اولین نوزاد با استفاده از بافت تخمدان منجمد به دنیا آمد

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
اولین نوزاد با استفاده از بافت تخمدان منجمد به دنیا آمد

به دنیا آمدن نوزادی سالم با استفاده از بافت تخمدان منجمد

اخبار سلامت : موآزا آل مطروشی ، زمانی که 9 ساله بود ، متوجه شد که به دلیل بیماری خونی کشنده‌ای (بتا تالاسمی) که دارد، باید شیمی درمانی شود.خانواده او نگران بودند که شیمی درمانی باعث ناباروری او شود و به همین دلیل در آن زمان تصمیم به انجام کار نادری ( بافت تخمدان منجمد ) گرفتند و در 9 سالگی ، تخمدان راست او را خارج کرده و بافت تخمدانش را منجمد کردند.

حتما بخوانید: درمان کیست تخمدان با استفاده از قرص های ضد بارداری (بهترین روش)

در روز سه شنبه (13 اکتبر) ، حدود 15 سال بعد ، آل مطروشی که اهل دبی است، نوزاد سالمی را در بیمارستان پورتلند لندن به دنیا آورد. این زن 24 ساله اعتقاد دارد که برای اولین بار در جهان با استفاده از بافت تخمدان منجمد که قبل از بلوغ آن را منجمد کرده بود ، نوزاد سالمی را به دنیا آورده است.

بافت تخمدان منجمد برای مادرهایی که به درمان‌های پزشکی خطرناکی مانند شیمی درمانی نیاز دارند ، روش ارزشمندی است. شواهد نشان می‌دهد که استفاده از روش بافت تخمدان منجمد در سنین جوانی ، باروری را به زنان باز می‌گرداند.

این نوزاد سالم چگونه به دنیا آمد؟

آل مطروشی و خانواده‌اش واقعاً شجاع بودند که 15 سال پیش (در سال 2001) ، برای اولین بار اقدام به انجام این روش نوین کردند. در آن زمان استفاده از روش بافت تخمدان منجمد برای باروری اثبات شده نبود ، اما آل مطروشی تصمیم به انجام این کار گرفت و این شجاعت باعث شد که بعد از 15 سال ، او با به دنیا آوردن نوزادی سالم ، امید به زندگی دوباره‌ای داشته باشد.

حتما بخوانید: لاپاراسکوپی کیست تخمدان (قطعی ترین روش درمان)

به امید باردار شدن آل مطروشی ، پزشکان او به همراه تیم جراحی از دانمارک ، اقدام به پیوند بافت تخمدان منجمد شده کردند . قبل از انجام این جراحی ، آل مطروشی حالاتی از یائسگی را داشت ، اما بعد از جراحی ، سطح هورمون‌های او عادی شد و بدن او شروع به تخمک گذاری کرد ، سپس برای بالا بردن شانس باروری‌شان ، او و همسرش تحت درمان IVF (لقاح خارج رحمی) قرار گرفتند و باروری او موفقیت آمیز بود.

حتما بخوانید: مهم ترین علل کیست آدنوما تخمدان و روش درمان آن

به این ترتیب اولین نوزاد با استفاده از روش پیوند بافت تخمدان منجمد به دنیا آمد. در واقع فرزند آل مطروشی اولین نوزادی نیست که با استفاده از پیوند بافت تخمدان منجمد به دنیا آمد (روش بافت تخمدان منجمد، از سال 2004 مورد استفاده قرار گرفته است و تا به امروز بیش از 60 نوزاد به استفاده از این روش به دنیا آمدند) ، اما از آن جایی که آل مطروشی اولین نفری بود که در سال 2001 اقدام به منجمد کردن بافت تخمدانش کرد ، نوزاد او را که بعد از 15 سال به دنیا آمده است ، اولین نوزاد می‌گویند.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر