وضعیت سلامتی شما در دستانتان قرار دارد!

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
وضعیت سلامتی شما در دستانتان قرار دارد!

ارتباط دستان با وضعیت سلامتی شما چیست؟

برای بررسی وضعیت سلامتی ‌تان لازم است که به طور منظم به پزشک مراجعه کنید؛ با این وجود سایت تخصصی مدیکال دیلی ادعا دارد که شما می‌توانید از طریق معاینه دستتان نیز تا حد زیادی از وضعیت سلامتی خود مطلع شوید.

بیماری‌ها و کمبودهای غذایی بدن باعث بروز تغییراتی در پوست، مو، ناخن و غدد تعریق شما می‌شوند. در صورت هشیار بودن نسبت به این تغییرات می‌توانید به موقع از بروز برخی از بیماری‌ها در خود باخبر شوید؛ اما دستان شما چه چیزی درباره وضعیت سلامتی ‌تان می‌گویند؟ در بخش بعدی به شما خواهیم گفت.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” خشکی پوست دست نشانه چیست؟ ” را نیز در وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی آنلاین سؤالات خود را در سایت ثبت نمایید.

 “ دستان شما چه چیزی درباره وضعیت سلامتی ‌تان می‌گویند؟ 
شما می‌توانید در انتهای صفحه و در بخش نظرات سوال یا تجربه خود را مطرح کنید تا در کمترین زمان ممکن به سوالتان پاسخ داده شود

دستانتان چه چیزی درباره وضعیت سلامتی شما می‌گویند؟

برخی از مشکلات جسمانی که با کمک دستان می‌توان به آن پی برد عبارتند از:

  • ورم انگشتان و سرد بودن آن‌ها ممکن است نشانه کم کاری تیروئید باشد. در مقابل خشکی دست‌ها و قرمزی آن‌ها می‌تواند نشانه پرکاری تیروئید باشد.
  • در صورتی که ناخن‌های دست خشک و شکننده باشند، به احتمال زیاد کمبود روی ، بیوتین و ویتامین A و C دارید. البته کمبود کلسیم نیز می‌تواند به نرمی و سستی ناخن‌ها منجر گردد.
  • در صورتی که کف دست‌هایتان به هنگام ورزش یا اضطراب به شدت عرق می‌کند، می‌تواند نشان دنده یک مشکل ژنتیکی در غدد تعریق بدنتان باشد. البته این عارضه می‌تواند به دلیل بیش فعالی غدد عرقی بدن نیز باشد.
  • در صورتی که دستانتان قدرت خود را از دست داده‌اند به احتمال زیاد دچار یک مشکل مزمن پزشکی نظیر حمله قلبی و یا سکته مغزی شده‌اید. همچنین می‌تواند نشان‌دهنده سن زیستی شما باشد.
  • لرزش غیر ارادی دست‌ها در مواقعی که حرکتی ندارید، می‌تواند نشان‌دهنده بیماری پارکینسون باشد. البته نباید این نوع لرزش‌ها را با لرزش‌هایی که در اثر استرس و یا مصرف کافئین به وجود می‌آیند، اشتباه بگیرید. ( پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” علت لرزش بدن در بیماری پارکینسون ” را نیز در وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید.)
  • در صورتی که دستان و ناخن‌هایتان رنگ‌پریده و بی‌روح باشند، به احتمال زیاد دچار کم خونی هستید. در کم خونی سطح گلبول‌های قرمز در خون کاهش می‌یابد که همین مورد علت رنگ‌پریدگی دستان خواهد بود.
  • خشکی بیش از حد پوست دست ، به طوری که با استفاده از مرطوب‌کننده ها نیز بهبود نیابد احتمالاً به علت اگزماست.

 

در صورتی که هر یکی از علائم بالا را داشتید، بهتر است به جای درمان‌های خودسرانه به پزشک مراجعه کنید. برای دریافت مشاوره پزشکی آنلاین سؤالات خود را در سایت ثبت کنید.


منبع خبر :

  • سلامت نیوز

تهیه و ترجمه : سایت سلامت دکتر سوشا

بازگشت به صفحه اخبار سلامت

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر