تحقیقات اخیر راجع به بیماری آلزایمر

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
تحقیقات اخیر راجع به بیماری آلزایمر

بیماری آلزایمر و دگرگونی عظیم راجع به آن

اخبار سلامت : بیماری آلزایمر رایج‌ترین شکل زوال عقل است و با از دست دادن حافظه و تفکر و مشکلات رفتاری مشخص می‌شود. با توجه به انجمن آلزایمر، در این بیماری ، رشته‌های پروتئینی غیر طبیعی به نام پلاک ، بین سلول‎های عصبی تشکیل می‌شوند. هنگامی که این سلول‌های غیر طبیعی می‌میرند موجب تشکیل دولایه‌ای‌های نوروفیبریلاتوری (NFTs) می‌شوند که مشخصه بیماری آلزایمر است. همچنان محققان به دنبال یافتن علت اصلی آلزایمر و تشکیل این پلاک‌های غیر طبیعی هستند.

هر 66 ثانیه، یک نفر در ایالات متحده به بیماری آلزایمر مبتلا می‌شود و بر اساس تخمین‌های مراکز کنترل و پیشگیری بیماری آلزایمر ، هر سال حدود 93000 نفر در اثر این بیماری می‌میرند. با وجود این آمار تکان دهنده، اطلاعات بسیار کمی در مورد این بیماری در دسترس داریم. با این حال، یک مطالعه جدید در استرالیا چگونگی تأثیر آلزایمر بر مغز و فرآیندهای سلول‌های عصبی که منجر به ایجاد این بیماری می‌شوند را روشن کرده است و این تحقیق می‌تواند گزینه‌های درمانی جدیدی را پیش رویمان بیاورد.

تحقیقات اخیر راجع به بیماری آلزایمر

تحقیقات جدید نشان می‌دهند که آنچه که ما راجع به تشکیل پلاک‌های مغزی و دولایه‌ای‌های نوروفیبریلاتوری (NFTs) در بیماری آلزایمر می‌دانستیم ، ممکن است کاملاً اشتباه باشند.
محققان از مدت‌ها قبل بر این باورند که تشکیل پلاک‌های پروتئین -آمیلوئید بتا- که مشخصه بیماری آلزایمر هستند ، باعث ایجاد فرایندی به نام فسفوریلاسیون پروتئین تاو می‌شوند و فسفوریلاسیون پروتئین تاو منجر به مرگ سلولی شده که در نهایت منجر به آلزایمر می‌شود. با این حال، مطالعه جدید نشان می‌دهد که فسفوریلاسیون پروتئین تاو محافظ سلول‌های عصبی است و مخرب نیست.

در نهایت این دفاع (فسفوریلاسیون پروتئین تاو) فرسوده شده و نهایتاً توقف فرایند فسفوریلاسیون پروتئین تاو منجر به آلزایمر می‌شود. در واقع محققان با پیدا کردن راهی برای به تأخیر انداختن توقف فرایند فسفوریلاسیون پروتئین تاو ، می‌توانند از گسترش بیماری آلزایمر جلوگیری نمایند.

در واقع مطالعه جدید نشان می‌دهد که پروتئین آمیلوئید بتا سمیت سلول و نورون‌های عصبی را بالا می‌برد و فسفوریلاسیون پروتئین تاو یک فرایند دفاعی برای کاهش سمیت است. در واقع این ایده بسیار جدید و متفاوتی است که نشان می‌دهد که پروتئین تاو برای حفاظت از آسیب است و خودش مسبب آسیب نیست.
یافته‌های این تیم تحقیقاتی بسیار مهم است و این تیم با بررسی‌هایی روی مغز انسان و موش مبتلا به آلزایمر به این کشفیات دست یافتند. این یافته جدید می‌تواند گرینه‌های درمانی جدیدی را پیش روی محققان قرار دهد.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر