سبک زندگی افراد در عود حمله قلبی مؤثر است

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
سبک زندگی افراد در عود حمله قلبی مؤثر است

آیا ارتباطی بین سبک زندگی و بروز حمله قلبی وجود دارد؟

نتایج مطالعات نشان می‌دهد که سبک زندگی افراد تأثیر مستقیمی در عود حمله قلبی دارد. به عنوان مثال در مطالعه‌ای که نتایج آن به تازگی منتشر شده است، مشخص شد که افراد مطلقه بیشتر در معرض خطر مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی-عروقی قرار دارند. این افراد همچنین مستعد عود حمله قلبی نیز هستند.

در این مطالعه حدود 30 هزار نفر از افرادی که قبلا دچار یک حمله قلبی شده بودند، مورد بررسی و پایش قرار گرفتند. سبک زندگی ، وضعیت تأهل و میزان تکرار حمله‌قلبی این افراد بعد از یک سال در مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج این مطالعه نشان داد که احتمال تکرار حمله قلبی در افراد مطلقه حدود 18 درصد بیشتر از دیگر افراد بود. علاوه بر وضعیت تأهل، عوامل دیگری نیز وجود دارند که باعث عود مجدد حمله‌قلبی می‌شوند. اگر می‌خواهید در این باره بیشتر بدانید بخش بعدی را بخوانید.

پیشنهاد می‌کنیم خبر ” کاهش خطر حمله قلبی و سکته مغزی در زنان شیرده ” را نیز در وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی آنلاین به بخش مشاوره پزشکی تلگرام دکتر سوشا مراجعه کنید.

آیا ارتباطی بین سبک زندگی و بروز حمله قلبی وجود دارد؟

چه عواملی باعث عود حمله قلبی خواهد شد؟

متخصصان این حوزه ادعا می‌کنند که افراد متأهلی که از زندگی خود راضی هستند، انگیزه بیشتری برای رسیدگی به وضعیت سلامت خود دارند. در واقع آن‌ها بیش از افراد مطلقه ، خود را موظف به رعایت سبک زندگی سالم می‌دانند. از طرفی ممکن است استرس‌های ناشی از وضعیت طلاق نیز، عامل مهمی در بروز مشکلات قلبی- عروقی باشد.

همچنین در این مطالعه مشخص شد افرادی که از خانواده‌هایی با سطح رفاهی کمتر بودند، بیشتر در معرض عود حمله قلبی قرار داشتند. نکته جالب توجه دیگر این بود که میزان تحصیلات نیز در بروز عود‌حمله قلبی تأثیرگذار بوده است. در واقع افرادی که بیش از 12 سال سابقه تحصیل داشتند در مقایسه با افرادی که سابقه تحصیلی‌شان 9 سال و یا کمتر بود، حدود 14 درصد کمتر به عود حمله قلبی دچار می‌شدند.

می‌توان این‌گونه نتیجه گرفت که سبک زندگی افراد ارتباط مستقیمی با وضعیت سلامتی آن‌ها دارد. استرس‌های ناشی از طلاق و وضعیت نابسامان زندگی، ناآگاهی‌های ناشی از سطح سواد پایین و حتی عدم برخورداری از امکانات رفاهی، همگی می‌توانند فرد را در معرض حمله قلبی و دیگر مشکلات مرتبط با سلامتی قرار دهند.


منبع خبر :

  • ایرنا

تهیه و ترجمه : سایت سلامت دکتر سوشا

بازگشت به صفحه اخبار سلامت

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر