دوز پایین آسپرین خطر مرگ های سرطانی را کاهش می دهد

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
دوز پایین آسپرین خطر مرگ های سرطانی را کاهش می دهد

مزایای دوز پایین آسپرین برای سلامتی

اخبار سلامتمصرف روزانه دوز پایین آسپرین ، ممکن است شما را از مریضی و مراجعه به دکتر دور نگه دارد. همچنین یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مصرف منظم و طولانی مدت دوز پایین آسپرین می‌تواند خطر مرگ های سرطانی را کاهش دهد.

ارتباط مصرف دوز پایین آسپرین و کاهش خطر مرگ های سرطانی

یین کائو، مربی پزشکی و اپیدمیولوژی بالینی در بیمارستان عمومی ماساچوست و دانشکده پزشکی هاروارد، اطلاعات خود را راجع به مصرف آسپرین و مطالعه‌ای که به همراه محققان دیگر انجام داده است، در جلسه تحقیقات سرطان در واشنگتن ارائه داد. کائو، داده‌های مطالعات سلامتی که در سال‌های 2012-1980بر روی بیش از 86000 زن و 43000 مرد انجام شده را بررسی کرد. بررسی‌های 32 ساله این افراد نشان می‌دهد که به طور کلی خطر مرگ های سرطانی 7% برای زنان و 11٪ برای مردانی که به طور منظم دوز پایین آسپرین را مصرف می‌کردند، در مقایسه با کسانی که دوز پایین آسپرین مصرف نمی‌کردند، کم‌تر بود.

قوی‌ترین ارتباط مصرف دوز پایین آسپرین با سرطان روده بزرگ بود زیرا شواهد نشان داد که مصرف آسپرین خطر مرگ ناشی از سرطان روده بزرگ را 31% در زنان و 30% در مردان کاهش می‌دهد. همچنین مصرف منظم دوز پایین آسپرین ، می‌تواند موجب کاهش 11 درصدی مرگ ناشی از سرطان سینه در زنان و 23 درصدی مرگ ناشی از سرطان پروستات در مردان شود. قابل ذکر است که این مطالعه نشان داد که مصرف دوز پایین آسپرین، خطر مرگ ناشی از سرطان ریه را نیز کاهش می‌دهد.

آیا همه افراد می‌توانند دوز پایین آسپرین را مصرف کنند؟

درست است که مدارک و شواهد بسیار نشان می‌دهد که مصرف آسپرین با دوز پایین نقش مؤثری در کاهش مرگ های سرطانی و یا مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی دارد و همچنین مزایای آسپرین برای سلامت قلب نیز اثبات شده است، اما همه افراد باید زیر نظر پزشک و با مشورت با او این دارو را مصرف کنند، زیرا  این دارو در برخی افراد موجب خونریزی معده و سکته هموراژیک (خونریزی کننده) می‌شود.

هر کسی نمی‌تواند آسپیرین مصرف کند، به خصوص اگر فردی در معرض خطر بالا برای زخم‌ و خونریزی دستگاه گوارش است، زیرا مطالعات نشان می‌دهند که مصرف روزانه آسپرین، خطر هر دو بیماری را افزایش می‌دهد. اما مزایای این دارو در افراد دیگر بیش‌تر از مضرات آن است و بهتر است زیر نظر پزشک مصرف شود.

© سایت اطلاعات پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر