بیکاری خطری برای بیماران نارسایی قلبی

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
بیکاری خطری برای بیماران نارسایی قلبی

بیکاری و بالا بردن خطر مرگ در بیماران نارسایی قلبی

اخبار سلامت5.7 میلیون فرد بزرگ‌سال در ایالات متحده از نارسایی قلبی رنج می‌برند و 50 درصد از این بیماران نارسایی قلبی ، ظرف 5 سال می‌میرند. با توجه به مطالعه‌ای که در بیمارستان کپنهاگ دانشگاه دانمارک انجام شد، احتمال مرگ ومیر در بیماران نارسایی قلبی بیکار ، 50% بیشتر از بیماران مبتلا به نارسایی قلبی شاغل است.

مطالعه بر روی بیماران نارسایی قلبی

در این تحقیق، بر روی بیش از 20000 بیمار نارسایی قلبی مطالعه انجام دادند و خطر مرگ ناشی از همه علل ، نرخ بستری و وضعیت اشتغال بیماران نارسایی قلبی تجزیه و تحلیل شد. در این مطالعه، تمامی بیماران نارسایی قلبی در سنین 60-18 سال، که بین سال‎های 2012-1997 برای اولین بار به خاطر نارسایی قلبی در بیمارستان، بستری شده بودند، بررسی شدند. از 21445 بیماری که اولین بار به دلیل نارسایی قلبی بستری شده بودند، 11600 نفر  از آن‌ها شاغل بودند. وضعیت بیماران بستری شده، مبتلا به نارسایی قلبی به مدت 3 سال پیگیری شد. بعد از این دوره سه ساله، 16% از بیماران شاغل و 31% از بیماران بیکار فوت کردند؛ در حالی که 40% از بیماران شاغل و 42% از بیماران بیکار به دلیل نارسایی قلبی مجدداً در بیمارستان بستری شدند.

بیکاری ، خطر مرگ و میر در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی را بیشتر می‌کند

بعد از تطابق سن، جنس و سطح آموزش بیماران نارسایی قلبی ، مشخص شد که خطر مرگ در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی بیکار ، 50% بیشتر از بیماران نارسایی قلبی شاغل است. همچنین خطر بستری شدن مکرر در بیمارستان به خاطر نارسایی قلبی در افراد بیکار 12% بیشتر از افراد شاغل است. محققان دریافتند که بیکاری بیش از دیابت و یا سکته مغزی با مرگ و میر بیماران نارسایی قلبی در ارتباط است.

دکتر راسموس روئرت نویسنده این مطالعه می‌گوید: توانایی برای حفظ شغل در بیماران نارسایی قلبی ، بهبود سلامت عمومی و وضعیت عملکرد را برای بیمار نارسایی قلبی به ارمغان می آورد، در حالی که بیکاری خطر ابتلا به افسردگی، مشکلات روحی و روانی و حتی خودکشی را افزایش می‌دهد. به گفته دکتر روئرت،  وضعیت اشتغال می‌تواند یک شاخص پتانسیل قوی برای زنده ماندن و یا مرگ در بیماران جوان‌تر مبتلا به نارسایی قلبی باشد. در واقع اشتغال می‌تواند بیماران مبتلا به نارسایی قلبی را توان‌بخشی کند و کیفیت زندگی تمامی افراد به خصوص بیماران مبتلا به نارسایی قلبی را تحت تأثیر قرار دهد.

خبر پیشنهادی دکتر سوشاخطر سیگارهای الکترونیکی برای افزایش بیماریهای قلبی و عروقی

© سایت اطلاعات پزشکی دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر