باکتری روده ، مغز را تحت تاثیر قرار میدهد!

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
باکتری روده ، مغز را تحت تاثیر قرار میدهد!

باکتری درون روده مغز را تحت تاثیر قرار می دهند

اخبار سلامت : یک مطالعه جدید نشان داده است که یک رابطه سه جانبه بین نوع باکتری روده، کورتیزول و متابولیت‌های مغزی وجود دارد. محققان بر این باورند که یافتن رابطه دقیق بین این‌ها می‌تواند درک درست‌تری نسبت به بیماری اوتیسم برای ما فراهم کند، اما مطالعات بیشتر در این زمینه نیاز است. تحقیقات قبلی انجام شده، نشان داد که بین باکتری‌های روده و ایجاد رفتارهای اوتیستی ارتباط وجود دارد. مطالعات اخیر نیز ارتباطی بین باکتری روده (میکروبیوم) و اختلالات طیف اوتیسم (ASD) پیدا کرده است. با این حال، برای درک بهتر تأثیر باکتری روده بر عملکرد مغز، همچنان به مطالعات و بحث‌های بیشتری نیاز داریم.

تحقیقات اخیر راجع به ارتباط باکتری روده با مغز

در این مطالعه دانشمندان از خوک‌های یک ماهه استفاده می‌کردند، زیرا آن‌ها شباهت زیادی به نوزادان انسانی دارند و دانشمندان توانستند با مطالعه بر روی آن‌ها، تأثیر باکتری روده روی رشد مغز را بررسی کنند.

با انجام مطالعه بر روی خوک‌ها و بررسی باکتری‌های موجود در مدفوع خوک‌های مورد مطالعه و متابولیت‌های مغزی آن‌ها، محققان دانشگاه ایلینوی (Illinois) دریافتند که ممکن است یک مکانیسم سه بعدی بین باکتری روده و متابولیت‌های مغزی وجود داشته باشد و کورتیزول مانند کانالی باشد که از طریق آن «پیام» منتقل می‌شود.

نویسنده اول مطالعه، آستین مود (Austin Mudd)، دانشجوی دکترا در دانشگاه ایلینوی، توضیح می‌دهد که متابولیت‌های مغز می‌تواند تأثیر مهمی روی رشد نوزادان داشته باشد و از طرفی این متابولیت‌ها می‌تواند تحت تأثیر میکروبیوم روده قرار گیرد. تغییرات در متابولیت‌های مغزی در دوران شیردهی می‌تواند اثرات عمیقی بر رشد مغز داشته باشد. این مطالعه جدید نشان می‌دهد که ممکن است میکروبیوم یا مجموعه‌ای از باکتری‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌هایی که در روده ما زندگی می‌کنند نقش مهمی در این روند داشته باشد.

در واقع این مطالعه نشان داد که تعامل مرموزی بین مغز و روده وجود دارد و باکتری روده می‌تواند بر تولید متابولیت‌های مغزی تأثیر گذاشته و متعاقباً رشد نوزاد را تحت تأثیر قرار دهد.


اخبار پیشنهادی دکتر سوشا : 

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر