چاقی والدین و افزایش خطر تأخیر رشد در کودکان

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
چاقی والدین و افزایش خطر تأخیر رشد در کودکان

تأخیر رشد کودکان و چاقی والدین

اخبار سلامتچاقی مسبب بیماری‌های مختلفی مانند دیابت است و تحقیقات اخیر نیز نشان می‌دهد که چاقی والدین می‌تواند بر روی نسل بعدشان نیز تأثیر گذارد و کودکشان را در معرض خطر تأخیر رشد قرار دهد.
مطالعات قبلی نشان داده بودند که وزن مادر در قبل و بعد از بارداری بر روی سلامت و رشد کودک مؤثر است ، اما مطالعه جدیدی برای یافتن ارتباط بین چاقی والدین و تأخیر رشد کودک ، که توسط محققان بهداشت کودکان در یونیس کندی شرایور ، انجام شده و در مجله اطفال به چاپ رسیده است ، نشان می‌دهد که چاقی والدین و چاقی پدر نیز می‌تواند در تأخیر رشد کودک مؤثر باشد.

نتایج مطالعه انجام شده در رابطه با چاقی والدین و تأخیر رشد در کودکان

در این مطالعه کودکانی که پدران چاقی داشتند ، نسبت به دیگران ، روابط اجتماعی ضعیف‌تری داشتند و در ارتباط اجتماعی خود شکست می‌خوردند.
همچنین در این مطالعه ، کودکانی با مادران چاق در آزمون‌های حرکتی ، حرکت ماهیچه‌ها و انگشتانشان ضعیف بودند و همچنین کودمانی که هر دو والدین چاق بودند ، مهارت حل مسئله ضعیفی داشتند و دچار تأخیر رشد بودند.

به طور کلی کودکانی با والدین چاق ، در مقایسه با کودکانی با والدینی با وزن طبیعی، دچار تأخیر رشد هستند. این مطالعه نشان داد ، کودکانی با پدران چاق ، 75 درصد احتمال شکست در آزمایش روابط اجتماعی داشتند در حالی که کودکانی با مادران چاق حدود 70 درصد احتمال شکست در آزمون مهارت‌های حرکتی (در حدود 3 سالگی) داشتند. همچنین کودکانی با والدین چاق نسبت به هم سن و سال‌های خود ، سه برابر بیش‌تر احتمال شکست در آزمایش حل مسئله داشتند ، که این عدم توانایی در حل مسئله نشان می‌دهد که احتمال تأخیر رشد در کودکانی با والدین چاق سه برابر بیش‌تر است.

علت تأخیر رشد در کودکانی با والدین چاق چیست؟

تأخیر رشد به دلیل چاقی والدین می‌تواند علل مختلفی داشته باشند اما دقیقاً مشخص نیست که چگونه چاقی والدین خطر تأخیر رشد در کودک را افزایش می‌دهد اما محققان با مطالعات حیوانی که انجام دادند ، دریافتند که چاقی مادر در دوران بارداری باعث ترویج التهاب می‌شود که می‌تواند اثراتی بر روی مغز جنین داشته باشد. چاقی پدر نیز ممکن است نقشی در ژن‌ها داشته باشد و توسط اسپرم به جنین منتقل می‌شود.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر