آیا جوهر تاتو در بدن حرکت می‌ کند؟

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
آیا جوهر تاتو در بدن حرکت می‌ کند؟

آیا حرکت جوهر تاتو در بدن واقعیت دارد؟

اخبار سلامت : ما نمی‌خواهیم راجع به تاتو و خالکوبی چیز بدی بگوییم چون برای خیلی‌ها طراحی با تاتو روی بدنشان جذاب است. تاریخچه تاتو به هزاران سال پیش برمی‌گردد و این نوع هنر تاریخ طولانی در سراسر جهان در فرهنگ‌های مختلف دارد. امروز نیز تاتو خالکوبی در سراسر جهان در حال انجام است؛ اما متأسفانه، دانشمندان به اثرات دراز مدت خالکوبی در بدن انسان توجه نکرده‌اند. بر اساس تحقیقاتی که به تازگی انجام شده است، احتمال حرکت جوهر تاتو در بدن وجود دارد.

بخش اعظم رنگ جوهر تاتو به صورت پایدار در پوست باقی می‎ماند، اما بخشی از رنگدانه‎های جوهر تاتو وارد گره‎های لنفی می‎شوند و حتی به نواحی دورتر بدن نیز حرکت می‌کنند. حرکت جوهر تاتو در بدن به اثبات رسیده است و ذرات جوهر تاتو در گره‌های لنفاوی دیده شده‌اند.

بعد از تاتو چه ذراتی در گره‌های لنفاوی پایدار می‌شوند؟

محققان مدت‌ها است که متوجه حرکت جوهر تاتو در بدن و حضور لکه‌های جوهر تاتو در گره‌های لنفاوی شده‌اند اما مشخص نبود که کدام نوع ذرات از جوهر تاتو در گره‌های لنفاوی حضور دارند. مطالعه جدیدی که با استفاده از یک منبع پرتو ایکس با فناوری پیشرفته انجام شده است، به بررسی ویژگی‌های ذرات جوهر تاتو در گره‌های لنفاوی پرداخت. این مطالعه نشان داد که گره‌های لنفاوی افرادی که تاتو دارند، حاوی مقدار کمی از فلزات بالقوه سمی (آلومینیوم، کروم، آهن، نیکل و مس) هستند که به نظر می‌رسد در اثر خالکوبی باشد. حرکت ذرات جوهر تاتو در بدن باعث حضور این مواد سمی در گره‌های لنفاوی شده است.

تاتو و خالکوبی کردن یک انتخاب است که هر کسی برای زیبایی بیشتر و یا علاقه‌اش، این کار را انجام می‌دهد اما قبل از اقدام به این کار بهتر است راجع به معایب انجام آن و حرکت جوهر تاتو در بدن فکر کنید.

بعد از تاتو چه ذراتی در گره‌های لنفاوی پایدار می‌شوند؟

حرکت جوهر تاتو در بدن به سمت گره‌های لنفاوی

این مطالعه نشان داد که در اغلب موارد، ماکروفاژها ذرات جوهر تاتو را به نزدیک‎ترین گره‎ لنفاوی حمل می‎کنند و از آنجایی که این گره‌های لنفاوی قادر به درهم شکستن و تجزیۀ ذرات نیستند، ذرات جوهر تاتو در آنجا جایگیری می‌کنند و باقی می‌‌مانند، به همین دلیل گره‌های لنفاوی همان رنگ تاتو را به خود می‌گیرند.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر