آلودگی هوا رشد مغز کودک شما را کم می کند

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
آلودگی هوا رشد مغز کودک شما را کم می کند

تاثیر آلودگی هوا بر رشد مغز کودک

اخبار سلامت : واقعاً چرا تاثیر آلودگی هوا بر رشد مغز کودک نگران کننده تر از بزرگسالان است؟ تا به حال با خودتان فکر کرده‌اید که آلودگی هوا چه بلایی بر سر مغز کودک شما می‌آورد؟ آیا می‌دانید هوای آلوده ‌ای که کودکان در راه مدرسه استنشاق می‌کنند، ممکن است باعث مشکلات مغزی در آن‌ها شود؟

مطالعه انجام شده توسط موسسه سلامت جهانی بارسلونا (ISGlobal) نشان داده است که آلودگی هوا در مسیر مدرسه می‌تواند اثرات مضری روی رشد مغز کودک داشته باشد. هدف از این مطالعه بررسی تأثیر آلودگی هوا در راه پیاده روی خانه و مدرسه بود. محققان در این مطالعه به رابطه بین کاهش حافظه کودک و قرار گرفتن در معرض کربن سیاه و ذرات ریز کمتر از 2.5 پیکومتر را در طول پیاده روی مسیر خانه به مدرسه دست یافتند.

آلودگی هوا مسبب مشکلات مغزی در کودکان

تحقیقات پیشین نشان دادند که قرار گرفتن در معرض آلودگی هوای ناشی از ترافیک ماشین‌ها در راه مدرسه می‌تواند بر رشد مغز کودک تاثیر بگذارد و مشکلات مغزی در کودکان به وجود آورد. این تحقیقات نشان داد که کودکان در چنین ترافیک‌هایی در راه مدرسه 20% دوز روزانه کربن سیاه را استنشاق می‌کنند و به همین خاطر تاثیر آلودگی هوا بر رشد مغز کودک بسیار نگران کننده است.

مار آلواروز پدرول (Mar Álvarez-Pedrerol)، محقق ISGlobal و نویسنده اصلی این مطالعه اظهار داشت که نتایج مطالعات آزمایشی و سم شناسی قبلی نشان می‌دهد که این مواجهه کوتاه با غلظت‌های بالای آلاینده‌های آلودگی هوا می‌تواند تأثیر بسیار بدی بر سلامت و رشد مغز کودک داشته باشد. وی اضافه کرد که تاثیر آلودگی هوا بر رشد مغز کودک به علت میزان بالای تنفس و ظرفیت ریه کمتر کودکان هست، به همین دلیل است که آلودگی هوا تاثیرات نامطلوبی روی سلامت کودکان گذاشته و مسبب مشکلات مغزی در کودکان است.

آلودگی هوا مسبب مشکلات مغزی در کودکان

مطالعه روی میزان توجه و حافظه کودکان

این مطالعه شامل بیش از 1200 کودک 10-7 ساله در بارسلونا بود. همه شرکت کنندگان هر روز از خانه به مدرسه پیاده می‌رفتند. ظرفیت توجه کودکان و حافظه کاری آن‌ها در طی یک سال مطالعه بارها مورد بررسی قرار گرفت. آنالیز داده‌ها نشان دهنده تاثیر آلودگی هوا بر کاهش رشد مغز کودک و بروز مشکلات مغزی در کودکان در معرض هوای آلوده بود.

 

تأکید می‌کنیم که یافته‌های این مطالعه برای استفاده از وسایل نقلیه برای رفتن به مدرسه نیست، بلکه مربوط به پیاده روی در راه مدرسه است. البته با وجود تاثیرات نامطلوب آلودگی هوا بر رشد مغز و حافظه کودک هنگام پیاده روی در راه مدرسه، باید بگوییم فواید پیاده روی در راه مدرسه بسیار بیشتر از مضرات آن برای کودکان است و به کاهش آلودگی هوا نیز کمک می‌کند.


اخبار پیشنهادی دکتر سوشا :

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر