واکسن آنفولانزا ایمنی بدن را کم می‌کند

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
واکسن آنفولانزا ایمنی بدن را کم می‌کند

یافته‌هایی راجع به واکسن آنفولانزا

اخبار سلامت : واکسن آنفولانزا موجب تولید آنتی‌بادی‌هایی می‌شود که می‌تواند سویه‌های خاصی از آنفولانزا را دفع کند. از آنجایی که ویروس آنفولانزا در حال تغییر است ، دانشمندان نیز هر ساله این واکسن را تغییر می‌دهند تا کارایی بیش‌تری برای مبارزه با ویروس آنفولانزا داشته باشد. هر ساله بسیاری از مردم با ورود به فصل سرما، مشتاقانه از واکسن آنفولانزا استفاده می‌کنند. اما برخی دیگر معتقدند که استفاده از این واکسن بی فایده است.

اگر چه پزشکان معتقدند که استفاده از واکسن آنفولانزا برای محافظت از بدن در برابر بیماری مفید است ، اما محققان یافته‌هایی را راجع به استفاده مکرر و هر ساله از این واکسن به دست آوردند. بر اساس این یافته‌ها ، استفاده مکرر از این واکسن موجب کاهش توانایی بدن برای مقابله با ویروس‌ها (در آینده) می‌شود.در نتیجه استفاده از آن در حوالی ماه مهر ، موجب کاهش حفاظت بدن در فصول بعدی می‌شود.

یک بررسی که در اوایل سال جاری منتشر شده است ، نشان داد که افرادی که به طور متوالی در سال 2012، 2013 و 2014 واکسینه شدند ، بیشتر در معرض خطر با گونه‌های جدیدی از آنفولانزا هستند. همچنین بر اساس این مطالعات ، مزایای واکسن آنفولانزا برای افرادی که در سال گذشته واکسینه نشده‌اند ، بیش‌تر از کسانی است که دو سال متوالی واکسینه شده‌اند. یعنی اثر حفاظتی واکسن آنفولانزا برای افرادی که هر ساله از این واکسن استفاده نمی‌کنند ، بیش‌تر است.

اگر چه تحقیقات بیشتری برای اثبات این موضوع مورد نیاز است، اما اکنون این باور وجود دارد که مصرف سالانه و مکرر واکسن آنفولانزا ممکن است موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با گونه‌های جدید ویروس شود. مطالعات بیشتری در کانادا، ایالات متحده و اروپا در حال انجام است تا این موضوع را به طور کامل بررسی کند.

مقاله پیشنهادی دکتر سوشا : همه چیز راجع به واکسن آنفولانزا

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

منبع : (ctvnews)

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر