چرا نباید بطری آب پلاستیکی را دوباره پر کنید؟

اخبار سلامت
2 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
چرا نباید بطری آب پلاستیکی را دوباره پر کنید؟

استفاده مجدد از بطری آب پلاستیکی؟

اخبار سلامت : هیچ یک از شما حتی فکرش را هم نمی‌کنید که آبی که در بطری آب پلاستکی پر می‌کنید، تا چه حد ناسالم و کثیف است، به همین دلیل است که تمام متخصصان توصیه می‌کنند که نباید بطری آب را دوباره پر کنید. نوشیدن آبی که مجددا در بطری آب پلاستیکی پر می‌کنید، مانند لیس زدن توالت است. این خبر بسیار وحشتناک، به همه مردم هشدار می‌دهد که هرگز بطری آب پلاستیکی را مجدد پر نکنند.

یافته‌های جالب راجع به استفاده مجدد از بطری آب پلاستیکی

محققان Treadmill reviews بطری آب پلاستیکی که یک هفته توسط یک ورزشکار مورد استفاده قرار گرفت، مورد آزمایش قرار دادند و آمار ارائه شده، نشان داد که بیشترین تعداد باکتری موجود در یک بطری آب پلاستیکی حاوی بیش از 900000 واحد کلنی باکتری در هر سانتی متر مربع است (حتی بیشتر از میزان استاندارد میکروب صندلی توالت).

و بدتر از همه، محققان دریافتند که 60% از میکروب‌هایی که در بطری‌های پلاستیکی آب پیدا شدند، می‌توانند موجب بروز بیماری در افراد شوند. علاوه بر وجود میکروب‌ها در بطری آب پلاستیکی که مجددا پر شده است، محققان Good Housekeeping دریافتند که در اثر استفاده مکرر، مواد شیمیایی تند و زننده‌ای از پلاستیک بطری آب آزاد می‌شوند که این مواد شیمیایی می‌تواند بر تمام سیستم‌های موجود در بدن تاثیر بدی بگذارد؛ آن‌ها می‌توانند تخمک گذاری را تحت تاثیر قرار دهند و خطر ابتلا به مشکلات هورمونی مانند PCOS (سندرم تخمدان پلی کیستیک)، اندومتریوز و سرطان سینه را افزایش دهند.

اگر مجبور به پر کردن دوباره بطری آب پلاستیکی بودید…

به جای استفاده مجدد از بطری آب، بهتر است یک بار از آن‌ها استفاده کنید و سپس ظروف پلاستیکی بازیافت شوند. اما اگر مجبور بودید بطری آب را دوباره پر کنید، سعی کنید بطری آب پلاستیکی بدون BPA بخرید و از شستشوی آن‌ها با آب گرم خودداری نمایید ، زیرا آب گرم موجب می‌شود که مواد شیمیایی مضر، 55 بار سریع‌تر از حد معمول آزاد شوند.

خبر پیشنهادی دکتر سوشا : آیا آب لاغر می کند | تحقیقات جدید

 مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر