آیا آب لاغر می کند | تحقیقات جدید

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
آیا آب لاغر می کند | تحقیقات جدید

شما می‌توانید با مصرف آب لاغر شوید؟
به نظر شما آیا آب لاغر می کند یا چاق؟
آیا مصرف آب چربی را می سوزاند؟

اینها سوالاتی است که امکان دارد از خودمان تا بحال چندین بار پرسیده باشیم؟ اما در یک مطالعه جدید که توسط موسسه تحقیقاتی بیومدیکال در بارسلونا ( HealthDay News ) منتشر شده است، ادعا می‌کند که مصرف آب به جای نوشیدنی‌های شیرین، خطر ابتلا به چاقی را کاهش می‌دهد.

♥♥♥♥

اخبار سلامت : تاکنون مطالعات زیادی راجع به آب و دیگر دمنوش‌های لاغری انجام شده است و همان‌طور که در خبرهای قبلی گفته شد، به تازگی دمنوش‌ مفیدی برای لاغری پیدا کرده‌اند که به افراد در کاهش وزن کمک می‌کند. در یک تحقیق جدید، محققان برای اینکه بدانند آیا آب لاغر می کند یا نه، به مدت 8.5 سال بر روی 16000 بزرگ‌سال در اسپانیا مطالعه کردند. یافته‌های این مطالعه جدید که توسط موسسه تحقیقاتی بیومدیکال در بارسلونا انجام شد، نشان می‌دهد که مصرف آب به جای نوشیدنی‌های شیرینی مانند آبجو، خطر ابتلا به چاقی را کاهش می‌دهد یعنی آب لاغر می کند .

چرا خوردن ما را آب لاغر می کند ؟

مطالعه بر روی این افراد نشان داد که مصرف یک لیوان آب به جای آبجو یا نوشیدنی‌های شیرین دیگر تا 20% خطر چاقی را کاهش می‌دهد. کسانی که آب را جایگزین آبجو کرده بودند، در بیش از 4 سال، به طور متوسط 0.7 پوند کاهش وزن داشتند. البته پژوهشگران در این مطالعه دریافتند که جایگزین کردن انواع دیگر نوشیدنی‌ها (مانند شیر کامل، شیر کم چرب، شیر بدون چربی، قهوه، آب پرتقال و آب میوه‌های دیگر) با آب ، خطر چاقی را کاهش نمی‌دهد. نوشیدنی‌های مفیدی مانند شیر و یا آب میوه‌های طبیعی موجب چاقی نمی‌شوند و جایگزین کردن این نوشیدنی‌های مفید با آب ، نه تنها شما را لاغر نمی‌کند، بلکه شما را از مزایای سلامتی این نوشیدنی‌ها محروم می‌کند.

این مطالعه جدید ثابت کرد که آب لاغر می‌ کند ، اما محققان معتقدند که عوامل دیگر مانند سن، سابقه خانوادگی چاقی و فعالیت بدنی، لاغری را تحت تأثیر قرار می‌دهند و از آنجایی که چاقی خطر ابتلا به بیماری‌های دیگر مانند دیابت یا بیماری‌های قلبی عروقی را بالا می‌برد، حتماً باید مطالعات تکمیلی دیگری در رابطه با تأثیر جایگزین کردن آب به جای نوشیدنی‌های شیرین انجام شود.

© سایت اطلاعات پزشکی دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر