مزایای بوتاکس برای درمان میگرن به اثبات رسید

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
مزایای بوتاکس برای درمان میگرن به اثبات رسید

مزایای بوتاکس و درمان میگرن مزمن

اخبار سلامت : مدت‌ها است که از مزایای بوتاکس برای صاف کردن چین و چروک استفاده می‌شود، بوتاکس نوعی سم است که توسط نوعی باکتری ساخته می‌شود. سم انتشار مواد خاصی را از انتهای عصب مسدود می‌کند، در نتیجه انقباض عضلات و انتقال سیگنال‌های درد را کاهش می‌دهد و به همین دلیل از مزایای بوتاکس در درمان میگرن استفاده می‌شود .

طبق دستورالعمل آکادمی نورولوژی آمریکا ، بوتاکس یک راه بی‌خطر و مؤثر برای درمان میگرن مزمن و سه اختلال عصبی دیگر، است.محققان این تحقیق علمی، مطالعات خود را روی چهار محلول تزریقی بوتاکس در دسترس در ایالات متحده انجام دادند. از انجام این تحقیق ، آن‌ها نتیجه گرفتند که می‌توان از مزایای بوتاکس برای درمان چهار بیماری عصبی: میگرن مزمن، اسپاسم در بزرگ‌سالان، دیستونی گردن و بلفارواسپاسم استفاده کرد.

نویسندگان این مطالعه و  دکتر دیوید سیمپسون توضیح دادند که: میگرن مزمن نوعی از سردرد میگرنی است که 15 روز یا بیشتر از یک ماه طول می‌کشد. اسپاسم در بزرگ‌سالان سفتی عضلانی است که با حرکت و جنبش تداخل می‌کند و به طور معمول پس از سکته مغزی و آسیب‌های نخاعی یا عصبی رخ می‌دهد. دیستونی گردن یک اختلال مغزی است که کنترل عضلات گردن را تحت تأثیر قرار می‌دهد و موجب حرکات سر و گردن غیر ارادی می‌شود. بلفارواسپاسم اختلال حرکتی است که باعث بسته شدن چشم به صورت غیر ارادی می‌شود.

آخرین باری که تحقیق بر روی مزایای بوتاکس برای درمان میگرن مزمن انجام شد ، سال 2008 بود و نتیجه آن تحقیق نشان داد که سم بوتولینوم نفع اندکی برای افراد مبتلابه میگرن مزمن دارد و مدارک کافی برای اثبات این موضوع وجود نداشت.
بنا بر تحقیقات اخیر و طبق مقاله‌ای که در 18 آوریل  2016(9 فروردین 1395) در مجله نورولوژی منتشر شد، مزایای بوتاکس برای درمان میگرن به اثبات رسید و در نشست سالانه آکادمی نورولوژی آمریکا اعلام خواهد شد.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر