یک ازدواج موفق چگونه است

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
یک ازدواج موفق چگونه است

آیا ازدواج موفق و هدفمندی داشته‌اید؟

مجله پزشکی و سلامت : عوامل بسیاری در یک ازدواج موفق نقش دارند، اما مهم‌ترین آن‌ها، ازدواج کردن، بر پایه معیارها و اولویت‌هایتان است. بنابراین شما باید از اولویت‌هایتان آگاه باشید و بدانید اهمیت چه چیزی برایتان بیشتر است. نکته مهم این است که، واقعاً چه چیزی اولویت دارد و چه چیزی را باید اولویت ازدواج خود قرار دهید تا یک ازدواج موفق داشته باشید.
در ادامه چندین دلیل رایج برای ازدواج کردن را برایتان توضیح می‌دهیم، تا شما بتوانید اولویت‌های خودتان را برای ازدواج، به درستی تعیین کنید. هر اولویتی دارید، مهم این است که ازدواج موفق و شادی داشته باشید و زندگی عاشقانه‌تان پایدار باشد. هر کسی دلایل خاصی برای ازدواج دارد که به چندین دلیل رایج اشاره می‌کنیم.

عشق و ازدواج موفق

معنای عشق برای افراد مختلف، متفاوت است. معنی عشق برای برخی از مردم، یک احساس رمانتیک است که آن‌ها را به ازدواج وا‌می‌دارد تا عشقشان جاودانه شود. برخی دیگر، به عشق با دید کاملاً رمانتیک نگاه نمی‌کنند و عشق بینشان، موجب جاذبه فیزیکی میان آن‌ها شده و به همین خاطر ازدواج می‌کنند. هر چه دید و بینش شما راجع به ازدواج، عاقلانه‌تر باشد و از دیدگاه‌های رؤیایی دوری کنید، ازدواج موفق تری خواهید داشت. عشق و احساس را باید بین خودتان پرورش دهید و روز به روز احترام و گرمای میانتان را عمیق‌تر کنید، تا بعد از ازدواج نیز به رؤیاهای مشترکتان برسید. حتی اگر عقاید شما، راجع به مسائل مختلف، متفاوت است، با عشق و احترام میانتان می‌توانید تفاوت‌ها را بپذیرید و ازدواج موفق و عاقلانه‌ای داشته باشید.

بارداری‌های ناخواسته

اگر به این دلیل ، قصد ازدواج دارید ، باید خوب فکر کنید و سریع تصمیم نگیرید. آیا واقعاً می‌توانید ادامه زندگی‌تان را کنار این فرد بگذرانید؟ آیا نقاط مشترک و یا علاقه‌ای میان شما است؟ آیا می‌توانید فرزندتان را به تنهایی بزرگ کنید یا می‌خواهید در کنار همسرتان ، او را بزرگ کنید؟
عجول نباشید و انتخاب عاقلانه‌ای داشته باشید . ازدواج مهم‌ترین مرحله در زندگی‌تان است و سرنوشت شما را معلوم می‌کند. عاقلانه تصمیم بگیرید تا ازدواج موفق و هدفمندی داشته باشید.

بارداری‌های ناخواسته

انتظارات و عقاید شخصی

بسیاری از مردم به نقطه‌ای در رابطه‌شان می‌رسند که احساس می‌کنند ازدواج قدم منطقی بعدی است. اگر واقعاً آماده ازدواج هستید پس تصمیم خود را جدی کنید و با هیجان زیاد مراحل ازدواجتان را بگذرانید. اما اگر رابطه شما به خاطر اعتقادات شخصی و تفاوت‌های میانتان، از دست رفته است، تصور نکنید که ازدواج راه حل این مشکل است و شما را به یکدیگر نزدیک می‌کند. تفاوت در اعتقادات مذهبی، میل جنسی یا اولویت مالی می‌تواند در طولانی مدت، ازدواج را تضعیف کند. قبل از ازدواج و در دوران نامزدی، اعتقادات و علایق یکدیگر را کاملاً بشناسید تا بتوانید با چشم باز تصمیم به ازدواج بگیرید. اگر با هم تفاهم ندارید، هرگز فکر نکنید، ازدواج برای شما تفاهم می‌آورد. با کسی ازدواج کنید که عقایدتان به یکدیگر شبیه باشد و تفاهم داشته باشید.

شرایط و اعتقادات خانوادگی و اجتماعی

هر یک از شما در خانواده‌های مختلفی زندگی می‌کنید ، که عقاید مذهبی و اجتماعی منحصر به فردی دارند. برخی از افراد به خاطر تغییر شرایط زندگی‌شان (فرار از اعتقادات خانواده) ، ازدواج می‌کنند ، زیرا می‌خواهند شرایط زندگی‌شان را تغییر دهند. ازدواج کردن به این دلیل ، لزوماً بد نیست ، اما گاهی باعث می‌شود که برای فرار از وضعیت فعلی‌تان ازدواج کنید و یا زمانی ازدواج کنید ، که نمی‌خواهید.

ازدواج برای امنیت

بسیاری از افراد به دنبال راه‌هایی برای احساس امنیت مالی و احساسی هستند. اگر به این دلیل ، ازدواج می‌کنید ، در نظر داشته باشید که باید در کنار کسی باشید که از بودن با او لذت می‌برید ، وگرنه بعد از مدتی این امنیت مالی و احساسی برایتان فایده‌ای ندارد و خلأ احساسی شما را پر نمی‌کند. عشق قوی‌ترین و ماندگارترین هدیه برای بعد از ازدواج است.
در نظر داشته باشید که گاهی زندگی غیر قابل پیش‌بینی و بی رحم است. شاید روزی برسد که هیچ امنیت مالی در زندگی مشترکتان نداشته باشید ، اگر تمام دلیل ازدواجتان امنیت مالی باشد ، با به هم خوردن اوضاع مالی ، ازدواجتان به خط پایان می‌رسد.

ازدواج برای امنیت

نیاز به همدم

ازدواج بسیاری از افراد به معنای پیدا کردن یار و همدم است. بسیاری از افراد ، از تنهایی بیزارند و به فردی نیاز دارند که در هر حالی کنار آن‌ها و یار و همدم هر لحظه آن‌ها باشد.

حل و فصل مسائل دوران کودکی

این یکی از پیچیده‌ترین دلایل مردم برای ازدواج است. اگر می‌دانید که انتخاب شریک زندگی‌تان به تجارب دوران کودکی‌تان گره خورده است، مطمئن شوید که انتخاب شما به یک زندگی بهتر منجر خواهد شد . بهتر است شناخت کاملی از طرف مقابلتان پیدا کنید تا مطمئن شوید ، آیا این فرد می‌تواند احساسات شما را کاملاً درک کند یا خیر ؟ و آیا ازدواج موفق و هدفمندی خواهید داشت؟

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر