ویتامین E برای درمان آب مروارید

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
ویتامین E برای درمان آب مروارید

علت بیماری آب مروارید چیست؟

آب مروارید با ایجاد یک نقطه کدر در عدسی چشم، آغاز می‌شود و ممکن است درنهایت باعث ایجاد مشکلاتی در بینایی شود. به‌موازات پیشرفت بیماری یا زیاد شدن این نقاط در عدسی چشم ، ممکن است تاری دید ، حساسیت به نور و تغییر در رنگ‌ها روی دهد.

اگرچه جراحی آب مروارید به صورت سرپایی انجام می‌شود و نتایج بسیار موفقیت‌آمیزی دارد، ولی پیشگیری از هر بیماری از جمله آب مروارید در اولویت قرار دارد.

هنوز هم افزایش سن به عنوان مهم‌ترین عامل خطر در ایجاد آب مروارید، در نظر گرفته می‌شود. علت این ارتباط این است که افراد مسن به اقتضای سنشان، بیشتر در معرض اشعه ماورای بنفش آفتاب قرار داشته‌اند. این اشعه‌ها باعث اکسید شدن و یا آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد می‌گردند.

همه ما به دنبال پاسخ این سوال هستیم که چگونه به آب مروارید دچار نشویم؟ محققین معتقدند که استفاده از مواد آنتی اکسیدان مانند ویتامین E می‌تواند با خنثی سازی رادیکال های آزاد، باعث به تاخیر انداختن بیماری آب‌مروارید شود. می‌خواهید بدانید چگونه ؟ با ادامه خبر همراه ما باشید.

علت بیماری آب مروارید چیست؟

نقش ویتامین E در پیشگیری از بیماری آب مروارید

چند مطالعه اپیدمیولوژیک بیان کرده‌اند که بین ایجاد آب‌مروارید و سطح پایین ویتامین E و سایر مواد آنتی اکسیدان در خون ارتباط وجود دارد. مثلاً در مطالعه‌ای که در ایالات متحده امریکا انجام شده ۱۱۲ نفر مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد زمانی که سطح خونی حداقل دو مورد از سه ماده آنتی اکسیدان شامل ویتامین‌های E، C و کاروتنوئیدها بالا باشد، خطر ایجاد آب مروارید کاهش می‌یابد.

دو مطالعه که در فنلاند انجام شده‌اند نیز همین یافته را تائید کردند. در آن مطالعات نیز مشخص شد که سطح پایین ویتامین E در خون باعث افزایش بیماری هایی چون آب‌مروارید و یا کدورت‌های سطحی عدسی چشم می‌شود.

متخصصان معتقدند که ویتامین E از آب مروارید پیشگیری نخواهد کرد؛ اما می‌تواند شروع آن را به تأخیر انداخته و پیشرفت آن را آهسته کند.

ویتامین E همیشه در لیست مواد غذایی مفید برای تقویت چشم و بینایی بوده است و اکنون به نقش آن در یک بیماری خاص یعنی آب مروارید پرداخته شده است. تاکنون بیشتر مطالعاتی که انجام گرفته‌اند، بر روی حیوانات بوده است؛ بنابراین نیاز است آزمایشات دیگری تأثیر ویتامین E بر بیماری آب مروارید را بر روی انسان بسنجند. به این ترتیب می‌توانیم اثربخشی ویتامین E در پیشگیری از آب‌مروارید را در انسان به اثبات برسانیم. 

منبع خبر :

تهیه و ترجمه : سایت سلامت دکتر سوشا

بازگشت به صفحه اخبار سلامت

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر