كوچك كردن بيني گوشتي بدون عمل جراحی [یک دروغ گنده]

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
كوچك كردن بيني گوشتي بدون عمل جراحی [یک دروغ گنده]

چکیده مطلب 

بینی یکی از اجزای صورت است که می‌تواند همانند دیگر اجزای چهره در زیبایی صورت شما دارای نقش باشد. اما چنانچه از ظاهر بینی خود رضایت ندارید، استفاده از روش‌های خانگی می‌تواند ظاهر بینی را به شکل دلخواه شما تغییر دهد. برای اینکه مطالب بیشتری در ارتباط با کوچک به نظر رسیدن بینی خود کسب کنید، با ما همراه باشید.

واقعیت كوچك كردن بيني گوشتي بدون عمل جراحی در منزل 

در دنیای اینترنت چندین هزار مطلب در ارتباط با کوچک کردن بینی توسط روش‌های خانگی، دستگاه‌ها و کرم‌ها وجود دارد. در برخی سایت‌ها گفته شده که گذاشتن یخ بر روی بینی می‌تواند سبب کوچک شدن بینی شود، در حالی که این قضیه صحت ندارد.

برخی دیگر از سایت‌ها عنوان کرده‌اند که استفاده از مواردی نظیر عصاره سیر، خمیر دندان، سرکه سیب، پودر زنجبیل و یا دیگر مواد ضد التهاب می‌تواند سبب کوچک شدن بینی شود. این مطلب نیز صحیح نیست.

برخی از مردم نیز عقیده دارند که انجام تمرینات ورزشی مرتبط با صورت و یا نگه داشتن صورت و یا بینی در حالات خاص می‌تواند سبب کوچک به نظر رسیدن بینی شود؛ اما باید بدانید که پروتئین کلاژن سبب شکل گیری صورت شما می‌شود و بینی شما از بافت غضروف (نه عضله و چربی) ساخته شده است. از طرفی تقویت عضلات صورت نیز نمی‌تواند سبب کوچک شدن بینی شما شده و تغییری در ظاهر بینی شما ایجاد کند.

علاوه بر آن، یک سری پدها، دستگاه‌ها و کرم‌ها نیز هستند که نظر بر آن است که باعث تغییر سایز بینی می‌شوند.

تعدادی محصولات تزریقی و قالب‌های شکل‌دهنده بینی نیز وجود دارد که برای فرم دهی دوباره به بینی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بسیاری از این محصولات مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا )FDA( را دریافت نکرده‌اند. هیچ مدرک علمی دال بر اثر بخشی موارد بالا وجود ندارد.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” بهترین راههای درمان خشکی بینی ” را نیز در وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی رایگان سؤالات خود را در بخش مشاوره پزشکی دکتر سوشا ثبت کنید.

درمان بینی گوشتی بدون جراحی (تنها راه درمان موقت)

تأکید می‌شود که روش‌های ذکر شده در بالا تأثیر اثبات شده‌ای در ارتباط با کوچک کردن بینی شما ندارد؛ اما با استفاده از یک سری استراتژی‌های آرایشی نظیر گریم بینی می‌توان باعث کوچک‌تر به نظر رسیدن بینی شد که ویدئوهای متعددی در این زمینه در فضای مجازی وجود دارد. این ویدئوها به شما نحوه گریم کردن بینی را آموزش می‌دهند. در ادامه مطلب مراحل گریم بینی را بیان می‌کنیم:

  1. از یک برنزه کننده که دو درجه تاریک‌تر از رنگ پوست صورت‌تان است استفاده کرده و آن را در امتداد لایه‌های خارج بینی و در هر دو طرف به آرامی بکشید.
  2. با استفاده از یک هایلایتر خطوط کشیده شده در خارج بینی را پهن‌تر کنید به گونه‌ای که سبب جلب توجه به سمت آن شود.
  3. با استفاده از یک شوت یا قلمو، خطوط را محو و پخش کنید؛ این نوع گریم نیاز به مقداری تمرین دارد اما افرادی که از این تکنیک استفاده کرده‌اند، از نتیجه کار رضایت داشته‌اند.

کوچک کردن بینی : روش‌های غیر جراحی

روش دیگری نیز وجود دارد که به آن رینوپلاستی (rhinoplasty) گفته می‌شود. در این روش یک فیلتر موقتی درون ساختار بینی شما قرار داده می‌شود. این فیلترها موقتاً موجب متقارن به نظر رسیدن بینی می‌شوند. این پروسه می‌تواند 6 ماه طول بکشد. همچنین شما می‌توانید از دیگر روش‌های جراحی نیز بهره ببرید که البته موضوع مورد بحث این مقاله نیست.

اگر شما از ظاهر بینی خود راضی نیستید، روش‌های متعددی برای تغییر این احساس در شما وجود دارد. روش‌های غیرتهاجمی نظیر گریم بینی و استفاده از فیلتر روش‌های موقتی هستند که می‌تواند سبب تغییر ظاهر بینی شما شود.

علاوه بر موارد بیان شده، اندازه بینی شما به فاکتورهای سلامتی خارجی نیز بستگی دارد. مواردی نظیر افزایش وزن، بارداری، سرطان پوست (ملانوما) و مصرف متداول الکل نیز از مواردی هستند که سایز و ظاهر بینی را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

برای دریافت مشاوره پزشکی رایگان سؤالات خود را در بخش مشاوره پزشکی دکتر سوشا ثبت کنید.

نتیجه گیری:

روش‌های غیر تهاجمی متعددی برای کوچک کردن موقتی سایز بینی نظیر گریم بینی و یا استفاده از فیلتر وجود دارد که می‌تواند مؤثر واقع شود. دیگر روش‌ها شامل روش‌های تهاجمی نظیر جراحی پلاستیک هستند. همچنین مواردی نظیر بارداری، مصرف الکل و … نیز می‌توانند بر ظاهر و اندازه بینی مؤثر واقع شوند.


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا : 


منبع مقاله :

تهیه و ترجمه : سایت سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر