باکتری در مغز افراد آلزایمری بیشتر وجود دارد

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
باکتری در مغز افراد آلزایمری بیشتر وجود دارد

باکتری در مغز مجرم احتمالی بیماری آلزایمر

اخبار سلامت : مطالعات جدید نشان می‌دهد سطح باکتری در مغز افراد آلزایمری در مقایسه با افراد عادی بیشتر است. محققان این مطالعه گفتند اگرچه تحقیقات بیشتری برای تأیید یافته‌ها نیاز است، اما شواهد بالینی بیماری آلزایمر به خصوص التهاب در این بیماری نشانه مهمی از وجود باکتری‌ در مغز افراد آلزایمری است.

به گفته Mayo Clinic ، آلزایمر یک بیماری مغزی پیشرفته است که در آن سلول‌های مغزی آسیب دیده و می‌میرند که منجر به انقباض مغز می‌شود. دقیقاً چه چیزی باعث مرگ این سلول‌های مغزی می‌شود، معلوم نیست، اما تصور می‌شود که تشکیل غیر طبیعی پروتئین بتا آمیلوئید نقش مهمی در تخریب سلول‌های مغزی در افراد آلزایمری دارد. با این حال، برخی محققان در حال حاضر فکر می‌کنند که التهاب مغز نیز ممکن است موجب آلزایمر شود.

باکتری در مغز مجرم احتمالی بیماری آلزایمر

مطالعه راجع به التهاب و باکتری در مغز افراد آلزایمری

دیوید امیری، پژوهشگر دانشگاه بریستول در انگلیس در بیانیه‌ای گفت: مطالعه بر روی مغز افراد آلزایمری حاوی شواهدی از التهاب عصبی است و محققان به طور جدی تصور می‌کنند که التهاب می‌تواند محرک احتمالی بیماری آلزایمر باشد و باعث ‌شود که نورون‌ها در مغز افراد آلزایمری به سمت از بین رفتگی بروند.

محققان این مطالعه گفتند که چنین التهابی می‌تواند واکنش به باکتری‌های مغز باشد؛ اگرچه سد خونی مغزی مانع ورود میکروارگانیسم‌ها و مواد شیمیایی خاص به مغز می‌شود، اما ممکن است این مانع در افراد آلزایمری به درستی کار نکند، باکتری‌ها وارد مغز شده و موجب التهاب و از بین رفتن سلول‌های مغزی شوند.

در مطالعه جدیدی که در Frontiers in Aging Neuroscience منتشر شده است، محققان، نمونه‌های بافت مغز (پس از مرگ) هشت فرد مبتلا به بیماری آلزایمر و 6 فرد سالم را بررسی کردند و برای تشخیص وجود ژن‌های باکتری در مغز افراد آلزایمری، از توالی‌های DNA استفاده کردند.

مطالعه نشان داد که توالی‌های ژنتیکی باکتریایی مغز بیماران مبتلا به آلزایمر هفت برابر بیشتر از افراد سالم است. بسیاری از اختلالات ناشی از بیماری آلزایمر به خاطر وجود سطوح بالایی از باکتری‌های متعلق به خانواده آتنوباکتریایی بود. همچنین، محققان به وجود سطوح بسیار بالایی از باکتری‌های پروپیونی باکتریوم آکنه (باکتری عامل جوش یا آکنه) را در مغز افراد آلزایمری کشف کردند که در مغزشان رشد کرده و باعث التهاب در بدن شده بود.

محققان دریافتند که باکتری پروپیونی باکتریوم آکنه یک نامزد خوب برای ایجاد التهاب عصبی در مغز افراد آلزایمری است. آن‌ها اظهار داشتند که مطالعه جدید نشان می‌دهد که باکتری‌ها در ایجاد آلزایمر نقش دارند. محققان مدعی هستند که برای دریافت جزئیات بیشتر و تعیین میزان باکتری مسبب بیماری آلزایمر به مطالعات بیشتری نیاز است.

خبر پیشنهادی دکتر سوشا : تحقیقات اخیر راجع به بیماری آلزایمر

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر