آبمیوه برای نوزادان تا یک سالگی ممنوع

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
آبمیوه برای نوزادان تا یک سالگی ممنوع

حتماً از خواندن تیتر این خبر، تعجب کردید چون اکثر والدین تصور می‌کنند که آبمیوه برای نوزادان مفید است، اما از مضرات آبمیوه برای نوزادان تا یک سالگی خبر ندارند. متخصصان اطفال برتر جهان و وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (USDA) در گزارشی که در مجله اینترنتی Pediatrics چاپ شده است، به والدین راجع به این موضوع هشدار داده‌اند که آبمیوه برای نوزادان تا یک سالگی ممنوع است.

♥♥♥♥♥♥

ممنوعیت آبمیوه برای نوزادان تا یک سالگی

اخبار سلامت : متخصصان اطفال برتر جهان به والدین هشدار می‌دهند که از دادن آبمیوه به نوزادان تا یک سالگی اجتناب کنند. متخصصان بر این باورند که آبمیوه برای نوزادان تا یک سالگی به اندازه‌ای که والدین تصور می‌کنند، سالم نیست.
در گذشته، آکادمی اطفال آمریکا به والدین توصیه کرده بود که از دادن آبمیوه 100% طبیعی به نوزادان زیر 6 ماه جلوگیری کنند. به تازگی برترین متخصصین اطفال هشدار دادند که آبمیوه برای نوزادان تا یک سالگی ممنوع است و باید والدین تا یک سالگی ، آبمیوه را از رژیم غذایی نوزادان حذف کنند.

این متخصصان بر این باورند که شیر مادر یا شیر خشک حاوی تمام مواد مغذی (پروتئین، چربی و مواد معدنی مانند کلسیم) مورد نیاز نوزادان است و نیازی به مصرف آبمیوه نیست. در واقع بعد از سال 2001 این اولین بار است که گروه اطفال، دستورالعمل مصرف آبمیوه برای نوزادان را به روز کرده است.

دکتر السی. ام تاوراس (Elsie M. Taveras)، رئیس بخش اطفال بیمارستان MassGeneral کودکان در بوستون در رابطه با این خبر جدید می‌گوید: والدین فکر می‌کنند آبمیوه برای نوزادان تا یک سالگی ضروری است و ارزش غذایی آبمیوه برای نوزادان تا یک سالگی برابر میوه طبیعی است، اما این یک تصور کاملاً غلط است.

چرا آبمیوه برای نوزادان تا یک سالگی ممنوع اعلام شد؟

توصیه متخصصان اطفال این است که والدین به جای آبمیوه بهتر است که تا یک سالگی میوه طبیعی به نوزادان بدهند. میوه نسبت به آبمیوه فیبر بیشتری دارد و در عین حال کمتر باعث پوسیدگی دندان می‌شود. آبمیوه تنها در شرایط خاص برای برخی از نوزادان تا یک سالگی تجویز می‌شود.

به طور کلی میوه قند خالص کمتر، کالری کمتر و فیبر بیشتری دارد و به همین دلیل مزایای سلامتی آن برای نوزادان تا یک سالگی بیشتر است و باید بچه‌ها از نوزادی یاد بگیرند که چگونه مواد غذایی تازه بخورند. میوه تازه نه تنها وزن نوزاد را در یک حد متعادل حفظ می‌کند، بلکه خطر پوسیدگی دندان را نیز کاهش می‌دهد. فیبر میوه تازه، کارایی دستگاه گوارش را بالا می‌برد و احتمال یبوست در نوزادان تا یک سالگی را کاهش می‌دهد.

120 میلی لیتر آب سیب، بدون فیبر است، 60 کالری و 13 گرم قند دارد. این در حالی است که یک فنجان از برش‌های سیب حاوی 1.5 گرم فیبر، 30 کالری و 5.5 گرم قند است. فیبر موجود در یک قطعه از میوه احساس سیری را بیشتر می‌کند و موجب افزایش کارایی دستگاه گوارش نوزاد می‌شود.

آخرین گزارش‌های USDA راجع به ممنوعیت آبمیوه برای نوزادان تا یک سالگی

آخرین گزارش وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (USDA) حاکی از آن است که آبمیوه برای نوزادان تا یک سالگی ممنوع است و یا باید بسیار محدود باشد. همچنین بر اساس این گزارش جدید که در مجله اینترنتی Pediatrics منتشر شده است، باید آبمیوه نوزادان 3-1 سال را به 120 میلی لیتر و کودکان 6-4 سال را به 180 میلی لیتر محدود کرد. حداکثر مصرف روزانه آبمیوه برای کودکان بزرگ‌تر (18-6 سال) نیز باید تنها به 350 میلی لیتر محدود شود.


اخبار پیشنهادی دکتر سوشا:

© سایت اطلاعات پزشکی دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر