جدیدترین و بهترین روش درمان طاسی مردان اعلام شد

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
جدیدترین و بهترین روش درمان طاسی مردان اعلام شد

جدیدترین راه درمان طاسی مردان چیست؟

محققان به‌تازگی دریافتند که یک داروی جدید که در حالت عادی برای درمان پوکی استخوان استفاده می‌شود، می‌تواند به درمان طاسی مردان کمک کند. این مطالعه بر روی فولیکول‌های موی بیش از 40 بیمار مبتلا به طاسی انجام شد و نشان داد که می‌تواند برای افرادی که از ریزش مو رنج می‌برند، واقعاً تفاوت ایجاد کند.

ایده استفاده از این دارو برای درمان طاسی مردان زمانی شکل گرفت که محققان مشاهده کردند داروی جدیدی به نام Way-316606 به عنوان یک اثر جانبی، باعث افزایش رشد مو در افراد مصرف‌کننده می‌شد. این دارو که برای درمان پوکی استخوان تجویز می‌گردد، از طریق مهار پروتئین SFRP1 عمل می‌کند. این پروتئین یک مسیر مولکولی موسوم به WNT را که در رشد بافت‌های مختلف از جمله مو، مؤثر است را مهار می‌کند؛ بنابراین نتیجه مهار این مسیر نیز افزایش رشد مو و درمان طاسی مردان خواهد بود.

البته پیش‌تر در مطالعه دیگری، همین اثر جانبی برای داروی سیکلوسپورین A نیز مشخص گردید. داروی سیکلوسپورین A است برای درمان بیماری های خود ایمنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو نیز از طریق مهار پروتئین SFRP1 روند طاسی مردان را مهار می‌کند.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” داروهای ضد ریزش مو می‌توانند مشکلات جنسی بوجود بیاورند؟ ” را نیز در وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی آنلاین سؤالات خود را در سایت ثبت کنید.

آیا شما می‌دانید “ بهترین راه درمان طاسی مردان ” چیست ؟
شما می‌توانید در انتهای صفحه و در بخش نظرات سوال یا تجربه خود را مطرح کنید تا در کمترین زمان ممکن به سوالتان پاسخ داده شود

روش جدید درمان طاسی مردان نسبت به روش‌های قدیمی چه مزایایی دارد؟

ریزش مو یک اختلال رایج به خصوص در بین مردان است و می‌تواند موجب آسیب قابل توجهی به سلامت عاطفی، از جمله از دست رفتن اعتماد به نفس افراد شود. در حال حاضر تنها دو داروی شناخته شده برای درمان طاسی مردان استفاده می‌شود:

  • ماینوکسیدیل (minoxidil)، برای مردان و زنان
  • فیناستراید (finasteride)، فقط برای مردان

این دو دارو دارای یکسری عوارض جانبی هستند و در اکثر مواقع مؤثر عمل نمی‌کنند؛ بنابراین اغلب بیماران بعد از چند دوره مصرف، برای کاشت مو اقدام می‌کنند. به همین علت است که یافتن راهی جدید و مؤثر برای درمان طاسی مردان بسیار مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” کاشت مو با سلول‌های بنیادی ” را نیز در وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی آنلاین سؤالات خود را در سایت ثبت کنید.

درمان طاسی مردان - روش جدید درمان طاسی مردان نسبت به روش‌های قدیمی چه مزایایی دارد؟


منبع خبر :

  • bbc

تهیه و ترجمه : سایت سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر