آیا برخورد پدر با دختر با برخورد پدر با پسر متفاوت است ؟

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
آیا برخورد پدر با دختر با برخورد پدر با پسر متفاوت است ؟

آیا واقعاً دخترها گل بابا هستند؟
واقعاً برخورد پدر با دختر با برخورد پدر با پسر فرق میکنه؟

♥♥♥♥♥♥♥♥

متفاوت بودن برخورد پدر با دختر با برخورد پدر با پسر واقعیت دارد؟

اخبار سلامتبه گفته محققان دانشگاه اموری در آتلانتا، برخورد پدر با دختر با برخورد پدر با پسر متفاوت است و زمانی که پدر به فرزندان خود می‌رسد، تمایل به برخورد خاصی با آن‌ها دارد، مطالعات نیز نشان داده است که توجه پدر به دختر بیشتر از پسر است.

آنالیز تفاوت‌های برخورد پدر با دختر و برخورد پدر با پسر

جنیفر ماسکارو و همکارانش برخورد پدر با کوکان نوپایش را در یک دوره 48 ساعته پیگیری کردند. آن‌ها متوجه تفاوت قابل توجهی در نوع بازی کردن و برخورد پدر با دختر و پسرش شدند؛ نتایج این مطالعه نشان داد که برخورد پدر با فرزندانش خود به صورتی است که حدود 60% زمان و دقت بیش‌تری را صرف بازی و برخورد با دختر ها در مقایسه با پسرهایش می‌کند. همچنین تفاوت دیگری که در برخورد پدر با دختر در مقایسه با برخورد پدر با پسر هایش وجود دارد، این است که زمان بیشتری (5 برابر بیشتر) را برای صحبت کردن احساسی و به کار بردن جملات عاطفی در مکالمه با دخترها صرف می‌کند.

از سوی دیگر، پدران زمان سه برابری را صرف بازی‌های خشن و مسابقه دادن با پسرهایشان می‌کنند، آن‌ها عادت به مسابقه و رقابت کردن با یکدیگر دارند و کلماتی مانند “برنده”، “پیروزی” و “موفقیت” در بازی‌ها و برخوردشان با یکدیگر رد و بدل می‌شود. واقعیت این است که در برخورد پدر با پسر ممکن است جای توجه به نیازهای عاطفی پسرها خالی باشد.

اسکن مغز پدرها برای بررسی برخورد پدر با دختر و پسر

در این مطالعه هنگامی که محققان بر روی مغز پدرها MRI انجام دادند، دریافتند که رفتار پدرانه در دنیای واقعی و عملکرد مغز به عنوان تابعی از جنسیت فرزند متفاوت است؛ یعنی مغز پدر در برخورد با فرزندش بر اساس جنسیت او متفاوت برخورد می‌کند. با این حال، محققان قادر نیستند که علت این تفاوت برخورد پدر با دختر با برخورد پدر با پسر را توضیح دهند. آن‌ها برای اینکه دریابند که آیا این تفاوت برخورد پدر با دختر و پسرش علت ژنتیکی دارد و یا محصول هنجارهای اجتماعی است، به مطالعات بیشتری نیاز دارند.

© سایت اطلاعات پزشکی دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر