ریسک بالای خودکشی در بیماران اوتیسم

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
ریسک بالای خودکشی در بیماران اوتیسم

طبق یک مطالعه جدید، افرادی که صفات اوتیسم را نشان می‌دهند در معرض ریسک بالای خودکشی قرار دارند.

علائم اوتیستیک تنها در بیماران اوتیسم دیده نمیشود!

اخبار پزشکی و سلامت دکتر سوشا : شاید شما اصطلاحات مختلفی را برای توصیف بیماران اوتیسم شنیده باشید؛ اصطلاحاتی مانند شبه اوتیستیک ، دارای گرایش‌های اوتیستیک، اوتیسم بیش فعال یا کم فعال و غیره. ولی همه آن‌ها دارای یک وجه اشتراک هستند و آن مشکلاتی است که این بچه‌ها در برقراری ارتباطات اجتماعی خود دارند، هرچند شدت علائم در بیماران اوتیسم در افراد مختلف، متفاوت است.

بیماری اوتيسم (درخودماندگی یا Autism)، نوعی اختلال در رشد محسوب می‌شود که در سه ساله اول زندگی بروز می‌کند. در بیماران اوتیسم ریسک بالای خودکشی دیده می‌شود. زیرا آن‌ها احساس می‌کنند از اجتماع طرد شده‌اند و باری اضافی بر دوش خانواده‌شان هستند. بیماران اوتیسم اغلب دچار افسردگی می‌شوند.

اما تاکنون در هیچ مطالعه‌ای ریسک خودکشی در افرادی که مبتلا به اوتیسم نیستند اما ویژگی‌هایی شبیه بیماران اوتیسم دارند، نشان داده نشده بود.

بیماران شبه اوتیسم نیز ریسک بالای خودکشی دارند!

در مطالعه‌ای که در ژورنال تحقیقات اوتیسم انگلیس منتشر شد 163 نفر در رده سنی 18 تا 30 سال در یک نظرسنجی آنلاین شرکت کردند؛ در این نظرسنجی طیف وسیعی از سؤالات برای تعیین سطح صفات اوتیسم، افسردگی و رفتار خودکشی از مخاطبان پرسیده می‌شد.

صفات بیماران اوتیسم که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفت شامل مشکلات اجتماعی و ارتباطی، توجه بیش‌ از حد به جزئیات و گرایش‌های وسواسی می‌شود. در این مطالعه همچنین احساساتی چون حس عدم تعلق به جهان و یا احساس سربار بودن مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج این مطالعه نشان داد که کسانی که سطح بالاتری از صفات اوتیستی را نشان می‌دادند در طول زندگی خود بیشتر در معرض ریسک بالای خودکشی قرار داشتند. همچنین سطوح بالاتر صفات اوتیستی با افزایش میزان افسردگی ، حس عدم تعلق و سربار بودن همراه خواهد بود.

 

نتایج این تحقیقات یک فراخوانی تکان‌دهنده برای جامعه است؛ زمانی که بخش قابل توجهی از مردم احساس می‌کنند که به این جهان تعلق ندارند، ما باید اهمیت بیشتری به ارزش عدالت گرایی بدهیم. این تفکر درنهایت می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد.


مقاله پیشنهادی دکتر سوشا :

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر