5 ماده غذایی برای داشتن پوستی زیبا و جوان

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 5 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
5 ماده غذایی برای داشتن پوستی زیبا و جوان

پوستی زیبا و جوان با تغذیه مناسب

مجله پزشکی و سلامت : بیشتر افراد، هزینه زیادی را برای درمان‌های گران قیمت می‌پردازند تا مشکلات پوستشان مثل جوش‌های صورت، چین و چروک و خشکی پوست درمان شود، اما بیشتر آرایشگران، راه ارزان قیمت‌تر را انتخاب می‌کنند و آن، پوشاندن عیوب پوست و داشتن پوستی زیبا و جوان با آرایش است. اما سالم‌ترین و مؤثرترین درمان، مصرف ماده غذایی است که مشکلات پوست را بهبود می‌بخشد و پوستی زیبا و جوان را برای شما به ارمغان می‌آورد. گروهی از خوراکی‌های طبیعی و سالم می‌توانند بهبود دهنده مناسب و پیشگیری کننده قوی انواع مشکلات پوست باشند. این خوراکی‌ها به طور چشمگیر در بهبود پوست و داشتن پوستی زیبا و جوان مؤثر بوده و هزینه گزاف مواد آرایشی یا ویزیت پزشک متخصص پوست را بسیار کاهش می‌دهند.
مواد غذایی ، علاوه بر اینکه خوشمزه هستند، می‌توانند به پوستتان زیبایی ببخشند و پوستی زیبا و جوان را به شما هدیه دهند. مهم‌ترین نکته درباره مواد غذایی طبیعی، این است که فاقد مواد نگه‌دارنده، شیمیایی یا اسانس‌هایی است که در بسیاری از محصولات تجاری وجود دارد. مواد غذایی برای داشتن پوستی زیبا و جوان عبارت‌اند از: کلم پیچ، اسفناج، گردو، پسته، انواع توت‌ها، مرکبات، سیب و شیر بادام که هریک را توضیح می‌دهیم. اما قبل از آن این نکته را یادآوری می‌کنیم که اگر پوستی زیبا و جوان می‌خواهید این مواد غذایی باید خام، مصرف شوند.

کلم پیچ و اسفناج برای پوستی زیبا و جوان

کلم پیچ (کلم برگ) و اسفناج به حفظ استحکام پوست کمک می‌کنند. زیرا آن‌ها منبع غنی از فیتونوترینت‌ها (مواد مغذی گیاهی) هستند که از پوست شما در برابر آسیب‌های ناشی از نور خورشید، محافظت می‌کنند. خصوصاً اسفناج که سرشار از بتاکاروتن و لوتئین است و ثابت شده این دو ماده مغذی سبب بهبود خاصیت ارتجاعی پوست می‌شوند. اگر پوستی زیبا و جوان می‌خواهید،حداقل 3 لیوان در هفته از این سبزیجات استفاده کنید. می‌توانید از این دو سبزی در تهیه انواع سالاد استفاده کنید و یا حتی سالادی لذیذ، از مخلوط آن‌ها را تهیه نمایید.

کلم پیچ و اسفناج برای پوستی زیبا و جوان - دکتر سوشا

پوستی زیبا و جوان با خوردن پسته و گردو

گردو و پسته منابع غنی از ویتامین های B و E هستند که کمک به محافظت در برابر آسیب‌های سلولی می‌کنند. ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان قوی است که با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند و از اکسیداسیون زودرس پوست قبل از موعد مقرر آن جلوگیری می‌کنند. نه تنها آجیل، بلکه هر ماده‌ غذایی مفید دیگری را هم به اندازه میل کنید. اگر چه مغزها ، خواص زیادی دارند و برای سلامتی و داشتن پوستی زیبا و جوان بسیار مفید هستند اما نباید در مصرف آن‌ها دچار افراط شوید. مصرف روزانه 30 گرم از مغزها کافی است. با وجود این که چربی‌های موجود در آن‌ها جزء چربی‌های مفید محسوب می‌شوند اما در هر حال این‌ها مواد غذایی چرب هستند و نباید در مصرف آن‌ها دچار افراط شوید. اگر این دو آجیل را با یک منبع غذایی حاوی کربوهیدرات مانند میوه مصرف نمایید، سبب کاهش سرعت هضم و تجزیه آن کربوهیدرات شده و در نتیجه قند خون را نیز تنظیم می‌کنند.

پوستی زیبا و جوان با خوردن پسته و گردو - دکتر سوشا

مرکبات و انواع توت‌ها برای پوستی زیبا و جوان

توت‌ها شامل تمشک سیاه، بلوبری، توت فرنگی، تمشک قرمز، آکای بری و کرنبری هستند. برخی از این میوه‌ها در ایران موجود نیستند اما اگر در دسترس بودند حتماً از آن‌ها استفاده کنید. توت‌ها علاوه بر فیبر، حاوی آنتی‌اکسیدان‌های ضد پیری هستند و سبب از بین بردن سموم می‌شوند. میوه‌های خانواده مرکبات، نیز غنی از ویتامین C هستند. ویتامین C سبب افزایش کلاژن سازی می‌شود و در نتیجه پوست را نرم کرده و خاصیت ارتجاعی آن را افزایش می‌دهد. شما می‌توانید با تهیه یک سالاد میوه خوشمزه شامل مرکبات و توت‌ها از خواص درمانی آن‌ها بهره‌مند شوید.

مرکبات و انواع توت‌ها برای پوستی زیبا و جوان - دکتر سوشا

پوستی زیبا و جوان با سیب

سیب نیز مانند مرکبات، سرشار از ویتامین C است که برای کلاژن سازی ، مفید است. سیب، همچنین حاوی مس است که به ساخت ملانین (رنگ‌دانه پوست) کمک می‌کند و در نتیجه یک محافظت طبیعی در برابر نور خورشید ایجاد می‌کند. شما می‌توانید برای داشتن پوستی زیبا و جوان از سیب خرد شده در سالاد استفاده کنید و یا آن را به ماست بیفزایید.

پوستی زیبا و جوان با سیب - دکتر سوشا

شیر بادام برای داشتن پوستی زیبا و جوان

مصرف شیر بادام، اثر فوق‌العاده‌ای برای داشتن پوستی زیبا و جوان دارد، چون حاوی مس است که برای کلاژن سازی لازم است، همچنین وجود مواد معدنی دیگر در شیر بادام نظیر منگنز، سبب محافظت از پوست در برابر مضرات اشعه UV می‌شود. شما می‌توانید شیر بادام را مانند شیر مصرفی روزانه خود، به طور منظم هر روز بنوشید و یا آن را به غلات اضافه کنید و همچنین می‌توانید از آن به همراه میوه‌های یخ زده در تهیه یک اسموتی لذیذ استفاده کنید. برای تهیه شیر بادام ابتدا تعداد20-15 عدد مغز بادام خام را به همراه مقداری آب در یک ظرف ریخته و روی حرارت می‌گذاریم، به محض اینکه آب به جوش آمد ظرف را از حرارت برداشته و بادام‌ها را پوست می‌گیریم. سپس بادام‌ها را همراه دو لیوان آب سرد، سه قاشق غذاخوری عسل و ۲ تا ۳ تکه یخ در مخلوط کن ریخته تا به مدت ۵ الی ۷ دقیقه کاملاً مخلوط شوند. حالا شیر بادام آن کاملاً آماده است.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات مراقبت از پوست

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه سلامت محور دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا : 

© سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر