوی شما کمک کند.

دیگر علائم افسردگی آتیپیک عبارت‌اند از:

• افزایش اشتها
• خواب بیش از حد معمول
• احساس سنگینی در بازوها و پاها
• حساسیت بیش از حد به انتقاد

داروهای ضد افسردگی می‌توانند به شما کمک کنند. پزشکتان ممکن است دارویی به نام SSRI (مهارکننده‌های انتخابی باز جذب سروتونین) تجویز کند. همچنین ممکن است یک نوع قدیمی‌تر از داروهای ضد افسردگی به نام MAOI (مهارکننده‌های مونوآمین اکسیداز) توصیه کند.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

لطف می کنید بگید کلا چند نوع افسردگی داریم ؟ این روانشناسا روی کوچیکترین ناراحتی ای یه اسم می زارن و میگن افسردگی نوع فلان داری …

مشاهده کامل

اگه می خوای بدونی چند نوع افسردگی داریم کافیه بالای صفحه رو بخونی دوست عزیز . انواع افسردگی با نشانه هاش رو کاملا توضیح داده !
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

میشه بگید انواع افسردگی دو قطبی چیه ؟ چه علائمی دارند و کدوم نوعش حادتر و شدیدتره ؟

مشاهده کامل

انواع افسردگی دو قطبی دو نوعه . نوع 1 و نوع 2. نوع 1 حادتره . توی اختلال دو قطبی نوع ا یه دوره شیدایی وجود داره ولی توی اختلال دو قطبی نوع 2 خفیف تره و دوره نیمه شیدایی وجود داره... تفاوتشونم توی این دوره شیدایی است
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام . یه سوال داشتم . زنان باتوجه به روند طبیعی جسمانی که دارند که شامل دوران بلوغ و دوران قاعدگی ، دوران یائسگی ، حاملگی و دوران بارداری می شه متاسفانه حساس ر هستند و با مشکلات روحی بیشتری روبه رو می شن . از طرفی هم مشکلات زندگی و فرزندان و همسر و سایر مشکلات هم بهش اضافه می شه و تمام شرایط رو محیا می کنه که یک خانم دچار مشکلات و حالات بیماری افسردگی بشه. شما چه راهی رو برای درمان افسردگی زنان پیشنهاد می کنید؟ به نظرتون حتما باید به روان پزشک مراجعه کرد و با داروهای آرام بخش این مشکلات رو حل کرد یا درمان گیاهی افسردگی در زنان هم وجود داره؟

مشاهده کامل

لاله جون توی دوران قاعدگیت از داروهای ارامبخش گیاهی استفاده کن مثل رازیانه که هم دردت رو اروم کنه هم از لحاظ فکری ارومت میکنه ....
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
افسردگی دوران قاعدگی از همش بدتره . اونای دیگه رو می گی خودم کردم، اما این دیگه دست خودمون نیست و اجباریه.... من توی دوران قاعدگیم افسردگی شدید میگیرم جوری که حتی شبا می شینم گریه میکنم ... حوصله شوهرمم ندارم و اون چند رو واقعا باهاش بد رفتار می کنم .خودش می دونه اصن نباید بیاد طرفم اون روزا... راهی برای درمان افسردگی قاعدگی هست ؟
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
اخ اخ گفتی ! واقعا این یه حقیقت تلخه تو زندگی ما خانوماست و اگر اقایون درک میکردن واقعا انقدر عذاب آور نبود و منجر به افسردگی نمی شد.من تا جوون بودم مشکلات خانواده خودم بود، ازدواج کردم مشکلات همسرم و بعدم که بچه دار شدم مشکلات پسرم.... اصن کلا خودم و مشکلات خودم رو گذاشتم کنار .... واقعا راهی برای درمان افسردگی زنان وجود داره !! یه زن مگه چقدر می تونه قوی باشه ....
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام . پسر کوچیکم 9 سالشه و چند ماهه که یه سری رفتارا نشون می ده که منو نگران کرده .کاملا تو خودشه ، شبا مشکل خواب داره و چند بار از خواب بیدار میشه. روزا کسل و بی حوصله است و حتی دوست نداره مدرسه بره و به زور میفرستمش .همیشه احساس خستگی داره و ترجیح می ده به جای بازی با دوستاش توی خونه بمونه .به اسباب بازیاش هیچ تمایلی نشون نمیده ….

متاسفانه من و پدرش 2 ساله به علت مشکلاتمون از هم جدا زندگی می کنیم… ممکنه این رو پسرم تاثیر گذاشته باشه و اینا علایم افسردگی شدید باشه؟ اخه هنوز خیلی کوچیکه …

کسی از دوستان هست که علايم افسردگي شديد رو بدونه ؟؟

مشاهده کامل

متاسفانه وقتی زن و مردی از هم جدا میشن رد طلاق روی اون کودک طفل معصوم به جا می مونه و از لحاظ روحی و روانی واقعا اسیب می بینه .حتی اینده شونم تحت شعاع قرار می گیره .. اثرات منفی ناشی از جدایی توی ذهن کودک باقی می مونه . الان خیلی از ما بزرگ سال ها اگه بریم پیش روانپزشک به یه سری اختلالات ذهنی می رسیم که ریشه اش توی کودکیمونه .... وقتی والدین تصمیم به طلاق میگیرن ، به خاطر شرایط روحیشون که متزلل هستش و اون اظطراب و استرس و ناراحتی و همه همه به کودکشون منتقل میشه و کودک هم دچار این اظطراب و استرس میشه و حس می کنه که موقعیت ثابتی نداره و حس میکنه که اونم توی تصمیماتش ناتوانه ...واسه همینه که دچار علائم افسردگی میشه و حتما باید ببریش پیش شخصی که بتونه باهاش ارتباط برقرار کنه و باهاش صحبت کنه ....
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
پسرتو ببر پیش یه روانشناس حتما. بزار تا بچه است درمان شه وگرنه بزرگ که میشه همه اینا تو ذهنش می مونه و خاطرات بد تو ذهنش نقش می بنده.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
به نظرم اینا همه واسه یه پسر 9 ساله که الان باید تو اوج شیطنت و بازی کردن باشه غیر طبیعیه و این علائم به افسردگی شبیه، حالا نه از نوع حادش ولی بیشتر به علائم افسردگی خفیف نزدیکه
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

من مدتیه که دچار افسردگی شدید شدم. چند جلسه به روانپزشک مراجعه کردم اما به نتیجه ای نرسیدم و متوجه نشدم که افسردگی من از کدوم نوعه . کسی می دونه بدترین نوع افسردگی چیه ؟

مشاهده کامل

محمد 70 : هیچکس جز متخصص اعصاب و روان نمی تونه نوع افسردگیت رو تشخیص بده. تو اصن مگه میدونی افسردگیت کدون موعه که دنبال بدترین نوع افسردگی می گردی. به نظرم بشین خصوصیاتت واخلاقات رو بنویس .چون خودت بهتر از همه می دونی ... بعد توی گوگل یه سرچ بزن انواع افسردگی و علائمشون رو بخون . بعد ببین علائمی که داری به کدوم نوع افسردگی نزدیکه . بعدش برو پیش روانپزشک و تمام علائمت رو بهش بگو ، بزار کمکت کنه توی تشخیص ...
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
بدترین نوع افسردگی ، افسردگی ماژور هستش که علائم افسردگی ماژور ناراحتی و غمگینی ، از دست دادن اعتماد به نفس ، بی رقبتی بودن نسبت به فعالیت های روزمره ، ساکت شدن و .. هست..
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
فک کنم بدترین نوع افسردگی مالیخولیا باشه ، یا بهش میگن جنون. مثل جن زدگی می مونه و افرادی دچارش می شن واقعا مشکل دارن مثلا بی دلیل می خندن یا پرخاشگری میکنن، با خودشون حرف می زنن ....
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

من اخیرا یه تست آنلاین برای اختلال دوقطبی البته از روی کنجکاوی انجام دادم ولی جوابش یه کم عجیب بود. می خواستم بدونم این تستا قابل اعتماد هستن؟

مشاهده کامل

نه بابا به این چیزا اعتماد نکن .اینا کار و کاسبی را انداختن واسه خودشون . با این تستهای آنلاین اختلال دوقطبی که توی اینترنت می زارن می خوان مردمو بکشونن که پول بگیرن ازشون
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
تست های آنلاینی که توی سایت های معتبر هستش معمولا توسط یه مشاور چک میشه مثل سایت مجموعه های مشاوره ای ولی هر سایتی قابل اعتماد نیست و سوالای چرتی میذارن توش
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

شما هم می توانید در مورد این بیماری داستان خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت داستان خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن داستان جدید " کلیک کنید. همچنین داستان شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، داستان شما نمایش داده می شود.
هیچ داستانی در رابطه با این بیماری مطرح نشده است. چنانچه داستانی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.

شما هم می توانید در مورد این بیماری پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

لطف می کنید بگید کلا چند نوع افسردگی داریم ؟ این روانشناسا روی کوچیکترین ناراحتی ای یه اسم می زارن و میگن افسردگی نوع فلان داری …

مشاهده کامل

اگه می خوای بدونی چند نوع افسردگی داریم کافیه بالای صفحه رو بخونی دوست عزیز . انواع افسردگی با نشانه هاش رو کاملا توضیح داده !
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

میشه بگید انواع افسردگی دو قطبی چیه ؟ چه علائمی دارند و کدوم نوعش حادتر و شدیدتره ؟

مشاهده کامل

انواع افسردگی دو قطبی دو نوعه . نوع 1 و نوع 2. نوع 1 حادتره . توی اختلال دو قطبی نوع ا یه دوره شیدایی وجود داره ولی توی اختلال دو قطبی نوع 2 خفیف تره و دوره نیمه شیدایی وجود داره... تفاوتشونم توی این دوره شیدایی است
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام . یه سوال داشتم . زنان باتوجه به روند طبیعی جسمانی که دارند که شامل دوران بلوغ و دوران قاعدگی ، دوران یائسگی ، حاملگی و دوران بارداری می شه متاسفانه حساس ر هستند و با مشکلات روحی بیشتری روبه رو می شن . از طرفی هم مشکلات زندگی و فرزندان و همسر و سایر مشکلات هم بهش اضافه می شه و تمام شرایط رو محیا می کنه که یک خانم دچار مشکلات و حالات بیماری افسردگی بشه. شما چه راهی رو برای درمان افسردگی زنان پیشنهاد می کنید؟ به نظرتون حتما باید به روان پزشک مراجعه کرد و با داروهای آرام بخش این مشکلات رو حل کرد یا درمان گیاهی افسردگی در زنان هم وجود داره؟

مشاهده کامل

لاله جون توی دوران قاعدگیت از داروهای ارامبخش گیاهی استفاده کن مثل رازیانه که هم دردت رو اروم کنه هم از لحاظ فکری ارومت میکنه ....
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
افسردگی دوران قاعدگی از همش بدتره . اونای دیگه رو می گی خودم کردم، اما این دیگه دست خودمون نیست و اجباریه.... من توی دوران قاعدگیم افسردگی شدید میگیرم جوری که حتی شبا می شینم گریه میکنم ... حوصله شوهرمم ندارم و اون چند رو واقعا باهاش بد رفتار می کنم .خودش می دونه اصن نباید بیاد طرفم اون روزا... راهی برای درمان افسردگی قاعدگی هست ؟
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
اخ اخ گفتی ! واقعا این یه حقیقت تلخه تو زندگی ما خانوماست و اگر اقایون درک میکردن واقعا انقدر عذاب آور نبود و منجر به افسردگی نمی شد.من تا جوون بودم مشکلات خانواده خودم بود، ازدواج کردم مشکلات همسرم و بعدم که بچه دار شدم مشکلات پسرم.... اصن کلا خودم و مشکلات خودم رو گذاشتم کنار .... واقعا راهی برای درمان افسردگی زنان وجود داره !! یه زن مگه چقدر می تونه قوی باشه ....
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام . پسر کوچیکم 9 سالشه و چند ماهه که یه سری رفتارا نشون می ده که منو نگران کرده .کاملا تو خودشه ، شبا مشکل خواب داره و چند بار از خواب بیدار میشه. روزا کسل و بی حوصله است و حتی دوست نداره مدرسه بره و به زور میفرستمش .همیشه احساس خستگی داره و ترجیح می ده به جای بازی با دوستاش توی خونه بمونه .به اسباب بازیاش هیچ تمایلی نشون نمیده ….

متاسفانه من و پدرش 2 ساله به علت مشکلاتمون از هم جدا زندگی می کنیم… ممکنه این رو پسرم تاثیر گذاشته باشه و اینا علایم افسردگی شدید باشه؟ اخه هنوز خیلی کوچیکه …

کسی از دوستان هست که علايم افسردگي شديد رو بدونه ؟؟

مشاهده کامل

متاسفانه وقتی زن و مردی از هم جدا میشن رد طلاق روی اون کودک طفل معصوم به جا می مونه و از لحاظ روحی و روانی واقعا اسیب می بینه .حتی اینده شونم تحت شعاع قرار می گیره .. اثرات منفی ناشی از جدایی توی ذهن کودک باقی می مونه . الان خیلی از ما بزرگ سال ها اگه بریم پیش روانپزشک به یه سری اختلالات ذهنی می رسیم که ریشه اش توی کودکیمونه .... وقتی والدین تصمیم به طلاق میگیرن ، به خاطر شرایط روحیشون که متزلل هستش و اون اظطراب و استرس و ناراحتی و همه همه به کودکشون منتقل میشه و کودک هم دچار این اظطراب و استرس میشه و حس می کنه که موقعیت ثابتی نداره و حس میکنه که اونم توی تصمیماتش ناتوانه ...واسه همینه که دچار علائم افسردگی میشه و حتما باید ببریش پیش شخصی که بتونه باهاش ارتباط برقرار کنه و باهاش صحبت کنه ....
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
پسرتو ببر پیش یه روانشناس حتما. بزار تا بچه است درمان شه وگرنه بزرگ که میشه همه اینا تو ذهنش می مونه و خاطرات بد تو ذهنش نقش می بنده.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
به نظرم اینا همه واسه یه پسر 9 ساله که الان باید تو اوج شیطنت و بازی کردن باشه غیر طبیعیه و این علائم به افسردگی شبیه، حالا نه از نوع حادش ولی بیشتر به علائم افسردگی خفیف نزدیکه
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

من مدتیه که دچار افسردگی شدید شدم. چند جلسه به روانپزشک مراجعه کردم اما به نتیجه ای نرسیدم و متوجه نشدم که افسردگی من از کدوم نوعه . کسی می دونه بدترین نوع افسردگی چیه ؟

مشاهده کامل

محمد 70 : هیچکس جز متخصص اعصاب و روان نمی تونه نوع افسردگیت رو تشخیص بده. تو اصن مگه میدونی افسردگیت کدون موعه که دنبال بدترین نوع افسردگی می گردی. به نظرم بشین خصوصیاتت واخلاقات رو بنویس .چون خودت بهتر از همه می دونی ... بعد توی گوگل یه سرچ بزن انواع افسردگی و علائمشون رو بخون . بعد ببین علائمی که داری به کدوم نوع افسردگی نزدیکه . بعدش برو پیش روانپزشک و تمام علائمت رو بهش بگو ، بزار کمکت کنه توی تشخیص ...
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
بدترین نوع افسردگی ، افسردگی ماژور هستش که علائم افسردگی ماژور ناراحتی و غمگینی ، از دست دادن اعتماد به نفس ، بی رقبتی بودن نسبت به فعالیت های روزمره ، ساکت شدن و .. هست..
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
فک کنم بدترین نوع افسردگی مالیخولیا باشه ، یا بهش میگن جنون. مثل جن زدگی می مونه و افرادی دچارش می شن واقعا مشکل دارن مثلا بی دلیل می خندن یا پرخاشگری میکنن، با خودشون حرف می زنن ....
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

من اخیرا یه تست آنلاین برای اختلال دوقطبی البته از روی کنجکاوی انجام دادم ولی جوابش یه کم عجیب بود. می خواستم بدونم این تستا قابل اعتماد هستن؟

مشاهده کامل

نه بابا به این چیزا اعتماد نکن .اینا کار و کاسبی را انداختن واسه خودشون . با این تستهای آنلاین اختلال دوقطبی که توی اینترنت می زارن می خوان مردمو بکشونن که پول بگیرن ازشون
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
تست های آنلاینی که توی سایت های معتبر هستش معمولا توسط یه مشاور چک میشه مثل سایت مجموعه های مشاوره ای ولی هر سایتی قابل اعتماد نیست و سوالای چرتی میذارن توش
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
بیماریهای پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر