رژیم غذایی پروتئین ایده آل + فهرست رژیم های غذایی معروف دنیا

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
رژیم غذایی پروتئین ایده آل + فهرست رژیم های غذایی معروف دنیا

رژیم غذایی پروتئین ایده آل

این روزها کم کردن وزن به یکی از معضلات بزرگ افراد چاق تبدیل شده است و راه‌ها و روش‌های مختلفی برای کم کردن وزن در دسترس مردم وجود دارد. ممکن است شما در گذشته روش‌های متعددی را برای کاهش وزن خود امتحان کرده و نتیجه مطلوب را دریافت نکرده‌اید، به شما توصیه می‌شود که با مشورت با پزشک و بررسی شرایط بدنی خود و مطالعه این مقاله، رژیم پروتئین ایده آل را رعایت کنید و از نتایج آن شگفت زده شوید.

رژیم غذایی پروتئین ایده آل 20 سال پیش توسط دکتر ترنس تیان چان دکتر فرانسوی ابداع شد. دکتر تیان ادعا می‌کند که رژیم پروتئین ایده آل یک رژیم ایمن و کارآمد است، او می‌گوید منظور از ایمن بودن این است که رژیم باعث شود چربی‌های شما بسوزد و به عضله‌هایتان آسیبی نرسد.

رژیم غذایی پروتئین ایده آل یک برنامه غذایی خوب برای کاهش وزن است که برای افرادی که وزن زیادی دارند مناسب است. برای اینکه هر نوع رژیمی را بخواهید انجام دهید حتماً با پزشک خود مشورت کنید و از او در مورد یک رژیم مناسب بر طبق شرایط بدنی خودتان راهنمایی بخواهید.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” انواع رژیم های غذایی ” را نیز در وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی رایگان سؤالات خود را در بخش مشاوره پزشکی دکتر سوشا ثبت کنید.

چربی سوزی با رژیم غذایی پروتئین ایده آل

هدف از رژیم غذایی پروتئین ایده آل تثبیت قند خون و کاهش وزن به همراه دریافت میزان ایده آل از پروتئین است. در این روش شما مواد غذایی توصیه شده را خریداری می‌نمایید و طبق برنامه رژیم ادامه می‌دهید. در این رژیم کربوهیدارت به میزان خیلی کم دریافت می‌شود. بنابراین زمانی که گلوکز و کربوهیدارت کافی برای ایجاد سوخت و ساز در بدن وجود نداشته باشد، بدن برای جبران این کمبود شروع به سوزاندن چربی‌ها می‌نمایند. طبق تحقیقات مرکز پزشکی هانس دی گرین، حدود سه روز پس از شروع رژیم غذایی، ذخایر گلوکز شما از بین می‌رود و بدن شما شروع به سوزاندن چربی‌ها می‌کند.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” رژیم غذایی دوکان ” را نیز در وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی رایگان سؤالات خود را در بخش مشاوره پزشکی دکتر سوشا ثبت کنید.

مراحل اجرای رژیم غذایی پروتئین ایده آل

طبق نتایج تحقیقات مرکز پزشکی هانس دی گرین، میانگین کاهش وزن زنان در رژیم غذایی پروتئین ایده آل 2.5-1.5 و 3.5-2.5 کیلوگرم در هر هفته برای مردان است. رژیم پروتئین ایده آل، یک پروتکل چهار مرحله‌ای است:

مرحله اول رژیم غذایی پروتئین ایده آل

در مرحله اول، شما سه وعده پروتئین ایده آل و یک وعده غذایی منظم را که خودتان آماده کرده‌اید مصرف می‌کنید. غذایی که خودتان آماده می‌کنید باید حاوی کربوهیدرات کم، چربی کم، سبزیجات تازه، کاهو و پروتئین انتخابی شما باشد. شما در مرحله اول باقی می‌مانید تا زمانی که 80-70 درصد از اضافه وزن خود را از دست بدهید.

مرحله اول رژیم غذایی پروتئین ایده آل : مرحله اول رژیم غذایی پروتئین ایده آل

برنامه غذایی پیشنهادی مرحله اول

  • صبحانه: آب، 1 غذای ایده آل پروتئینی (مانند تخم مرغ)، قهوه یا چای با شیر ، 1 مولتی ویتامین و  پتاسیم / کلسیم.
  • نهار: 1 غذای ایده آل پروتئینی (مرغ، گوشت، ماهی و …) ، 2 فنجان سبزیجات انتخابی و کاهو به اندازه دلخواه.
  • شام: ماهی، غذاهای دریایی، مرغ، گوشت گاو، گوشت گوساله و یا گوشت خوک (سرخ نشده)، 2 فنجان سبزیجات و کاهو به اندازه دلخواه، از نمک دریایی برای طعم دار کردن غذا استفاده کنید و 1 مولتی ویتامین و کلسیم یا منیزیم.
  • وعده قبل از خواب: 1 غذای ایده آل پروتئین

مرحله دوم تا چهارم رژیم غذایی پروتئین ایده آل

در مرحله دوم، مقدار وعده‌های غذایی ایده آل پروتئین شما کاهش و وعده‌های غذایی شما افزایش می‌یابد. شما دو وعده غذایی پروتئینی خود را کم کرده و به دو وعده غذایی خود اضافه می‌کنید و از همان دستورالعمل‌های ترکیبی همانند فاز 1 پیروی می‌کنند. سپس شما در مرحله دوم باقی می‌ماند تا زمانی که به 100 درصد از هدف کاهش وزن خود برسید. در مرحله سوم، مقادیر متوسط ​​کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها را مجدداً وارد کنید و میزان وعده‌های غذایی پروتئین ایده آل خود را به یک بار در روز کاهش دهید و دو وعده غذایی منظم داشته باشید. هنگامی که به فاز چهار رژیم غذایی پروتئین ایده آل رسيديد، به غذا خوردن سالم عادت مي‌کنيد و با انتخاب غذاي سالم‌تر، کاهش وزن خود را حفظ مي‌کنيد.

برخی غذاهای مجاز و ملاحظات رژیم غذایی پروتئین ایده آل

رژیم غذایی پروتئین ایده آل وعده‌های غذایی متنوعی دارد صبحانه می‎تواند حاوی پنیر، غلات، بلغور جو دو سر، پنکیک و کلوچه و نهار شامل اسپاگتی، خورش گوشت گاو، سوپ مرغ و سوپ قارچ باشد. از آجیل هم می‌توانید به عنوان میان وعده مصرف کنید. اگر دیابت نوع 1، بیماری کبدی، آلرژی یا بیماری کلیوی دارید نباید از رژیم غذایی پروتئین ایده آل استفاده کنید. رژیم پروتئین ایده آل ممکن است برای بیماری‌های دیگری که در اینجا ذکر نشده، مناسب نباشد، بنابراین ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

مزایای رژیم پروتئین ایده آل

  • رژیم غذایی پروتئین ایده آل به خاطر کاهش وزن سریعش پرطرفدار است.
  • رژیم غذایی پروتئین ایده آل بیشتر ویتامین‌های مورد نیاز شما را تأمین می‌کند.
  • از مزایای دیگر این رژیم تنوع غذایی بالای آن است و شما می‌توانید تا سالیان سال آن را به عنوان روش زندگی ادامه دهید.

رژیم غذایی پروتئین ایده آل : مزایای رژیم پروتئین ایده آل

معایب رژیم پروتئین ایده آل

از  معایب رژیم غذایی پروتئین ایده آل این است که ممکن است در روزهای اول تغییر زیادی در برنامه غذایی شما ایجاد شود. به عنوان مثال برنج، نان و کربوهیدرات در برنامه خود ندارید و این ممکن است در رفتار افراد تأثیر بگذارد، ولی با کمی صبر و انگیزه می‌توانید از شیوه زندگی جدید و لاغری خود لذت ببرید.


منبع مقاله :

تهیه و ترجمه : سایت سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

مرسی از مطالب مفید سایت شما

مشاهده کامل

مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر