مصرف بیش از حد کافئین عامل مرگ یک پسر 16 ساله شد

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
مصرف بیش از حد کافئین عامل مرگ یک پسر 16 ساله شد

شاید فکرش را هم نکنید که مصرف بیش از حد کافئین می‌تواند باعث مرگ شما شود، اما جدیدترین اخبار منتشر شده توسط سایت خبری MSN و NBC، نشان می‌دهد که مصرف بیش از حد کافئین پسر 16 ساله را به کام مرگ کشاند.

مصرف بیش از حد کافئین قاتل یک پسر 16 ساله شد

اخبار سلامتبه گزارش پزشک قانونی کارولینای جنوبی، یک پسر 16 ساله پس از مصرف نوشابه انرژی زا و قهوه مملو از کافئین، در اثر مصرف بیش از حد کافئین در گذشت. در ماه گذشته نیز فرد دیگری به نام دیویس آلن کرایپ، بعد از سقوط در ریچلند درگذشت.

گری وات، پزشکی قانونی ریچلند در این باره می‌گوید: ما می‌دانیم که او دو ساعت قبل از مرگش، اسپرسو کافه مک دونالد و چندین نوشیدنی انرژی زا مصرف کرده بود و مصرف بیش از حد کافئین او در زمان مرگش موجب آریتمی در او شد.

محققان در طی ماه گذشته نیز گزارش دادند که نوشیدنی‌های انرژی زا می‌توانند موجب تغییرات خطرناک در عملکرد قلب و فشار خون بالا شود که این تأثیرات در اثر کافئین بیش از حد نوشیدنی‌های انرژی زا است. به همین دلیل است که نوشیدنی‌های انرژی زا می‌توانند خطرناک باشند و همه افراد باید نسبت به مصرف این نوشیدنی‌ها تجدید نظر کنند.

مراقب مصرف بیش از حد کافئین باشید

هدف ما تبلیغ منفی راجع به نوشیدنی‌های انرژی زا و قهوه نیست، اما چیزی که ما می‌خواهیم این است که مردم درک کنند که این مصرف زیادی نوشیدنی‌ها ممکن است عواقب وخیم و ناگواری برایشان داشته باشند و این چیزی است که موجب مرگ این پسر 16 ساله شده است. والدین گرامی، لطفاً با بچه‌های خود در مورد عواقب مصرف بیش از حد کافئین و نوشیدنی‌های انرژی زا صحبت کنید. سازمان غذا و دارو اعلام کرده است که مصرف 400 میلی گرم کافئین در روز (حدود پنج فنجان قهوه) ایمن است و بیش از این مقدار می‌تواند مشکلاتی برای شما به بار بیاورد.

چرا مصرف بیش از حد کافئین باعث مرگ یک پسر 16 ساله شد

کافئین موجب آزادسازی ترکیبات طبیعی به نام کاتکول آمین‌ها، از جمله نوراپی نفرین می‌شود که این هورمون استرس می‌تواند ضربان قلب را بالا ببرد. افرادی مانند این پسر که در اثر مصرف بیش از حد کافئین فوت کرده‌اند، در اثر ضربان قلب نامنظم و سریع قلب، تشنج و خفگی با استفراغ مردند.

خبر پیشنهادی دکتر سوشامرگ دو آمریکایی با خوردن پنیر شیر خام

© سایت اطلاعات پزشکی دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر