کاهش خطر حمله قلبی و سکته مغزی در زنان شیرده

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
کاهش خطر حمله قلبی و سکته مغزی در زنان شیرده

مجله انجمن قلب آمریکا (American Heart Association) مهم‌ترین مزایای شیر دادن به کودک برای زنان شیرده را فاش کرد

♥♥♥♥♥

شیر دادن به کودک چه مزایایی برای زنان شیرده دارد؟

اخبار سلامتشیر دادن به کودک نه تنها یک انتخاب سالم برای مادر و نوزاد محسوب می‌شود، بلکه تحقیقات جدید در این زمینه نشان می‌دهد که تغذیه با شیر مادر می‌تواند موجب کاهش خطر حمله قلبی یا سکته مغزی در زنان شیرده شود.

ارتباط مدت شیر دادن زنان شیرده با کاهش خطر حمله قلبی و سکته مغزی

این مطالعه که در مجله انجمن قلب آمریکا (American Heart Association) منتشر شد، شامل اطلاعاتی از بیش از 289000 زن بود که اطلاعات مربوط به تاریخ تولد و شیوه زندگی آن‌ها برای این مطالعه مورد بررسی قرار گرفت. در آغاز مطالعه هیچ یک از زنان بیماری قلبی عروقی نداشتند اما پس از گذشت هشت سال، 16671 از آن‌ها به بیماری قلبی عروقی مبتلا شدند.

نتایج مطالعه نشان داد که خطر حمله قلبی در زنان شیرده 9% و خطر سکته مغزی 8% کمتر از زنانی است که هرگز به کودک خود شیر نداده‌اند. طبق این مطالعه کاهش خطر حمله قلبی در زنانی كه بیش از دو سال به هر یک از بچه‌هایشان شیر داده‌اند، تا 18% بود، همچنین کاهش خطر سکته مغزی در این زنان شیرده تا 17% بود. به طور کلی، هر شش ماه شیر دادن به کودک موجب کاهش 4 درصدی خطر حمله قلبی (بیماری قلبی) و 3 درصدی خطر سکته  مغزی می‌شود.

اگرچه مزایای تغذیه کودک با شیر مادر برای نوزاد و مادر اثبات شده است، اما مزایای آن برای کاهش خطر حمله قلبی و سکته مغزی در زنان شیرده نیاز به مطالعات تکمیلی دارد زیرا مطالعه انجام شده محدود به اطلاعاتی بود که خود شرکت کنندگان با صداقت با تیم تحقیقاتی در میان گذاشتند. از این رو، محققان به مطالعات بیشتری برای تأیید نتایج نیاز دارند.

علت مزایای شیردهی برای زنان شیرده چیست؟

دکتر اهنه پترس (Ahnne Peters)، دانش پژوه دانشگاه آکسفورد انگلستان، گفت: “مزایای سلامتی شیردهی برای زنان شیرده می‌تواند به این خاطر باشد که شیر دادن به کودک بعد از زایمان موجب می‌شود که متابولیسم مادر بعد از بارداری سریع‌تر تنظیم شود. در واقع حاملگی، متابولیسم زن را به طرز چشمگیری تغییر می‌دهد زیرا مادر باردار در حال ذخیره مقدار زیاد چربی برای فراهم کردن انرژی لازم برای رشد کودک و تغذیه با شیر مادر بعد از تولد نوزاد است. تغذیه با شیر مادر باعث می‌شود که چربی‌های ذخیره شده سریع‌تر و کامل‌تر از بین بروند.”

خبر پیشنهادی دکتر سوشا : تاثیر چاقی مادر و مدت شیردهی بر بیماری کبد چرب


تهیه و ترجمه : مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

منبع لاتین مقاله :

iovascularbusiness

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر