درمان تشنج با مصرف گلوکوزامین

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
درمان تشنج با مصرف گلوکوزامین

یک مکمل غذایی برای درمان صرع

اخبار سلامت : صرع یک اختلال عصبی است که در حدود 3 میلیون بزرگسال و 470 هزار کودک در ایالات متحده را تحت تأثیر قرار داده است. خیلی از مردم با بیماری صرع و مشکلات مرتبط با آن مانند تشنج درگیر هستند و جان بسیاری از آن‌ها در خطر این مشکلات است؛ اما آیا تا به حال محققان توانسته‌اند راهی برای درمان تشنج و صرع پیدا کنند یا نه؟

خبر خوش این است که مطالعه جدید نشان داد چگونه یک مکمل غذایی می‌تواند با کاهش تحریک پذیری در سلول‌های مغز ” عامل شناخته شده در ایجاد تشنج ” درب جدیدی را برای درمان تشنج و بیماری صرع بگشاید.

در بیماری صرع تشنج چگونه اتفاق می‌افتد؟

در بیماری صرع ، بیمار به صورت غیر قابل پیش بینی و به یک دفعه دچار حمله‌های تشنج شدید می‌شود که این تشنج زمانی رخ می‌دهد که سلول‌های مغزی بیش از حد فعال شوند. افزایش فعالیت سلول‌های مغزی باعث افزایش فعالیت الکتریکی شده و سیگنالینگ بین سلول‌های مغزی را مختل می‌کند، به این ترتیب تشنج اتفاق می‌افتد.

چگونه مصرف گلوکوزامین به درمان تشنج کمک می‌کند؟

محققان بر این باور بودند که کاهش پروتئینی به نام O-GlcNAcylation در سلول‌های مغز موش ممکن است منجر به تحریک پذیری عصبی و در نتیجه تشنج شود. در مطالعه جدیدی که انجام شده است، مصرف گلوکوزامین ( مکمل غذایی مصرفی برای کاهش درد در استئوآرتریت است ) موجب افزایش سطح این پروتئین شده و در نتیجه تحریک پذیری عصبی را کاهش می‌دهد و از این طریق به درمان تشنج کمک می‌کند.

در واقع محققان در این مطالعه نه تنها راهی برای کاهش تحریک پذیری عصبی مغز و درمان تشنج پیدا کردند، بلکه مصرف گلوکوزامین به عنوان مکمل غذایی درمان صرع نیز شناسایی شد.

پروفسور جان چاتام (John Chatham)، پروفسور گروه آسیب شناسی دانشگاه آلاباما (Alabama) در بیرمنگام (Birmingham) و همکارانش اخیراً گزارش یافته‌های خود را در مجله علوم اعصاب منتشر کرده‌اند.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

بیماری های مرتبط با این مقاله
مشاهده و جستجوی بیماری های بیشتر

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر