افراد باهوش با خودشان حرف میزنند

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
افراد باهوش با خودشان حرف میزنند

آیا افرادی که با خودشان حرف میزنند ، افراد باهوش هستند؟

اخبار سلامتآیا تا به حال شده است که روی کار سختی تمرکز کرده باشید و برای تمرکز بیش‌تر روی آن موضوع، با صدای بلند با خودتان حرف بزنید؟ در چنین مواقعی، افرادی که با خودشان حرف میزنند از حضور دیگران در کنارشان خجالت می‌کشند. دکتر پالوما ماری- بفا، مدرس ارشد روانشناسی در دانشگاه بنگور در این رابطه می‌گوید: افرادی که با خودشان حرف میزنند ، نباید از این اتفاق شرمنده باشند، زیرا حرف زدن با خود نشانه عملکرد شناختی بالاتر است و افراد باهوش با خود حرف میزنند .

مطالعه بر روی افرادی که با خودشان حرف میزنند

دکتر پالوما ماری- بفا در آخرین پژوهش خود بر روی توانایی تکمیل یک کار در افرادی که با خودشان صحبت می‌کنند، مطالعه‌ای انجام داد. در این مطالعه کوچک، او لیستی از دستورالعمل‌ها را به 28 شرکت کننده داد و یک بار از آن‌ها خواست تا لیست را با سکوت خوانده و سپس دستورالعمل‌های خواسته شده را انجام دهند، بار دیگر به آن‌ها گفت تا دستورالعمل‌ها را با صدای بلند با خودشان بخوانند و سپس کارشان را انجام دهند. بعد از آنالیز عملکرد شرکت کنندگان در هر دو حالت متوجه شد، در شرایطی که شرکت کننده‌ها با صدای بلند با خودشان حرف میزنند ، میزان تمرکز و تجزیه و تحلیلشان برای انجام کار بیشتر است. به طور کلی یافته‌های او در این مطالعه کوچک نشان می‌دهد که حرف زدن با خود، میزان سازماندهی افکار، برنامه ریزی برای اقدامات و کنترل بدن را بالا می‌برد.

افرادی که با خودشان حرف میزنند ، افراد باهوش به حساب می‌آیند

چرا افرادی که با خودشان حرف میزنند ، کارشان را بهتر انجام می‌دهند؟ چرا یافته‌ها نشان داد که افراد باهوش با خود حرف میزنند ؟ یافته‌های دکتر پالوما ماری- بفا نشان می‌دهد که مغز و بدن انسان نسبت به دستورات شنوایی بهتر از دستورات نوشتاری عمل می‌کند و به همین دلیل است، زمانی که بر چیزی تمرکز کرده و با صدای بلند آن دستورالعمل را با خودتان تکرار می‌کنید، عملکردتان بهتر از حالتی است که آن دستورالعمل را با سکوت می‌خوانید. بنابراین، اگر تحقیقات پالوما ماری- بفا درست باشد، افرادی که با خودشان حرف میزنند ، هوش بیش‌تر و یا عملکرد شناختی بالاتری دارند. در واقع افراد باهوش با خودشان حرف میزنند و نباید از این موضوع خجالت بکشند.

خبر پیشنهادی دکتر سوشا:  بچه های اول ضریب هوشی بالاتری دارند

© سایت اطلاعات پزشکی دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر