مدلی ساده برای پیش بینی حملات میگرنی

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
مدلی ساده برای پیش بینی حملات میگرنی

اگر شما هم از سردردهای میگرنی رنج می‌کشید، خبر خوبی برای شما داریم:
راهی ساده برای پیش بینی حملات میگرنی پیدا شده است تا بتوان از بروز این نوع حملات میگرنی جلوگیری کرد.

♥♥♥♥♥♥

پیش بینی حملات میگرنی امکان پذیر است؟

اخبار سلامت : پیش از این حتی تصورش را هم نمی‌کردیم که روزی بتوان حمله میگرنی را پیش بینی کرد، اما دانشمندان با اندازه گیری استرس روزانه توانستند به مدلی ساده برای پیش بینی حملات میگرنی در افرادی که مرتباً دچار حملات میگرنی می‌شوند، دست یابند. یافته‌های منتشر شده در مطالعه حملات میگرنی نشان می‌دهد که امکان پیش بینی حملات میگرنی بر اساس استرس روزانه وجود دارد.

تیم هول پزشک بیمارستان ماساچوست درباره پیش بینی حملات میگرنی می‌گوید: به طور کلی ما می‌دانیم که برخی افراد در معرض خطر بیشتری برای حملات میگرنی هستند، اما قادر به پیش بینی دقیق حملات میگرنی در یک فرد مبتلا به بیماری سردرد میگرنی نیستیم؛ اما این مطالعه جدید نشان داد که احتمال وقوع یک حمله میگرنی در افراد مبتلا به میگرن امکان پذیر است.

پیش بینی حملات میگرنی با اندازه گیری استرس روزانه

این مطالعه توسط دکتر هول و همکارانش انجام شد و در این تحقیق 95 شرکت کننده به مدت 4195 روز مورد مطالعه قرار گرفتند. به طور کلی شرکت کنندگان گزارش دادند که میزان استرس آن‌ها در روزهای پیش از حمله بیشتر از روزهای عادی است. برای طراحی این مدل ساده برای پیش بینی حملات میگرنی، فرکانس وقایع ‌تنش زا و شدت استرس شرکت کنندگان مورد بررسی قرار گرفت و محققان با بررسی ارتباط میزان بروز حملات میگرنی و شدت استرس روزانه شرکت کنندگان پیش از حمله میگرنی توانستند به رابطه و مدلی ساده برای پیش بینی حملات میگرنی دست یابند.

مدلی که در این مطالعه توسط دکتر هول طراحی شد، شروع بسیار خوبی برای کمک به پیش بینی حمله میگرنی است، اما طراحی مدلی برای پیش بینی دقیق حملات میگرنی به مطالعه و کار بیشتری در زمینه بالینی نیاز است.

خبر پیشنهادی دکتر سوشا : درمان سردرد بدون خوردن قرص

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر