چاق شدن صورت در یک هفته نکات کاربردی و مفید

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 7 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
چاق شدن صورت در یک هفته نکات کاربردی و مفید

فرم صورت شما تأثیر زیادی در زیبایی چهره شما دارد

بیشتر بچه‌ها صورتی چاق و پر دارند که به آن‌ها ظاهری زیبا و معصوم می‌دهد. برای همین است که بسیاری از بزرگ‌سالان به دنبال راه‌های چاق شدن صورت در یک هفته هستند تا ظاهر خود را جوان‌تر نشان دهند.

چاقی صورت نمایانگر جوانی فرد است؛ گرچه گونه‌های استخوانی برای بعضی افراد جذاب است اما خیلی از افراد صورت لاغر و استخوانی را نمی‌پسندند. در سنین جوانی، چربی موجود در زیر پوست باعث پری صورت می‌شود. چربی زیر پوست به تناسب سن کاهش پیدا می‌کند و نتیجه آن گونه‌های شل و افتاده و لاغری صورت است.

اگر شما قصد چاقی صورت در یک هفته را دارید، توقعی غیرمنطقی دارید؛ زیرا برای چاق شدن صورت باید زمان بیشتری صرف کنید. شما از دو راه می‌توانید انتظار چاق شدن صورت را داشته باشید:

  • تغذیه و رژیم غذایی مناسب برای چاق شدن صورت
  • ورزش‌های مؤثر در چاق شدن صورت

پس در صورتی که شما هم به دنبال روش‌های چاقی صورت در یک هفته هستید، این مقاله را حتماً بخوانید. شاید در یک هفته آن‌قدر که در ذهن شماست صورتتان چاق نشود اما مطمئننا تا حد زیادی به هدفتان نزدیکتر خواهید شد.

فروش انواع محصولات آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات مراقبت از پوست

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه اینترنتی دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی محصولات آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 

در ادامه به آموزش ورزش و ماساژ صورت می‌پردازیم.

ورزش برای چاق شدن صورت در یک هفته

ورزش صورت یکی از بهترین راه‌ها برای چاق شدن صورت در یک هفته است و همچنین باعث اصلاح شلی و افتادگی پوست می‌شود. ورزشهای صورت به زنان میانسال کمک می‌کند تا جوان‌تر به نظر برسند. این روش باعث ساخته‌شدن کلاژن و الاستین می‌شود که هردوی آن‌ها باعث استحکام پوست شده و به چاق شدن صورت و ترمیم گونه‌های فرورفته کمک می‌کنند.

روش انجام تکنیک ورزش

  • دو انگشت اشاره خود را در امتداد پره بینی درست زیر قله گونه‌ها قرار دهید و به صورت دورانی و محکم، به شکل دایره‌های کوچک، به سمت خارج، به مدت یک تا دو دقیقه ماساژ دهید.
  • دو انگشتتان را در دو طرف بینی روی گودی لبخند تقریباً به اندازه حدود ۱ سانتی‌متر از گوشه لب‌ها قرار دهید. به مدت یک تا دو دقیقه با نوک انگشتان به صورت دایره کوچک ماساژ دهید.
  • در نهایت انگشتان اشاره خود را روی دو مفصل فک قرار دهید و به صورت محکم و رو به بالا به صورت دورانی این محل را به مدت یک تا دو دقیقه ماساژ دهید.
  • این حرکات را چندین مرتبه در روز تکرار کنید.

شما همچنین می‌توانید تمرینات دیگری مانند فشردن گونه‌ها و بالا کشیدن آن‌ها را برای تقویت عضلات گونه و زیبایی آن انجام دهید.

ورزش برای چاق شدن صورت در یک هفته

ماساژ برای چاقی صورت در یک هفته

انجام دادن برخی از ورزش‌ها و ماساژها در چاق شدن صورت کمک می‌کند. دهان خود را به حالت O بازکنید؛ سپس با انگشتان خود به‌آرامی قسمت بالای هرگونه را ماساژ دهید و به مدت 30 ثانیه گونه را بالا و پایین کنید. انجام این ماساژ به پر شدن صورت و گونه در یک هفته کمک می‌کند.

چاق شدن صورت : ماساژ برای چاقی صورت در یک هفته


روش بادکنک برای چاقی صورت در یک هفته!

شما برای ورزش دادن صورت، خصوصاً گونه‌هایتان می‌توانید حرکت باد کردن بادکنک را انجام دهید. در این روش شما داخل یک بادکنک فوت می‌کنید (بادکنک می‌تواند خیالی باشد!). با این کار ماهیچه‌های طرفین صورت شما خصوصاً در ناحیه اطراف گونه تقویت می‌شوند و رشد می‌کنند.

برای این کار:

  • داخل یک بادکنک با دهانتان بدمید.
  • قبل از خارج کردن هوا، حداقل یک دقیقه هوا را داخل گونه‌هایتان نگه دارید.
  • این کار را 6-5 بار در روز انجام دهید.

شما این کارها را می‌توانید با تصور کردن یک بادکنک خیالی نیز انجام دهید و همان نتایج را خواهید گرفت.

روش بادکنک برای چاقی صورت در یک هفته!


روغن زیتون برای چاق شدن صورت در یک هفته

روغن زیتون یک راه آزمایش‌شده برای چاقی صورت می‌باشد. روغن زیتون حاوی چربی‌های سالم و غیراشباع است که به حفظ سلامت پوست کمک می‌کند. روغن زیتون همانند یک مرطوب‌کننده مناسب برای پوست‌های خشک عمل می‌کند و نرمی پوست را تضمین می‌کند. همچنین به جلوگیری از چین و چروک و خطوط صورت کمک می‌کند (مقاله درمان چروک زیر چشم در جوانی را در وب سایت دکتر سوشا بخوانید). روغن زیتون می‌تواند تا حدودی به چاق شدن صورت در یک هفته کمک کند اما در درازمدت اثرات ماندگارتری بر جای خواهد گذاشت.

برای بهره‌مندی از مزایای روغن زیتون برای چاقی صورت:

  • روزانه 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون خالص و با کیفیت بالا استفاده کنید.
  • می‌توانید از روغن زیتون گرم برای ماساژ صورت خود استفاده کنید. این کار را دو بار در روز و هر بار به مدت 10-5 دقیقه انجام دهید.

روغن زیتون برای چاق شدن صورت در یک هفته


چاق شدن صورت در یک هفته با آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا خواص بی‌شماری برای پوست دارد که به شما کمک می‌کند صورتی پرتر و جوان‌تر داشته باشید. همچنین باعث تسریع کشش پوست می‌شود. علاوه بر این، آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آلوئه ورا از آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند و تولید کلاژن را تقویت می‌کند. همه این‌ها باعث می‌شوند که صورتی با قوام تر و جوان‌تر داشته باشید.

  • گونه‌های خود را با ژل آلوئه ورای تازه و با استفاده از حرکات دایره‌ای به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید. اجازه دهيد تا 10 دقيقه روی صورتتان بماند، سپس آن را با آب گرم بشوييد. این کار را دو بار در روز انجام دهید.
  • یکی دیگر از گزینه‌ها این است که آب 2 قاشق غذاخوری ژله آلوئه ورا تهیه کنید و روزانه بنوشید.

چاق شدن صورت در یک هفته با آلوئه ورا


چاق شدن صورت در یک هفته با شنبلیله

شنبلیله هم گیاهی مناسب برای چاق شدن صورت در یک هفته می‌باشد. این گیاه دارویی سرشار از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها است که با آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و پوستی سالم و شاداب برای شما به ارمغان می‌آورد.

  • 1 قاشق غذاخوری پودر شنبلیله را با کمی آب مخلوط کرده و به صورت یک خمیر درآورید. خمیر را بر روی صورت خود قرار دهید و به‌آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید به مدت 10 دقیقه روی پوستتان بماند، سپس آن را با آب بشویید. این روش درمانی را یک‌بار در روز انجام دهید.
  • یکی دیگر از روش‌های استفاده از شنبلیله این است که صورت خود را با روغن شنبلیله 1 یا 2 بار در روز ماساژ دهید.

چاق شدن صورت در یک هفته با شنبلیله


چاق شدن صورت با کره شیا یا روغن درخت قلم

کره شیا (SheaButter) دارای اسیدهای چرب است که به بهبود الاستیسیته (کشسانی) پوست کمک می‌کند. علاوه بر این، ویتامین E موجود در کره شیا پوست را سفت کرده و باعث چاقی صورت و شادابی پوست شما می‌شود.

  • کره شیا را بر روی صورت خود بمالید و به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید. اجازه دهید به مدت 15 دقیقه روی پوستتان بماند، سپس آن را با آب بشویید. برای بهترین اثربخشی چند بار در هفته از این روش درمانی استفاده کنید.
  • یک فنجان کره شیا ذوب‌شده و ¾ فنجان شکر را با هم مخلوط کنید. آن را در یخچال قرار دهید تا جامد شود. آن را روی صورت مرطوب و با استفاده از حرکات دایره‌ای ملایم به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید. اجازه دهید به مدت 10 دقیقه روی صورتتان بماند، سپس آن را با آب گرم بشویید. از این روش درمانی برای چاقی صورت به صورت روزانه و قبل از حمام یا دوش گرفتن استفاده کنید.

پشنهاد می‌کنیم مقالهچاق کردن صورت بدون ضرر و زیانرا نیز در وب سایت دکتر سوشا بخوانید.

چاق شدن صورت با کره شیا یا روغن درخت قلم


پودر کلاژن برای چاقی صورت در یک هفته

مصرف پودر کلاژن می‌تواند خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش دهد و پوست را ترمیم کند. پودر کلاژن مانع اثر رادیکال‌های آزاد روی پوست می‌شود و چین‌ و چروک را کاهش می‌دهد؛ ولی به‌طور مستقیم باعث چاقی صورت نمی‌شود. اثر آن در چاقی صورت معمولاً در طولانی مدت دیده می‌شود. پودر کلاژن هیچ‌گونه طعم خاصی ندارد می‌توانید آن را در انواع اسموتی و نوشیدنی‌ها ریخته و میل کنید.

چاق شدن صورت : پودر کلاژن برای چاقی صورت در یک هفته


روغن بادام شیرین برای چاقی صورت

روغن بادام شیرین به‌طور مستقیم باعث چاق شدن صورت در یک هفته نمی‌شود. ولی مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که اسید چرب موجود در روغن بادام شیرین می‌تواند فاصله‌ی بین بیرونی‌ترین لایه‌های پوست را پر کند و درنتیجه به‌طور غیرمستقیم باعث پر کردن صورت می‌شود.

روغن بادام سرشار از ویتامین A، ویتامین E، امگا 3 و روی است و استفاده از آن برای پوست صورت بسیار مفید است. برای مصرف روغن بادام، مقدار کافی از آن را روی پوست صورت بمالید. قبل از استفاده دقت کنید که به روغن بادام آلرژی نداشته باشید.

چاق شدن صورت : روغن بادام شیرین برای چاقی صورت


مصرف شکر برای چاقی صورت در یک هفته

یکی از خوراکی‌هایی که باعث چاقی صورت در یک هفته می‌شود شکر است. شکر علاوه بر اینکه کالری بالایی دارد و باعث چاقی صورت می‌شود؛ رطوبت را از محیط خارج کرده و در پوست ذخیره می‌کند. با این‌حال به علت ضررهای فراوان آن بهتر است از قند طبیعی مانند عسل برای چاقی صورت در یک هفته استفاده شود.

چاق شدن صورت : مصرف شکر برای چاقی صورت در یک هفته


پودر نارگیل برای چاقی صورت در یک هفته

نارگیل سرشار از روی، کلسیم و منیزیم است. همچنین کالری بالایی دارد و گزینه‌ی مناسبی برای چاق شدن صورت در یک هفته هست. روغن نارگیل نیز سرشار از ویتامین E هست. استفاده‌ی آن بر روی پوست باعث نرم شدن و آب‌رسانی به‌صورت شده و باعث می‌شود صورت پر دیده شود؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت مصرف روغن نارگیل برای چاقی صورت مؤثر است.

چاق شدن صورت : پودر نارگیل برای چاقی صورت در یک هفته


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا : 


منبع مقاله :

تهیه و ترجمه : سایت سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر