نگهداری سگ برای سلامت سالمندان خوبه یا نه؟

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
نگهداری سگ برای سلامت سالمندان خوبه یا نه؟

نگهداری سگ برای سالمندان خوبه یا نه؟ مطالعات جدید در دانشگاه کالدونین گلاسکو، دانشگاه لینکلن در بریتانیا و دانشگاه ایالتی نیویورک در ایالات متحده که در مجله BMC منتشر شد، نشان می‌دهد که نگهداری سگ برای سلامت سالمندان و جلوگیری از توسعه بیماری‌های قلبی و دیابت نوع 2 در افراد مسن بسیار مفید است.

♥♥♥♥♥♥

نگهداری سگ برای سالمندان سلامتی می آورد؟

اخبار سلامتمطالعه جدید نشان داد که نگهداری سگ توسط سالمندان برای آن‌های سلامتی می‌آورد. آیا می‌توانید علت فواید نگهداری سگ بر سلامت سالمندان را حدس بزنید؟

بله… آن‌قدرها هم مشکل نیست. نگهداری سگ توسط سالمندان موجب می‌شود که آن‌ها حداقل روزی 22 دقیقه بیشتر پیاده روی کنند و این می‌تواند به پایین آوردن خطر بیماری‌های قلبی و دیابت نوع 2 کمک کند. برخی از کارشناسان بر این باورند که پزشکان عمومی باید برای حفظ تناسب اندام و سلامت سالمندان ، آن‌ها را تشویق به نگهداری سگ کنند.

محققان چگونه به فواید نگهداری سگ برای سلامت سالمندان پی بردند

محققان در این تحقیق ، بر روی 80 فرد مسن بازنشسته که به طور متوسط 70 سال سن (در انگلستان) داشتند، مطالعه کردند که نیمی از شرکت کنندگان، از یک سگ نگهداری می‌کردند. فعالیت شرکت کنندگان در سه دوره یک هفته‌ای در طول یک سال زیر نظر گرفته شد.

در واقع در این مطالعه 43 سالمند بالای 65 سال ، از سگ نگهداری می‌کردند و 42 نفر سگ نداشتند. همچنین دو سوم از شرکت کنندگان زن بودند. دو گروه از شرکت کنندگان از نظر سن، جنس، نژاد و جایگاه اجتماعی و اقتصادی همسان بودند. داده‌ها در بیش از سه دوره مختلف زمانی در طول سال جمع آوری شدند و اثر فصول مختلف نیز در نتیجه تحقیق در نظر گرفته شد.

محققان درباره قد ، وزن، تناسب اندام عمومی بدن، توانایی راه رفتن به طور مداوم، مبتلا بودن به بیماری‌های مزمن یا شرایط پزشکی شرکت کنندگان و همچنین نژاد، وزن و طول نگهداری سگ اطلاعات جمع آوری کردند. سپس با بررسی و مقایسه این داده‌ها به نتایج مهمی در رابطه با فواید نگهداری سگ برای سلامت سالمندان دست یافتند.

نگهداری سگ و سلامت سالمندان

نتایج این مطالعه جدید نشان داد که صاحبان سگ حداقل روزی 22 دقیقه بیشتر از کسانی که از سگ نگهداری نمی‌کنند، پیاده روی می‌کنند. افرادی که از سگ نگهداری می‌کنند، حداقل 10000 قدم در روز راه می‌روند و این 38% بیشتر از کسانی است که از حیوان خانگی مانند سگ نگهداری نمی‌کنند.

همان‌طور که می‌دانید تمام متخصصان سلامتی از فواید حداقل 3 ساعت ورزش در هفته سخن می‌گویند. بنابراین صاحبان سگ وضعیت سلامتی بهتری نسبت به افراد بدون آن دارند. این تحقیق ثابت کرد که نگهداری از سگ موجب سلامت سالمندان، کاهش 40 درصدی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری‌های قلبی می‌شود، همچنین خطر زوال عقل را یک سوم و سرطان سینه و روده تا یک پنجم کاهش می‌دهد.

© سایت اطلاعات پزشکی دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر