چگونه خودمان را حرفه‌ای آرایش کنیم

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
چگونه خودمان را حرفه‌ای آرایش کنیم

آرایش و زیبایی

مجله پزشکی و سلامت : آرایش کردن و استفاده از لوازم آرایش یکی از مهم‌ترین علایق خانم‌ها است که اگر درست انجام شود، آن‌ها را زیبا می‌کند، اما اگر از تکنیک‌های درست آرایشی استفاده نکنند، نه تنها زیبا نمی‌شوند، بلکه زیبایی پوست و چهره آن‌ها نیز از بین می‌رود. در ادامه مطلب اصول حرفه‌ای آرایش کردن را برایتان بیان می‌کنیم.

1- کرم پودر روی صورت شما، نباید معلوم باشد

هرکسی خودش بهتر می‌داند چه کرم پودر و چه رنگی، پوست صورتش را طبیعی جلوه می‌دهد. بهتر است رنگ کرم پودری که استفاده می‌کنید به رنگ پوست شما نزدیک باشد تا زیبایی پوست شما دوچندان شود. همچنین باید بر اساس نوع پوست خود (چرب، خشک و معمولی)، کرم پودر مناسبی بر روی پوست خود بمالید تا به پوست شما آسیب نرساند. قبل از آرایش کردن، پوست خود را با یک مرطوب کننده، چرب کنید، سپس با نوک انگشت مقدار کمی کرم پودر به هر نقطه از پوستتان بزنید و آن را با یک پد آرایشی آرام به پوستتان بمالید تا لک و یا جوش‌های پوستی شما پوشش داده شوند. روی مقدار و رنگ کرم پودری که استفاده می‌کنید، توجه داشته باشید، تا آرایش شما طبیعی به نظر بیاید.

2- استفاده از یک کانسیلر عالی

کانسیلر نوعی کرم پودر بسیار فشرده است که برای از بین بردن لکه‌های تیره روی پوست و زیر چشم از این ماده آرایشی استفاده می‌شود. کانسیلر یک ماده آرایشی مناسب برای از بین بردن موقتی لکه‌های تیره است. قبل از آرایش، یک کرم دور چشم زیر چشم‌هایتان بمالید، سپس روی سیاهی‌های دور چشم خود، مقداری کانسیلر بمالید، یک دقیقه صبر کنید تا کانسیلر جذب پوستتان شود. کانسیلری که استفاده می‌کنید باید یک درجه روشن‌تر از کرم پودرتان باشد. سپس لبه‌های کانسیلر و کرم پودر را در هم محو کنید تا آرایش شما طبیعی باشد.

3- رژ گونه طبیعی و زیبا

سرخی گونه اگر طبیعی به نظر بیاید، شما را زیبا و جذاب می‌کند. برای آرایش کردن، از رژ گونه طبیعی استفاده کنید و گونه خود را خیلی سرخ و یا تیره نکنید که مصنوعی بودن آن از فاصله دور هم داد بزند. برای رژ گونه زدن، شوت رژ گونه را به ملایمی روی گونه خود بمالید، به طوری که رنگ ملایمی روی گونه‌های شما بیفتد و غیر طبیعی نباشد.

رژ گونه طبیعی و زیبا

4- استفاده از فر مژه مناسب

برای آرایش کردن باید از یک فر مژه مناسب استفاده کنید، زیرا مژه اکثر افراد، به جای اینکه رو به بالا رشد کند، رو به بیرون رشد می‌کند. اگر بدون استفاده از فر مژه، مژه‌هایتان را ریمل بزنید، حالت شلاقی و زشتی پیدا می‌کنند. زمانی که می‌خواهید از فر مژه استفاده کنید، سعی کنید آن را به آرامی روی مژه‌هایتان فشار دهید و چند ثانیه در همان حالت نگه دارید تا مژه‌های شما به زیبایی فر بخورد. هرگز فر مژه را با فشار زیاد روی مژه‌های خود فشار ندهید، زیرا مژه‌های شما می‌شکند و زیبایی چشمان شما از بین می‌رود. خوب است بدانید که فر مژه را باید قبل از ریمل استفاده کنید نه بعد از آن.

5- استفاده از ریمل بدون مژه

استفاده از ریمل مژه‌دار موجب می‌شود که مژه‌های شما به هم بچسبند و چشم و مژه‌هایتان زیبایی کافی را نداشته باشند. یک ریمل بدون مژه با کیفیت خریداری کنید و آن را روی مژه‌هایتان بمالید.

6- استفاده از مداد چشم نرم

چشم یک عضو حساس است که اگر هنگام آرایش کردن، با لوازم آرایش به آن‌ها آسیب برسانید، قرمز و حساس می‌شوند. از مداد چشم نرم استفاده کنید تا با کمترین فشاری، روی چشم شما کشیده شود و به چشم‌های شما آسیبی نرساند. زمانی که می‌خواهید پشت پلک بالای خود را خط چشم بکشید، پلک خود را بکشید تا پوست آن سفت شود و فشار کمتری به چشم‌های شما بیاید.

استفاده از مداد چشم نرم

7- استفاده از هایلایتر صورت

هایلایتر کرمی است که موارد مصرف زیادی مانند کوچک کردن بینی، برجسته کردن گونه و کشیدن ابروها دارد. این کرم را برای گریم صورت بر روی استخوان‌های صورت می‌مالند. خط نازکی از این هایلایتر را روی گونه، بینی و یا استخوان پیشانی بمالید تا زیبایی استخوان‌های صورت شما بیشتر جلوه کند.

8- استفاده از قلم موی آرایشی مناسب

تمام آرایشگران ماهر دنیا از قلم موهای مناسب و با کیفیت برای آرایش کردن استفاده می‌کنند. قلم موی مناسب باعث می‌شود که آرایش شما تمیز و زیبا شود. همچنین باید به طور منظم با پاک کننده‌های مختلف، قلم موهای آرایشی خود را تمیز کنید تا باکتری و رنگ‌های مختلف در آن‌ها تجمع نکنند.

9- استفاده از سایه چشم مناسب

از سایه چشمی استفاده کنید که رنگ آن خیلی تیره‌تر از پشت پلکتان نباشد. باید رنگ سایه چشم شما آن‌قدر ملایم باشد که به سختی دیده شود و هرکسی شما را از دور می‌بیند، فقط زیبایی بیشتر شما را حس کند نه رنگ سایه پشت پلکتان را. اگر از چندین رنگ مختلف سایه چشم استفاده می‌کنید، رنگ‌های مختلف سایه را با هم ترکیب کنید تا خط‌های بین سایه‌ها واضح نباشد. سایه را فقط به چین‌های پشت پلک بزنید تا زیبایی چشم شما جند برابر شود.

استفاده از سایه چشم مناسب

10- انتخاب رژ لب مناسب

سعی کنید رژ لب خوش‌رنگ و ملایمی را انتخاب کنید که لب‌های شما را زیبا و جذاب کنند. از رژلب‌های خیلی تیره و یا روشن اجتناب کنید. آرایش شما باید هنرمندانه باشد و رژ لبتان به حدی طبیعی باشد که لب شما را مصنوعی و غیر طبیعی نکند.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه سلامت محور دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر