نظر متخصصان درباره بهترین زمان غذا خوردن برای لاغری

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
نظر متخصصان درباره بهترین زمان غذا خوردن برای لاغری

بهترین زمان غذا خوردن برای لاغری چه زمانی است؟

بهترین زمان غذا خوردن برای لاغری زمانی است که بدنتان به بهترین شکل خود را برای فرایند هضم و جذب غذا آماده کند. از طرفی زمان غذا خوردن تأثیر مستقیمی در سطح متابولیسم بدن خواهد داشت و مسلماً بهترین زمان غذا خوردن برای لاغری زمانی خواهد بود که متابولیسم بدن ما به بیشترین سطح خود برسد.

برای لاغری می‌بایست توجه بیشتری بر آنچه می‌خورید و میزان فعالیت بدنی‌تان داشته باشید. با این وجود، مبحث مهمی که متخصصان اخیراً تأکید فراوانی بر آن کرده‌اند، بهترین زمان غذا خوردن برای لاغری می‌باشد. برای تنظیم متابولیسم بدنتان می‌بایست دقت بیشتری بر ساعات خوردن غذا و میان وعده‌های خود داشته باشید.

بر اساس توضیحات بالا، بهترین زمان غذا خوردن برای لاغری چه زمانی است؟ چه ساعاتی در روز غذا بخوریم تا بیشتر لاغر شویم؟ در ادامه به شما خواهیم گفت.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” مزایا و عوارض رژیم لاغری جنرال موتورز ” را نیز در وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی آنلاین سؤالات خود را در سایت ثبت کنید.

این‌ها بهترین زمان غذا خوردن برای لاغری هستند

اگر می‌خواهید کاهش وزن چشمگیری داشته باشید، زمان غذا خوردن خود را این‌گونه تنظیم کنید:

ساعت 7 صبح صبحانه بخورید.

سعی کنید صبحانه‌تان را هر روز ساعت 7 صبح میل کنید. همان‌قدر که می‌بایست به بهترین زمان غذا خوردن برای لاغری توجه داشته باشید، به نوع غذایی که می‌خورید نیز اهمیت دهید؛ بنابراین نوع صبحانه خود را نیز هوشمندانه انتخاب کنید. بهتر است صبحانه شما سرشار از پروتئین باشد، زیرا پروتئین مدت زمان بیشتری شما را سیر نگه خواهد داشت. همچنین می‌توانید از غلات سبوس‌دار استفاده کنید تا عملکرد روده‌هایتان بهبود یابد. در کل سعی کنید یک صبحانه مغذی و سرشار از مواد غذایی ضروری میل کنید.

میان وعده صبحتان را ساعت 10 صبح بخورید.

بهترین زمان غذا خوردن برای لاغری شامل ساعت میان وعده‌ها نیز می‌شود. اگر قبل از ناهار احساس گرسنگی کردید و قصد داشتید یک میان وعده استفاده کنید، بهتر است از سبزیجاتی چون کلم بروکلی یا هویج ، ماست کم چرب و یا برش سیب همراه با کره بادام زمینی استفاده کنید.

ناهارتان را ساعت 12 ظهر میل کنید.

بهتر است برای ناهارتان نیز مقداری پروتئین استفاده کنید تا برای بقیه ساعات روز شما را سیر نگه دارد. مقداری هم چربی سالم نظیر روغن زیتون یا روغن آووکادو استفاده کنید تا در جذب ویتامین‌های محلول در چربی دچار مشکل نشوید.

عصرانه خود را ساعت 4 بعدازظهر بخورید.

هیچ‌گاه وعده عصرانه خود را حذف نکنید؛ زیرا حدود 4-3 ساعت بعد از ناهار قند خونتان افت خواهد کرد. می‌توانید از یک واحد میوه، شیر شکلات و ماست کم چرب گزینه‌های مناسبی هستند. در این وعده تا حد امکان قهوه مصرف نکنید؛ زیرا باعث ایجاد گرسنگی کاذب خواهد شد.

شام خود را ساعت 7 شب میل کنید.

هیچ‌گاه وعده شام خود را به تأخیر نیندازید. در این وعده هم بهتر است حدود یک‌چهارم بشقابتان را به پروتئین اختصاص دهید. بقیه بشقابتان را با سبزیجات، غلات کامل و چربی‌های سالم پر کنید. مثلاً می‌توانید از مرغ پخته‌شده به همراه برنج قهوه‌ای و اندکی سبزیجات استفاده کنید. بهتر است بعد از وعده شام چیزی نخورید؛ اما اگر نیاز به مصرف میان وعده قبل از خواب داشتید، از خوراکی‌هایی چون برش سیب و دارچین استفاده کنید.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” رژیم لاغری سریع | معرفی ۶ رژیم لاغری سریع و عالی ” را نیز در وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی رایگان سؤالات خود را در سایت ثبت کنید.


اخبار پیشنهادی دکتر سوشا : 


منبع خبر :

  • وب سایت تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر