آیا در آب استخر ها ادرار وجود دارد

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
آیا در آب استخر ها ادرار وجود دارد

تحقیقات جدید نشان می‌دهد در آب استخر چه مقدار ادرار وجود دارد. تعجب نکنید! این یک واقعیت نگران کننده است.

♥♥♥♥♥

کیفیت آب استخر ها چطور است؟

اخبار سلامت : دوباره تابستان از راه رسیده و اکثر شما تمایل زیادی به شنا کردن در استخر دارید. تعطیلات آخر هفته برای بسیاری از مردم به معنی شنا کردن در آب استخر و یا رفتن به پیک نیک است. اما این در حالی است که بر خلاف تمیز به نظر رسیدن آب استخر و پارک‌های آبی، تحقیقات نشان می‌دهد که آب استخرها می‌توانند خطرات جدی را برای شما به وجود آورند.

یکی از رایج‌ترین خطرات، ادرار موجود در آب استخر است که این چیز بسیار عجیبی است که در آب همه استخرها دیده شده است. در ادامه مطلب به خطرات احتمالی ناشی از ادرار موجود در آب استخر اشاره می‌کنیم.

ادرار در آب استخر ها

ارنست بلچلی مهندس محیط زیست در دانشگاه پوردو در رابطه با کیفیت آب استخرها می‌گوید: 20 سال مطالعه محققان بر روی مواد شیمیایی موجود در آب استخر نشان دهنده این حقیقت تلخ است که مردم در آب استخر ادرار می‌کنند. این به این معنی است که در هر استخری که مردم شنا می‌کنند ، ادرار هم وجود دارد.

جالب اینجاست که در مطالعه انجام شده بر روی آب استخرها ، هیچ استخری وجود نداشت که ادرار نداشته باشد. شاید تصور کنید که تعداد معدودی از مردم عادت به این کار زشت دارند، اما میزان ادرار موجود در آب استخرها نشان داد که تعداد زیادی از مردم عادت به ادرار کردن در آب دارند.

این همان چیزی است که اخیراً محققان دانشگاه آلبرتا نیز دریافتند. در یک تحقیق که در ماه مارس منتشر شد، محققان میزان شیرین کننده آتیسفلما پتاسیم (ACE) 31 استخر را بررسی کردند و سطح بالایی از شیرین کننده‌ها را در هر مکانی یافتند. بر اساس مقدار شیرین کننده، محققان تخمین زده‌اند که به طور متوسط، یک استخر 220000 گالنی، ​​20 گالن ادرار دارد.

آیا ادرار آب استخر می‌تواند خطرناک باشد؟

شواهد این مطالعه جدید و مطالعه محققان دانشگاه آلبرتا نشان می‌دهد که مردم واقعاً در آب استخرها ادرار می‌کنند و به همین دلیل است که آب استخر حاوی ادرار است. چیزهایی مانند ادرار و عرق می‌تواند با کلر واکنش نشان داده و ترکیبات سمی به نام محصولات ضدعفونی کننده یا گند زدا (DPB) را تولید کند. جالب است بدانید که این کلر نیست که باعث قرمز شدن چشم می‌شود، بلکه ترکیب شدن ادرار یا عرق با کلر آب استخر باعث قرمزی چشم می‌شود.

مشکلات و بیماری‌هایی مانند آسم یا مشکلات تنفسی و پوستی که در برخی از شناگران، ناجیان و یا مسئولین استخر دیده می‌شود ، می‌تواند در اثر ادرار موجود در آب استخر باشد. البته باید بگوییم که زمان شنا کردن در استخر ارتباط مستقیمی با میزان خطر ابتلا به بیماری‌ها دارد، یعنی آب استخر برای ‌شناگران حرفه‌ای که مدت بیشتری در آب استخر شنا می‌کنند، خطر بیشتری ایجاد می‌کند.

سوزان ریچاردسون، PhD، یک شیمیدان محیط زیست در دانشگاه کارولینای جنوبی در کلمبیا می‌گوید: قطعاً خطر ابتلا به آسم از این ترکیبات سمی، در بین ورزشکاران المپیک و دیگر شناگران که زمان زیادی را در استخرها صرف می‌کنند، بیشتر است. در یک مطالعه اخیر دانشگاهی بیش از 100 ماده شیمیایی در استخرها و حمام‌های بزرگ یافت شد که بعضی از آن‌ها سمی بودند.


 مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

منبع خبر :

www.webmd.com

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر