تشک یوگا ممکن است باعث ناباروری شود

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
تشک یوگا ممکن است باعث ناباروری شود

ارتباط عجیب تشک یوگا با ناباروری

♥♥♥♥♥

لاغری با یوگا یا ناباروری؟

اخبار سلامت : ورزش یوگا یک تمرین ورزشی آسان برای تناسب اندام و سوزاندن کالری است. یوگا موجب افزایش استقامت، تعادل و انعطاف پذیری عضلات بدن می‌شود و حدود 600-180 کالری در هر ساعت می‌سوزاند. البته باید بدانید که ممکن است یوگا اندام و ظاهر شما را عالی کند اما یک مطالعه جدید ادعا می‌کند که مواد شیمیایی تشک یوگا (مت یوگا) می‌تواند باعث ناباروری شود.

محققان دانشگاه هاروارد ادعا می‌کنند که مواد شیمیایی تشک یوگا ، احتمال شانس بارداری موفق را پایین می‌آورند و به همین ترتیب خطر ناباروری را افزایش می‌دهند.

مواد شیمیایی تشک یوگا عامل ناباروری

ارگانوفسفات‌های ضد حریق (PFRs) برای ساخت تشک یوگا ، مبلمان و صندلی‌های خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرند. یافته‌های مطالعه اخیر نشان می‌دهند که قرار گرفتن در معرض PFRها ممکن است یکی از عوامل خطرساز برای ناباروری باشد.

این مطالعه نشان می‌دهد که PFRها که در تشک یوگا یافت می‌شوند، موجب اختلال هورمونی در نمونه‌های حیوانی می‌شود. به همین دلیل محققان هشدار دادند که تشک یوگا می‌تواند موجب افزایش احتمال ناباروری شود.

در 80% از نمونه‌های ادراری 211 زن مورد مطالعه، PFRها شناسایی شدند و به این ترتیب بود که محققان احتمال دادند که این مواد شیمیایی می‌تواند خطر ناباروری را افزایش دهند.

برای داشتن باروری موفق چه باید کرد؟

از آنجایی که مشکل ناباروری بیش از پیش بسیاری از زوج‌ها را دچار مشکل کرده است، باید به دنبال راهی برای پیشگیری از شیوع بیشتر این مشکل باشیم. همانطور که گفته شد، یکی از مهم‌ترین علل ناباروری، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی زیست محیطی است که سلامت جسمی افراد را به خطر انداخته و موجب اختلال هورمونی در آن‌ها می‌شود. به این ترتیب زنان باید خود را از معرض این مواد شیمیایی دور نگه دارند تا باروری آن‌ها با خطری روبرو نشود. زوج‌های تحت IVF  که در حال تلاش برای باروری هستند، بهتر است برای بهبود شانس موفقیت خود در معرض مواد شیمیایی ضد حریق (PFR) قرار نگیرند.

خبر پیشنهادی دکتر سوشا : یوگای شناور جدیدترین روش تناسب اندام

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر