فرهاد صدرالدینی: لمینیت و کامپوزیت جایگزین مناسبی برای ارتودنسی نیست

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
فرهاد صدرالدینی: لمینیت و کامپوزیت جایگزین مناسبی برای ارتودنسی نیست

ارتودنسی کنم یا لمینیت؟ مسئله این است!

یکی از روش‌های زیبایی که امروزه بسیار باب شده است، استفاده از لمینیت و کامپوزیت برای زیبایی دندان‌ها است. جوانان به دنبال افزایش مدگرایی، به دنبال یک طرح لبخند زیبا هستند که در کمترین زمان به دست آید. روش تخصصی و صحیح استفاده از ارتودنسی است که به دلیل زمان‌بر بودن (به طور میانگین یک سال) مورد پسند برخی از افراد نیست. در مقابل لمینیت و کامپوزیت روش‌هایی سریع هستند که می‌توانند در مدت زمانی کوتاه (یک تا سه جلسه) ظاهر دندان‌ها را در بسیاری از افراد بهبود بخشند. همین امر باعث گرایش شدید افراد به سمت استفاده از این تکنیک‌های زیبایی دندان شده است.

دکتر فرهاد صدرالدینی متخصص ارتودنسی بیان کرد که استفاده از لمینیت و کامپوزیت نه تنها جای ارتودنسی را نمی‌گیرد، بلکه باعث افزایش پوسیدگی دندان‌ها می‌گردد. ارتودنسی ثابت یا متحرک بهترین شیوه‌ای است که به واسطه آن می‌توان دندان‌ها را مرتب کرد. مرتب شدن دندان‌ها علاوه بر حفظ زیبایی دهان و دندان، باعث پیشگیری از بروز ناهنجاری‌ها و پوسیدگی‌های دندانی در محل‌های خاص می‌گردد.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” کامپوزیت دندانپزشکی چیست؟ ” را نیز در وب سایت پزشکی دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی آنلاین بخش مشاوره پزشکی تلگرام دکتر سوشا مراجعه کنید.

عوارض لمینیت و کامپوزیت چیست؟

بسیاری از مراکز تخصصی زیبایی دندان، بدون اینکه اشاره‌ای به عوارض لمینیت و کامپوزیت داشته باشند، تنها از استحکام، ماندگاری و دیگر ویژگی‌های آن می‌گویند. این امری بدیهی است که اگر دندان یا دندان‌های فردی در اثر بدفرمی‌های فک و در طول زمان از ریشه دچار کجی و نامرتبی شده است، می‌بایست در طول زمان و با تکنیک‌های تخصصی نظیر ارتودنسی و جراحی‌های فک، آن را اصلاح کرد. استفاده از لمینیت و کامپوزیت شبیه به پاک کردن صورت مسئله است و مشکل اصلی را برطرف نخواهد کرد.

زمانی که دندان برای نصب لمینیت و کامپوزیت تراشیده می‌شود، لایه محافظ آن کاهش می‌یابد و در نتیجه حساس‌تر می‌شود. شرایط دیگری نیز به دلیل نصب لمینیت و کامپوزیت در دندان‌ها به وجود می‌آید که احتمال پوسیدگی دندان را افزایش می‌دهد، نظیر:

  • تراشیدن مینای دندان
  • ایجاد فاصله بین روکش لمینیت و کامپوزیت با لثه که به محلی برای تجمع آلودگی تبدیل می‌گردد.
  • احتمال لب پر شدن این روکش‌های نیز زیاد است که آن هم عامل خطری برای پوسیدگی دندان محسوب می‌گردد.

دکتر صدرالدینی تبلیغات غلط را عاملی مؤثر در روی آوردن بیش از انتظار مردم به استفاده از لمینیت و ونیر کامپوزیت دانست. در حالی که علاوه بر زیبایی لبخند، ناهمگونی فک و بسیاری از مشکلات دهان و دندان با ارتودنسی قابل درمان است. همچنین باعث می‌شود افراد بتوانند با کیفیت بیشتری غذا بخورند و از سلامت دهان و دندان خود لذت ببرند.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” ایمپلنت فوری | ایمپلنت بدون درد | ایمپلنت در یک جلسه ” را نیز در وب سایت پزشکی دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی تلگرام به بخش مشاوره تلگرام دکتر سوشا مراجعه کنید.

 

منبع خبر :

  • سلامت نیوز

تهیه و ترجمه : سایت سلامت دکتر سوشا

بازگشت به صفحه اخبار سلامت

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر