بسیاری از دختران همانند سیندرلا فکر می‌کنند!

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
بسیاری از دختران همانند سیندرلا فکر می‌کنند!

شاهزاده سوار بر اسب فقط در قصه‌هاست!

بسیاری از دختران جوان به دنبال شاهزاده‌ای هستند که با اسب سفید به سراغشان بیاید. سیندرلا دختری بود که خدمتکار خانه نامادری و ناخواهری‌های خود بود و در اتاق زیر شیروانی زندگی می‌کرد. تا اینکه روزی شاهزاده شهر او را می‌بیند و یک دل نه صد دل عاشقش می‌شود! آن‌ها با هم ازدواج می‌کنند و سیندرلا به خوشبخت‌ترین دختر شهر بدل می‌شود.

این‌ها قصه‌ها و افسانه‌هایی هستند که دختران ما با آن‌ها بزرگ می‌شوند. بسیاری از ما با داستان‌های “والت دیزنی” بزرگ شده‌ایم، داستان‌هایی که نقش اولشان دخترانی زیبا و قدبلند بودند. دخترانی که با این عقاید بزرگ می‌شوند، معیارهای فردی و اجتماعی متفاوتی دارند.

در حال حاضر دوران عوض شده است اما برخی از دختران ما متأسفانه هنوز با این عقاید زندگی می‌کنند. آن‌ها همیشه منتظر فردی هستند که آن‌ها را از تمام مشکلات نجات دهد. نکته‌ای که توجه به آن ضروری است این است که آن‌ها تنها یک داستان و افسانه هستند. مفهومی که این داستان‌ها قصد اثباتش را داشتند این بود که بعد از ظلم و بی‌عدالتی می‌توان پاداشی بزرگ دریافت کرد و دنیا همیشه روی یک پاشنه نمی‌چرخد.

سندروم سیندرلا در دختران چیست؟

سندروم سیندرلا و یا آرزوی سیندرلا شدن عارضه‌ای اجتماعی است که شیوع کمی هم ندارد. مشکل مبتلایان به این عارضه‌ای است که آن‌ها کاری ندارند که این شاهزاده سوار بر اسب یا سوار بر ماشین مدل بالا چند سال سن دارد، یا اینکه اهل چه خانواده ای است. آن‌ها به تحصیلات و حتی خصایص اخلاقی او نیز کار ندارند. معیار اصلی آنان این است که آن مرد بتواند آنان را از مشکلات موجود برهاند. برای مبتلایان به این عارضه تفاهم فرهنگی هیچ اهمیتی ندارد. آن‌ها به ازدواج همانند یک قرارداد خرید و فروش فکر می‌کنند.

والدین تأثیر بسزایی در شکل‌گیری این عقیده در دخترانشان دارند. این تفکرات باعث می‌شود که دخترانمان در سنین جوانی دچار افسردگی و گوشه‌گیری شوند. علت این وضعیت توقعی است که شما برای آن‌ها ایجاد کرده‌اید. شما به جای تربیت دخترانی که خودشان، آینده‌شان را رقم بزنند، اشخاصی وابسته و خرافاتی به وجود آورده‌اید.

توصیه می‌کنیم بزرگترها به جای دعاهایی مانند ” ایشالا عروس شوی ” یا ” ایشالا یه بخت خوب نصیبت بشه ” تعابیر زیر را به کار ببرند:

  • چه دختر باعرضه‌ای
  • چه دختر باهوشی
  • عجب دختر مهربانی
  • چه دختر مستقل و بالیاقتی

دختران ما باید بیاموزند که زیبایی ملاک مناسبی برای ارزیابی شخصیت یک فرد نیست؛ بلکه توانمندی‌های فردی و اجتماعی اوست که مهم است.


اخبار پیشنهادی دکتر سوشا : 


منبع خبر :

  • سلامت نیوز

تهیه و ترجمه : سایت سلامت دکتر سوشا

بازگشت به صفحه اخبار سلامت

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر