سستی و طولانی نشستن یک ترکیب مرگبار

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
سستی و طولانی نشستن یک ترکیب مرگبار

سستی و طولانی نشستن عامل مرگ زودرس است؟

♥♥♥♥♥

سالمندان باید فعال باشند

اخبار سلامت : دستورالعمل فعالیت فیزیکی توصیه می‌کند که بزرگسالان بین 64-18 سال و افراد بالای 65 سال باید هر هفته حداقل 150 دقیقه فعالیت فیزیکی متوسط یا 75 دقیقه فعالیت فیزیکی هوازی داشته باشند. به افرادی که قادر به انجام فعالیت فیزیکی نیستند نیز توصیه می‌شود تا جایی که وضعیت جسمانی و شرایط بدنی شان اجازه می‌دهد، از لحاظ جسمی فعال باشند.

این در حالی است که آمار نظر سنجی ملی سلامت سال 2016 نشان می‌دهد که تنها 44.9% از افراد مسن 74-65 سال، دستورالعمل‌های فعالیت بدنی را می‌دانند و همچنین تحقیقات قبلی نشان داده است که افراد مسن روزانه بیش از 9 ساعت از وقت خود را صرف نشستن می‌کنند.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که سستی و طولانی نشستن خطر مرگ و میر را در افراد بالای 50 سال افزایش می‌دهد و سالمندانی با فعالیت بدنی کمتر، خطر مرگ و میر بالاتری دارند.

سستی و طولانی نشستن دشمن جان سالمندان

آسیب‌های سستی و طولانی نشستن به خوبی ثبت شده است. به عنوان مثال، مطالعه‌ای که اخیراً به چاپ رسیده است، نشان می‌دهد که سستی و طولانی نشستن (بیش از 3 ساعت نشستن در روز) عامل بیش از 430000 مرگ در سراسر دنیا در هر سال است.

در این آخرین مطالعه، دکتر اولگا تئو (Olga Theou) از گروه پزشکی دانشگاه دالوشیای (Dalhousie) کانادا و همکارانش روی تأثیر سستی و طولانی نشستن بر افزایش خطر مرگ و میر در سالمندان مطالعه کردند.

دانشمندان در این مطالعه شیوه زندگی مربوط به 3141 بزرگسال 50 ساله و بالاتر را مورد بررسی قرار دادند. ساعات بیداری و میزان فعالیت این افراد در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفت تا میزان سلامتی و مرگ و میر افراد فعال با افرادی که دچاری سستی بوده و عادت به طولانی نشستن دارند، مقایسه شود. در این مطالعه شاخص سستی و ضعف در سالمندان با بررسی میزان خستگی، کاهش وزن ناخواسته و تمام مسائل مرتبط با پیری بررسی شد.

محققان متوجه شدند که سستی و طولانی نشستن با افزایش خطر مرگ همراه است و خطر مرگ و میر در افرادی که به خاطر سستی نمی‌توانند فعالیت بدنی داشته باشند، بسیار بالاتر از سالمندان فعال است. در واقع سستی باعث می‌شود که سالمندان بیشتر وقت خود را به نشستن گذرانده و فعالیت بدنی مناسبی نداشته باشند، در نتیجه سستی و طولانی نشستن یک ترکیب مرگبار هستند.


خبر پیشنهادی دکتر سوشا :

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر