تأثیر رژیم غذایی کم کالری برای داشتن موهای پرپشت و پوست جوان

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
تأثیر رژیم غذایی کم کالری برای داشتن موهای پرپشت و پوست جوان

رژیم غذایی کم کالری چه فوایدی دارد؟

اخبار پزشکی و سلامت دکتر سوشا : رژیم غذایی کم کالری مزایای بسیاری برای سلامتی اندام‌های مختلف بدن مانند مغز، پانکراس و کبد دارد. اما تاکنون نقش آن در ایجاد پوست جوان و موهای پرپشت به صورت علمی اثبات نشده بود. لذا در همین راستا، تحقیقاتی در زمینه مزایای رژیم غذایی کم کالری بر روی پوست و موی موش‌ها در دانشگاه سائو پائولو برزیل انجام شد.

در این مطالعه دو گروه موش وجود داشت و آزمایشات شش ماه به طول انجامید. در یکی از گروه‌ها، موش‌ها مجاز بودند به هر اندازه که می‌خواهند غذا بخورند و در نتیجه چاق می‌شدند. گروه دوم تنها مجاز به مصرف 60 درصد کالری نسبت به غذای گروه قبل بود.

تحقیقات نشان داد که رژیم غذایی کم کالری باعث افزایش طول عمر می‌شود و موهای پرپشت و پوست جوان برایتان به ارمغان می‌آورد.

چگونه با رژیم غذایی کم کالری موهای پرپشت و پوست جوان خواهیم داشت؟

گرچه می‌شود با مصرف مواد طبیعی هم موهای پرپشت و پوست جوانی داشت مثلاً انگور فرنگی باعث پرپشتی موها می‌شود. همچنین مصرف یکسری مواد غذایی برای جوانی و شادابی پوست موثر هستند؛ اما گاهی لازم است با انجام یکسری تغییرات اساسی در سبک زندگی خود سلامتی خود را در بلند مدت تضمین کنیم. هدف از این مطالعه نیز شناخت یکی دیگر از مزایای متعدد پیروی از رژیم غذایی کم کالری می‌باشد.

پس از شش ماه از شروع مطالعه، جرم بدن موش‌های دارای رژیم غذایی کم کالری ، 40٪ کم‌تر از موش‌های بدون محدودیت در کالری مصرفی بود. این تغییر ناشی از کاهش وزن آن‌ها نبود بلکه در واقع چربی‌های بدنشان کاهش پیدا کرده بود. ذخایر چربی بدن برای گرم نگه داشتن بدن موش‌ها و سایر جاندارن نیاز هستند.

به دنبال کاهش چربی بدن پس از رژیم غذایی کم کالری ، جریان خون پوست برای گرم شدن بدن افزایش می‌یابد. همین اتفاق باعث تحریک رشد موها شده و پس از شش ماه، موش‌ها موهای پرپشت ، ضخیم و بلندتری داشتند. موهای پرپشت و ضخیم هم به نوبه خود باعث می‌شوند موش‌ها بهتر در مقابل گرما مقاومت کنند.

عروق پوستی هم در موش‌هایی که از رژیم غذایی کم کالری پیروی کرده بودند، تغییر کرده بود. عروق خونی پوست در گروه دارای رژیم غذایی کم کالری سه برابر گروه چاق بود. این تغییر در عروق خونی ، باعث افزایش جریان خون به سلول‌های پوست می‌شود.

به علاوه در موش‌های دارای اضافه وزن علائم پیری زودرس پوست دیده می‌شد. تغییراتی که در نتیجه افزایش جریان خون به سلول‌های پوستی رخ می‌دهد باعث می‌شود موش‌های دارای رژیم غذایی کم کالری پوست جوان و شادابی داشته باشند. علاوه بر این، متابولیسم سلول‌های پوستی نیز بین دو گروه متفاوت بود.

پس از تنقلات کم کالری استفاده کنید زیرا:

رژیم غذایی کم کالری باعث کاهش چربی بدن می‌شود؛ کاهش چربی بدن باعث کاهش حرارت بدن می‌شود؛ برای افزایش حرارت بدن جریان خون در پوست افزایش می‌یابد؛ افزایش جریان خون باعث داشتن موهای پرپشت و پوست جوان می‌شود.


اخبار پیشنهادی دکتر سوشا :

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر