یک آزمایش ادرار ،سالم بودن یا نبودن رژیم غذایی شما را مشخص می‌کند

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
یک آزمایش ادرار ،سالم بودن یا نبودن رژیم غذایی شما را مشخص می‌کند

کشف آزمایش ادرار ساده‌ای برای سنجش کیفیت رژیم غذایی

اخبار سلامتمحققان آزمایش ادرار ساده‌ای را کشف کرده‌اند که با پیدا کردن برخی نشانگرهای زیستی خاص می‌تواند کیفیت رژیم غذایی یک فرد را توضیح دهد. بر اساس یافته محققان ، زمانی که بدن انسان میوه‌ها، سبزیجات، گوشت و پروتئین‌های دیگر را پردازش می‌کند ، متابولیت‌هایی در بدن فرد تولید می‌شود و سپس با بررسی نشانگرهای زیستی خاصی که در ادرار فرد وجود دارد ، می‌توان میزان سلامت رژیم غذایی فرد را تعیین کرد. این آزمایش ادرار می‌تواند کیفیت و سلامت رژیم غذایی را بررسی کرده و تأثیر رژیم غذایی را بر سلامت عمومی ارزیابی کند.

بسیاری از مردم به دنبال برنامه‌های رژیم غذایی برای کاهش وزن و یا سلامت عمومی بهتر هستند اما محققان متوجه شده‌اند که به طور کلی، مردم رژیم غذایی ناسالمی دارند. مطالعات پزشکی که در گذشته انجام شده است ، نشان می‌دهد که 60% مردم رژیم غذایی ناسالم دارند. به همین دلیل است که این آزمایش ادرار که به تازگی کشف شده است ، اهمیت زیادی در ارتقای کیفیت رژیم غذایی و سلامت عمومی خواهد داشت.

آزمایش ادرار برای سنجش کیفیت رژیم غذایی چگونه انجام می‌شود؟

مطالعه حاضر در یک گروه کوچک از 19 نفر انجام شد. شرکت کنندگان در این مطالعه برنامه‌های رژیم غذایی مختلفی ، اعم از رژیم غذایی سالم تا بسیار ناسالم داشتند. آن‌ها به مدت سه روز ، این برنامه‌های رژیم غذایی را رعایت کردند و نمونه ادرار آن‌ها سه بار در یک روز گرفته شد. این تیم تحقیقاتی ، نشانگرهای زیستی بسیاری را در ادرار این افراد یافتند که می‌توانند با نوع رژیم غذایی افراد مرتبط باشند.

جزئیات این آزمایش ادرار ساده و مطالعه انجام شده بر روی یک گروه کوچک از افراد ، در مجله لانست دیابت و غدد درون ریز منتشر شده است. نتایج این آزمایش ، با استفاده از تکنیک طیف سنجی تشدید مغناطیسی پروتون‌های هسته‌ای تفسیر شدند. این آزمایش ادرار ، 5 دقیقه طول می‌کشد و در این زمان کوتاه قادر است جزئیات رژیم غذایی و مواد غذایی که فرد مصرف کرده است را تعیین کند. این تیم تحقیقاتی در حال کار و توسعه این آزمایش ادرار هستند تا یک کیت خانگی ساده را برای سنجش کیفیت رژیم غذایی طراحی کنند. این محققان امید دارند تا بتوانند تا دو سال آینده این کیت ساده را طراحی کنند.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر