اختراع باند الکترونیکی برای درمان زخم های مزمن

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
اختراع باند الکترونیکی برای درمان زخم های مزمن

باند الکترونیکی برای درمان زخم های مزمن

اخبار سلامت : اختراع این باند الکترونیکی برای درمان زخم های مزمن تحول چشمگیری را در دنیای پزشکی به وجود آورد چرا که درمان زخم های مزمن موضوعی است که بسیاری از بیماران را درگیر خود کرده و بسیاری از افراد به خاطر بهبود نیافتن این زخم های مزمن، اندام و عضو خود را نیز از دست می‌‌دهند.

محققان یک باند “هوشمند” طراحی کرده‌اند که بسیار مؤثرتر و سریع‌تر از پچ‌ها و باندهای رایج، زخم های مزمن را درمان می‌کند. همچنین این باند الکترونیکی برای درمان زخم های مزمن مخزنی برای ریختن داروهای مختلف دارند و می‌توان آن را به داروهای مختلف آغشته کرد و بسته به نوع زخم از باند الکترونیکی حاوی یک داروی خاص برای درمان زخم استفاده نمود.

از آنجایی که پزشکان برای درمان زخم های مزمن به روش‌های درمانی کارآمد، مناسب و مقرون به صرفه‌ای نیاز داشتند، ایده طراحی این باند الکترونیکی برای درمان زخم های مزمن به فکر محققان خطور کرد.

باند الکترونیکی مشکلات درمان زخم های مزمن را برطرف کرد

درمان زخم های مزمن از جمله زخم های وریدی (زخم پا، زخم شریانی)، زخم های دیابتی و زخم بستر (زخم های فشاری) به دلیل سازوکار بیولوژیکی پیچیده‌ای که دارند، پزشکان را به چالش عجیبی کشیده است و به همین دلیل است که اختراع باند الکترونیکی برای درمان زخم های مزمن یک نقطه عطف مهم برای درمان زخم به حساب می‌آید.

زخم های مزمن در اکثر مواقع، حتی بعد از 4 هفته مراقبت درمان نمی‌شوند، عمدتاً به این دلیل که بدن ترشحاتی را که برای درمان زخم های مزمن ضروری است، به موقع آزاد نمی‌کند. اما دستگاه جدید ممکن است بتواند این روند را تغییر دهد.

باند الکترونیکی برای درمان زخم های مزمن توسط محققان دانشگاه نبراسکا-لینکلن (Nebraska-Lincoln) با همکاری دانشمندان دانشکده پزشکی هاروارد در بوستون و موسسه فناوری ماساچوست (Massachusetts) در کمبریج (Cambridge) طراحی شده است.

نکته جالب اینجاست که این باند الکترونیکی با کنترل محل زخم و در مراحل مختلف پیشرفت آن، در زمان مناسب داروی مورد نیاز را به محل زخم رسانده و به این ترتیب از عفونت زخم جلوگیری کرده و باعث درمان هرچه سریع‌تر زخم مزمن می‌شود.

طراحان این باند هوشمند در رابطه با طراحی باند الکترونیکی برای درمان زخم های مزمن این گونه می‌گویند:هزینه‌های پزشکی مرتبط با درمان زخم های مزمن بسیار زیاد است و بنابراین جامعه پزشکی و بیماران نیازمند پیدا کردن راه حل مناسبی برای درمان زخم های مزمن مانند زخم بستر و زخم های دیابتی بودند و ما توانستیم با انجام آزمایش‌های گسترده این باند الکترونیکی هوشمند را طراحی کرده و کارآمد بودن این دستگاه را به اثبات برسانیم.”

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر