داروهای شیمی درمانی برای عود مجدد سرطان سينه موثرند

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
داروهای شیمی درمانی برای عود مجدد سرطان سينه موثرند

بسیاری از افرادی که درگیر سرطان هستند، بعد از پایان دوره درمان نیز از عود مجدد بیماری می‌ترسند. سرطان سینه یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در میان زنان است، اما آیا راهی برای جلوگیری از عود مجدد سرطان سینه وجود دارد؟

♥♥♥♥♥♥♥♥

جلوگیری از عود مجدد سرطان سینه با داروهای شیمی درمانی

اخبار سلامتنتایج یک کار آزمایی بالینی که در مرکز تحقیقات سرطان بریتانیا و لانست انکولوژی (سرطان شناسی) منتشر شده است، نشان می‌دهد که داروهای شیمی درمانی کیفیت زندگی بیماران را بهبود بخشیده و در جلوگیری از عود مجدد سرطان سینه مؤثر است.

مطالعه بالینی بیماران مبتلا به سرطان سینه

در این کار آزمایی بالینی حدود 4400 فرد مبتلا به سرطان سینه بعد از عمل جراحی، تحت درمان با داروهای شیمی درمانی اپی روبیسین، کاپسیتابین و CMF (ﺳﯿﮑﻠﻮﻓﺴﻔﺎﻣﺎﯾﺪ + ﻣﺘﻮﺗﺮوﮐﺴﺎت +5. ﻓﻠﻮﯾﻮراﺳﯿﻞ) قرار گرفتند.

محققان با انجام مطالعه در موسسه تحقیقات سرطان لندن، انگلستان و مرکز تحقیقات سرطان ادینبورگ نشان دادند، بیمارانی که با داروهای شیمی درمانی مانند کاپسیتابین درمان می‌شوند، عوارض کمتر و کیفیت زندگی بهتری دارند و CMF نیز اگرچه عوارض جانبی شدیدی مانند یائسگی زودرس، تهوع، عفونت، ترومبوز و کم خونی را در فرد بیمار ایجاد می‌کند، اما از عود مجدد سرطان سینه جلوگیری می‌کند.

آیا داروهای شیمی درمانی در جلوگیری از عود مجدد سرطان سینه موثرند؟

در طول مطالعه، بیماران پس از 12، 18، 24 ماه و سپس سالانه برای حداقل 10 سال پیگیری شدند و عود مجدد سرطان سینه و عوارض جانبی این بیماران بررسی گردید. بیش از 85 درصد از بیمارانی که بعد از عمل جراحی تحت درمان با داروهای شیمی درمانی قرار گرفتند، حداقل 5 سال، عود مجدد سرطان سینه را تجربه نکردند.

پروفسور جودیت بلیس، مدیر بالینی و آمار موسسه تحقیقات سرطان لندن که این مطالعه را مدیریت کرده است، در رابطه با نتایج مطالعه می‌گوید: در این آزمایش به بزرگ‌ترین مزایای استفاده از داروهای شیمی درمانی بعد از جراحی سینه پی بردیم و دریافتیم که این داروها با قدرت زیادی از عود مجدد سرطان سینه جلوگیری می‌کنند. درمان سرطان سینه با داروهای شیمی درمانی بسیار موفقیت آمیز است و تنها چیزی که باید راجع به آن تحقیق شود، راه به حداقل رساندن عوارض جانبی بیمار تحت درمان با این داروها است.


اخبار پیشنهادی دکتر سوشا:

© سایت اطلاعات پزشکی دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر