شیر مادر کودک را گیاهخوار می‌کند؟

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
شیر مادر کودک را گیاهخوار می‌کند؟

راه علاقه مند کردن کودک به خوردن سبزیجات چیست؟

اخبار سلامت : همه کسانی که با کودکان سر و کار دارند، این را می‌دانند که اکثر کودکان با خوردن سبزیجات مشکل دارند و والدین نمی‌توانند آن‌ها را به خوردن سبزیجات علاقه مند کنند. همه والدین به دنبال راهی برای علاقه مند کردن کودکشان به خوردن سبزیجات هستند، زیرا از مزایای بسیار زیاد سبزیجات مطلع می‌باشند. یک مطالعه جدید بیان می‌کند که تغذیه کودک با شیر مادر تنها راه ممکن برای علاقه مند کردن کودک به خوردن سبزیجات است.

آیا شیر مادر ، کودک را به خوردن سبزیجات علاقه مند می‌کند؟

درست است که هر کودکی به یک طعمی علاقه دارد و سلایق همه کودک‌ها با هم یکی نیست، اما طعم و عطری که برای اولین بار در همان دوران نوزادی تجربه می‌کند، به نحوه تغذیه مادر او بستگی دارد زیرا تغذیه مادر، روی طعم شیر او تأثیر دارد و زمانی که مادر از سبزیجات استفاده می‌کند، طعم شیر مادر نیز تغییر کرده و کودک با خوردن شیر مادر به مرور زمان به طعم سبزیجات عادت می‌کند. به همین دلیل نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند، در کودکی نسبت به سبزیجات علاقه بیشتری نشان می‌دهند.

هنگامی که یک زن باردار سبزیجات مصرف می‌کند، مایع آمنیوتیک و سپس شیر او طعم سبزیجات را می‌گیرد، این به کودک کمک می‌کند تا به طعم و مزه سبزیجات عادت کند.

محققان در این مطالعه، از 97 زن تقاضا کردند تا در دوران بارداری و شیردهی چغندرقند و آب کرفس یا هویج بخورند و سپس عادت غذا خوردن فرزندان آن‌ها را ردیابی کردند.

محققان مرکز مونل در فیلادلفیا نتیجه گرفته‎اند که تغذیه نوزاد با شیر مادر باعث می‌شود که نوزاد به طعم سبزیجات در شیر مادر عادت کند و در نتیجه زمانی که شروع به خوردن غذاهای جامد می‌کند (بعد از 8 ماهگی)، طعم سبزیجات برای این کودکان که از شیر مادر تغذیه کرده‌اند، آشنا است و به راحتی به خوردن سبزیجات علاقه نشان می‌دهد.


اخبار پیشنهادی دکتر سوشا : 

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر