سرماخوردگی بدون عطسه و سرفه هم منتقل می‌شود

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
سرماخوردگی بدون عطسه و سرفه هم منتقل می‌شود

سرماخوردگی چگونه منتقل می‌شود؟

آنفولانزا فصلی یک عفونت حاد ویروسی است که با شروع ناگهانی علائمی چون تب، سرفه، سردرد، درد عضلات و مفاصل، گلودرد و آبریزش بینی رخ می‌دهد. اکثر افراد طی یک هفته بدون نیاز به مراقبت‌های پزشکی بهبود می‌یابند، اما ویروس آنفولانزا می‌تواند در افراد پرخطر مانند کودکان و سالخوردگان منجر به بیماری‌های شدید و مرگ شود.

این ویروس به راحتی از فردی به فرد دیگر سرایت می‌کند و معمولاً هر سال 3 تا 5 میلیون مورد بیماری شدید سرماخوردگی ایجاد می‌گردد که حدود 650.000 مورد آن به مرگ منجر می‌شود. در مقاله خواص جادویی عسل و آویشن درباره نقش این معجون در پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوانزا به تفصیل صحبت شده است.

جلوگیری از سرماخوردگی یکی از دغدغه‌های اصلی افراد خصوصاً والدین در فصول سرد سال محسوب می‌شود. آنفلوانزا یا سرماخوردگی به عنوان یک بیماری بسیار مسری شناخته می‌شود. مطالعات جدید نشان داده‌اند که انتقال ویروس سرماخوردگی ساده‌تر از آن است که قبلاً فکر می‌کردیم.

مردم اغلب فکر می‌کنند ویروس آنفلوانزا از طریق عطسه و سرفه از افراد آلوده به دیگران منتقل می‌شود. در صورتی که تحقیقات جدید نشان می‌دهند که این ویروس‌ها می‌توانند حتی از طریق تنفس بیمار نیز به دیگران منتقل شود.

حال با دانستن این نکته، سؤالی که به ذهنتان خواهد رسید این است که چگونه از سرماخوردگی و آنفلوانزا جلوگیری کنیم؟ در ادامه خبر در این باره خواهید خواند.

آیا شما هم به بیماری “ سرماخوردگی ” مبتلا شدید و به دنبال “ درمان سرماخوردگی هستید؟
شما می توانید در انتهای صفحه و در بخش نظرات سوال یا تجربه خود را مطرح کنید تا در کمترین زمان ممکن به سوالتان پاسخ داده شود

سرماخوردگی بدون عطسه و سرفه هم منتقل می‌شود

چگونه دچار سرماخوردگی و آنفلوانزا نشویم؟

تاکنون مشخص نشده بود که در بازدم یک فرد مبتلا به سرماخوردگی چه میزان ویروس وجود دارد؛ بنابراین محققان دانشگاه مریلند مطالعه‌ای طراحی کردند تا بفهمند راه‌های انتقال سرماخوردگی چیست. به این طریق جلوگیری از سرماخوردگی آسان‌تر می‌شود.

این مطالعه بر روی 142 بیمار که عفونت با ویروس آنفلوانزا در آن‌ها تائید شده بود، انجام گرفت. از این افراد در روزهای اول، دوم و سوم بعد از سرماخوردگی ، نمونه‌هایی از مجاری تنفسی، هوای بازدم، سرفه و عطسه جمع‌آوری شد.

تقریباً نیمی از نمونه‌های جمع‌آوری‌شده از هوای تنفسی (48٪) حاوی RNA ویروسی بودند و تقریباً سه‌چهارم از آن‌ها (73٪) نیز شامل خود ویروس عفونی بودند. این نشان می‌دهد که ویروس عفونی می‌تواند حتی زمانی که فرد بیمار سرفه نمی‌کند، به هوا منتقل شود. علاوه بر این، عطسه به عنوان یک عامل مهم در انتشار ویروس آنفولانزا به هوا شناخته شود.

نتایج این مطالعه با نشان دادن راه‌های افزایش خطر انتقال ویروس آنفلوانزا، به انجام اقدامات مؤثرتر بهداشتی کمک می‌کند. این به نوبه خود می‌تواند به کنترل بیماری‌های آنفلوانزا و بیماری‌های پاندمی کمک کند.

به عنوان یک راهکار مؤثر و کوتاه‌مدت توصیه می‌شود که افراد در هنگام شروع علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا تا هر زمان که ممکن است در خانه بمانند. همچنین در صورتی که مجبور به حضور در جامعه شدید، حتماً از ماسک استفاده کنید. با این کار به جلوگیری از سرماخوردگی دیگر افراد و انتشار آنفلوانزا در جامعه کمک زیادی خواهید کرد.

برای بهبود و درمان سریع سرماخوردگی و گلودرد می‌توانید از توصیه‌های مقاله‌ای که در همین وب‌سایت منتشر شده است، استفاده کنید.

منبع خبر :

تهیه و ترجمه : سایت سلامت دکتر سوشا

بازگشت به صفحه اخبار سلامت

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر