اپلیکیشن ‌های ضد افسردگی | درمان افسردگی با برنامه ‌های موبایل

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
اپلیکیشن ‌های ضد افسردگی | درمان افسردگی با برنامه ‌های موبایل

اپلیکیشن ‌های ضد افسردگی واقعیت دارند

اخبار سلامت : شاید برایتان خیلی تعجب آور باشد که چنین خبری را راجع به اپلیکیشن ‌های ضد افسردگی بشنوید؛ این اپلیکیشن ‌های ضد افسردگی واقعیت دارند و مطالعات دانشگاه غرب سیدنی نشان داد که برنامه های موبایل ممکن است گزینه درمانی مناسبی برای بیماران مبتلا به افسردگی باشد. این خبر خیلی جالب است، یعنی ممکن است بتوانیم با استفاده از برنامه های موبایل ضد افسردگی مشکل افسردگی را در برخی از بیماران درمان کنیم. در ادامه مطلب اپلیکیشن ‌های ضد افسردگی را به شما معرفی می‌کنیم تا اگر افسرده هستید، از این برنامه های موبایل بیشتر استفاده کنید.

مطالعه بر روی برنامه های موبایل و اثرات ضد افسردگی آن‌ها

این مطالعه که در مجله روانپزشکی منتشر شد با همکاری بین NICM، دانشکده پزشکی هاروارد، دانشگاه منچستر و موسسه Black Dog در استرالیا انجام شد. جوزف فریث (Joseph Firth)، پژوهشگر موسسه ملی پزشکی تکمیلی (NICM)، گفت: “اکثریت مردم در کشورهای توسعه یافته و به خصوص افراد جوان که به طور فزاینده‌ای تحت تأثیر افسردگی هستند، گوشی‌های هوشمند دارند. تحقیق ما نشان داد که برنامه های موبایل نه تنها یک پیشرفت تکنولوژیکی به حساب می‌آید، بلکه این اپلیکیشن های ضد افسردگی قادر هستند که درمان سریع و مؤثری را برای افسردگی در سراسر جهان فراهم کنند.”

محققان در این مطالعه 18 کار آزمایی بالینی تصادفی را با 22 گوشی هوشمند مختلف در بیش از 34000 زن و مرد بین 59-18 سال که به طیف وسیعی از بیماری‌های روانی مانند افسردگی، افسردگی خفیف تا متوسط، اضطراب، اختلال دوقطبی و بی خوابی مبتلا بودند، انجام دادند.

پروفسور جروم ساریس (Jerome Sarris)، معاون مدیرکل NICM، گفت: “اطلاعات نشان می‌دهد که برنامه های موبایل می‌توانند به مردم کمک کنند تا سلامت روان خود را حفظ کرده و افسردگی شان را درمان کنند.

این مطالعه نشان داد که برنامه های موبایل به عنوان بخشی از پروسه درمان افسردگی و بهبود علائم بیمار قابل استفاده هستند و این اپلیکیشن ‌های ضد افسردگی به طور قابل توجهی علائم افسردگی را کاهش می‌دهند.

اپلیکیشن های موبایل بر چه نوعی افسردگی مؤثر است؟

دکتر جان توروس (Dr. John Torous)، متخصص بالینی در بخش روانپزشکی دانشکده پزشکی هاروارد، گفت: “امروزه بیماران و پزشکان با مجموعه وسیعی از برنامه‌های سلامت روان روبرو هستند و دانستن اینکه اپلیکیشن های ضد افسردگی واقعاً برای چه کسانی مفید هستند، ضروری است. این تحقیق نشان داد برنامه های موبایل برای افرادی که افسردگی خفیف تا متوسط دارند بیشترین تأثیر را داشته است، البته تأثیر اپلیکیشن های موبایل در افراد مبتلا به افسردگی ماژور به طور گسترده مورد مطالعه قرار نگرفته است.”

اپلیکیشن های ضد افسردگی کدامند؟

کدام یک از برنامه های موبایل ضد افسردگی هستند؟ محققان دریافتند که برنامه های موبایل اتوماتیک (self-contained apps)- برنامه‌های خود مختاری که به برنامه های کامپیوتری دیگر متکی نیستند و بدون اینکه شما برنامه را باز کنید، در حال کار هستند، مانند برنامه‌های ورزشی که میزان فعالیت روزانه شما را بدون دخالتتان، محاسبه می‌کنند- در درمان افسردگی به طور قابل ملاحظه‌ای مؤثرتر از برنامه های غیر اتوماتیک (non-self-contained apps) هستند.

این تحقیق اطلاعات بسیار مؤثری در مورد اثربخشی برنامه های موبایل ضد افسردگی فراهم کرد و سرنخ هایی را برای مدیریت علائم افسردگی در بیماران را ارائه داد تا بیماران بتوانند از برنامه های موبایل خود استفاده بهتری کنند و با استفاده از اپلیکیشن های ضد افسردگی بیماری خود را مدیریت نمایند.


اخبار پیشنهادی دکتر سوشا :


مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر