ورزش کردن در این موارد الزامی است!

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
ورزش کردن در این موارد الزامی است!

اهمیت ورزش کردن چیست؟

ورزش کردن گذشته از اینکه نقش مهمی در تناسب اندام دارد، در درمان بسیاری از مشکلات روحی و جسمی نیز مؤثر عمل می‌کند. گاهی تأثیرات ورزش کردن در شرایطی رخ می‌دهد که بر خلاف انتظار شماست. در این خبر قصد داریم به هفت اختلالی اشاره کنیم که با ورزش‌کردن برطرف می‌شوند. پس با ما همراه باشید.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” تأثیر ورزش بر سلامت روان ” را نیز در وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی رایگان سوالات خود را در بخش مشاوره پزشکی دکتر سوشا ثبت کنید.

ورزش کردن برای مشکلات گوارشی

ورزش کردن در حدود بیست دقیقه بعد از صرف شام و برای نیم ساعت و یا بیشتر به هضم بهتر غذا کمک خواهد کرد. بهترین ورزشی که در این مواقع می‌توانید انتخاب کنید، پیاده روی است. پیاده روی یک ورزش هوازی است که ضربان قلب را افزایش می‌دهد و تنفس را بهبود می‌بخشد. بعلاوه حرکات روده را بهبود و یبوست را کاهش می‌دهد.

ورزش کردن برای ترک سیگار

بر اساس یافته‌های محققان آمریکایی، ورزش‌کردن سطح اندورفین را در بدن افزایش می‌دهد. اندورفین می‌تواند با اثرات اعتیادآور نیکوتین مقابله کند و به این طریق به افراد در ترک سیگار کمک کند.

ورزش کردن برای مشکلات خواب

اگر سیکل خوابتان دچار مشکل شده است، می‌بایست تحرک بیشتری داشته باشید. حتماً تعجب کردید؛ ولی محققان یک دانشگاه آمریکایی به این نتیجه رسیدند که اگر حدود دو ساعت قبل از خواب ورزش سبک تا متوسط انجام دهید، راحت‌تر به خواب خواهید رفت. این موضوع در افراد میانسال اهمیت بیشتری دارد.

ورزش کردن برای خستگی‌های مداوم

شاید برایتان عجیب باشد که بگوییم گاهی برای رفع خستگی باید ورزش کنید! اگر فردی پیوسته احساس رخوت و خستگی دارد و با تغییراتی در رژیم غذایی و خواب خود، باز هم با این مشکل مواجه باشد، بهتر است تحرک خود را افزایش دهد. محققان معتقدند که اگر حداقل سه بار در هفته و برای مدت 20 دقیقه ورزش کنید، سطح انرژی شما تا 20% افزایش پیدا خواهد کرد.

پیشنهاد می‌کنیم خبر ” تأثیر ورزش روی اندازه مغز ” را نیز در وب سایت پزشکی دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی رایگان سوالات خود را در بخش مشاوره پزشکی دکتر سوشا ثبت کنید.

ورزش کردن برای خستگی‌های مداوم

ورزش کردن برای دردهای ناگهانی و مزمن

یکی دیگر از تناقضاتی که درباره ورزش کردن وجود دارد، این است که به کاهش دردهای مزمن و ناگهانی کمک می‌کند. برخی از افراد مانند مبتلایان به آرتریت ، هنگام بلند شدن از خواب، دچار درد نواحی مختلف نظیر کمر، زانو، شانه‌ها و غیره هستند. ورزش‌کردن به این افراد کمک می‌کند که ماهیچه‌های قوی‌تری داشته باشند؛ از طرفی خون‌رسانی به بخش‌های مختلف بدن افزایش می‌یابد که هر دوی این عوامل به کاهش درد کمک می‌کنند.

ورزش کردن برای کاهش استرس

تحقیقات نشان داده است که 30-20 دقیقه ورزش کردن برای 4-3 بار در هفته، اضطراب و استرس را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. خصوصاً اگر همراه با ورزش، موسیقی هم گوش دهید.

ورزش کردن برای تنظیم سطح هورمون‌ها

یکی از اثرات فوق‌العاده ورزش کردن ، تنظیم هورمون‌های بدن است. ورزش‌کردن با برقراری تعادل هورمون‌های بدن باعث می‌شود علاوه بر افزایش متابولیسم بدن ، پوست و موی بهتری داشته باشید و جوان‌تر بمانید.

30-20 دقیقه ورزش‌کردن آن هم برای 4-3 بار در هفته خیلی وقت شما را نخواهد گرفت؛ با این وجود تأثیراتی شگفت‌انگیز در زندگی شما ایجاد خواهد کرد.

برای دریافت مشاوره پزشکی رایگان سوالات خود را در بخش مشاوره پزشکی دکتر سوشا ثبت کنید.


اخبار پیشنهادی دکتر سوشا : 


منبع خبر :

  • وب سایت تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر