مراقبت از دیگران کلید افزایش طول عمر

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
مراقبت از دیگران کلید افزایش طول عمر

راه‌های افزایش طول عمر

اخبار سلامتتحقیقات جدید نشان می‌دهند که مراقبت از دیگران و حمایت اجتماعی همراه با یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم راه‌هایی برای افزایش طول عمر هستند.منظور از حمایت و کمک به دیگران ، فقط حمایت عاطفی نیست.

این یافته‌ها که در نشریه تکامل و رفتار انسان منتشر شد، نشان داد که پدربزرگ و مادربزرگی که به نوه‌هایشان اهمیت می‌‌دهند و از آن‌ها مراقبت می‌کنند ، همچنین افراد مسنی که از دیگران حمایت می‌کنند و روابط اجتماعی قوی دارند ، از زندگی خود لذت بیش‌تری می‌برند و طول عمر بیش‌تری دارند. به همین دلیل است که تحقیقات اخیر مراقبت از دیگران را راهی برای افزایش طول عمر می‌دانند.

افزایش طول عمر با مراقبت از دیگران

محققان برای انجام این تحقیق ، عادات حمایتی و طول عمر 500 نفر بین سنین 103-70 سال را مورد مطالعه قرار دادند. این مطالعه نشان داد ، کسانی که نقشی در حمایت دیگران نداشتند ، به طور قابل توجهی بیشتر احتمال دارد که در عرض تنها پنج سال از دوره آزمایش ، بمیرند. این تحقیق نشان داد که مراقبت از دیگران ، حمایت عاطفی و روابط اجتماعی قوی عوامل مؤثر در افزایش طول عمر هستند. در این مطالعه طول عمر افراد مسنی که نوه داشتند و عادت به کمک به دیگران و حمایت اجتماعی داشتند ، به طور متوسط تا 7 سال بیش‌تر بود. همچنین افرادی که نوه نداشتند ، اما عادت به مراقبت از دیگران و حمایت اجتماعی داشتند ، به طور متوسط تا 4 سال بیش‌تر عمر کردند.

با استفاده از داده‌های این مطالعه می‌توان گفت که هر چه راه‌های حمایت دیگران بیش‌تر باشد ، افزایش طول عمر نیز بیش‌تر است و حمایت اجتماعی راهی برای افزایش طول عمر است.
به عبارت دیگر، مراقبت از دیگران سلامت جسمی و روحی را افزایش می‌دهد و از همین طریق موجب افزایش طول عمر می‌شود.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر