طلاق می‌تواند ژنتیکی باشد!

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
طلاق می‌تواند ژنتیکی باشد!

آیا ژن طلاق از والدین به ارث می‌رسد؟

آیا طلاق گرفتن به ژنتیک انسان بستگی دارد

اخبار سلامت : طلاق و ریشه آن دامنه وسیعی دارد اما سؤالی که وجود دارد این است که آیا طلاق ژنتیکی است؟ سؤال اینجاست که آیا فرزندانی که والدینشان طلاق گرفته‌اند، احتمال طلاق گرفتن آن‌ها در زندگی آینده شان بیشتر از افرادی است که والدینشان با یکدیگر زندگی می‌کنند؟ آیا ژن طلاق وجود دارد که موجب این اتفاق می‌شود؟

جالب است بدانید که مطالعات قبلی نشان می‌دهد که فرزندان طلاق زمانی که به سن بلوغ می‌رسند، بیشتر در معرض طلاق قرار می‌گیرند.

اما چرا اینطور است؟ آیا طلاق در میان نسل‌ها به علت عوامل روانی و اجتماعی که روی فرزندان طلاق می‌گذارد، انتقال می‌یابد و یا اینکه ژنتیک نقشی در طلاق گرفتن بازی می‌کند؟

چطور ژنتیک روی طلاق گرفتن تأثیر می‌گذارد؟

یک مطالعه جدید که به زودی در نشریه علوم روانشناختی منتشر می‌شود، توسط دانشمندان دانشگاه ویرجینیا در ریچموند ، با همکاری تیمی در دانشگاه لوند در سوئد انجام شد. اولین نویسنده این مطالعه، جسیکا سالواتوره (Jessica Salvatore) استادیار گروه روانشناسی دانشکده علوم انسانی در دانشگاه ویرجینیا در ریچموند است.

پروفسور سالواتوره و همکارانش با انجام مطالعاتی روی افراد مطلقه و سوابق خانوادگی شان متوجه شدند: “کشش به طلاق گرفتن در خانواده‌ها به ژنتیک و فاکتورهای محیطی وابسته است. البته نقش فاکتورهای محیطی در تصمیم به طلاق گرفتن بسیار کمرنگ‌تر از ژنتیک است. اگرچه تجربه یک زندگی پر تنش کنار پدر و مادری که قصد طلاق گرفتن دارند، موجب می‌شود که افکار فرزندان طلاق تغییر کند و این ذهنیت بد در زندگی آینده آن‌ها تأثیر خواهد گذاشت اما مطالعات نشان داد که وجود ژن طلاق و انتقال آن از والدین به فرزندان نقش مهم‌تری در بالا رفتن احتمال طلاق گرفتن در زندگی آینده فرزندان طلاق دارد.”

در این تحقیقات، محققان موفق به شناسایی ژن طلاق در زنان و مردان شده‌اند و به این ترتیب با تشخیص ژن طلاق می‌توان پیش بینی کرد که کدام فرد ممکن است ازدواج ناموفق و پر کشمکشی داشته باشند. این ژن طلاق می‌تواند نسل به نسل از والدین به فرزندان به ارث برسد و به همین دلیل است که احتمال طلاق گرفتن فرزندان طلاق بیشتر از فرزندانی است که والدینشان در کنار هم زندگی می‌کنند.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر