چکه کردن ادرار و علت قطره قطره آمدن ادرار چیست؟

مجله پزشکی و سلامت
1 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 5 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
چکه کردن ادرار و علت قطره قطره آمدن ادرار چیست؟

چکیده مطلب 

چکه کردن ادرار و علت تخلیه نشدن کامل آن چیست؟ علت قطره قطره آمدن ادرار بعد از تخلیه آن چیست؟ 

قطره قطره آمدن ادرار بعد از تخلیه مثانه یکی مشکلی است که هم خانم‌ها و هم آقایان را درگیر می‌کند. آمدن چند قطره بعد از ادرار در زنان و مردان می‌تواند باعث خیس شدن لباس آن‌ها شود که خجالت‌زدگی آن‌ها را به دنبال دارد. در این مقاله ما علت چکه چکه آمدن ادرار را بررسی می‌کنیم و روش‌های درمان آن را نیز معرفی می‌کنیم.

چکه کردن ادرار یک بیماری است؟

چکه کردن ادرار اختلالی است که متأسفانه برخی از افراد دچار آن می‌شوند. اما دلیلی بر نگرانی وجود ندارد. اگر مشکل چیزی بیش از چکیدن چند قطره ادرار نباشد، معمولاً مسئله پزشکی جدی وجود ندارد. عدم تخلیه کامل ادرار به‌آسانی قابل‌درمان است. قبل از آنکه وارد بحث اصلی شویم، اجازه دهید تعریف خود را از چکه کردن ادرار توضیح دهیم.

ما در اینجا قصد نداریم که پیرامون بی اختیاری ادرار صحبت کنیم؛ بی اختیاری ادرار بیماری دیگری است. مقصود از چکه کردن ادرار، تراوش اجتناب‌ناپذیر تنها چند قطره ادرار پس از تخلیه اولیه ادرار است؛ یعنی فرد جریان ادرار خود را قطع کرده باشد و پس از آن مقداری ادرار به‌صورت قطره قطره و یا به‌طور ناگهانی موجب مرطوب شدن لباس زیر فرد گردد.

 

یک پیشنهاد رایگان به کاربران : در صورتی که سوالی دارید، می‌توانید به بخش مشاوره پزشکی آنلاین سایت پزشکی دکتر سوشا مراجعه کرده و سؤالات خود را مطرح نمایید. 

چکه کردن ادرار : چند قطره ادرار بعد از دستشویی

آیا چکه کردن ادرار خطرناک است؟

چکه کردن ادرار در اکثر موارد اختلال خطرناکی محسوب نمی‌شود؛ اما در موارد زیر حتماً به پزشک مراجعه کنید:

  • چکه کردن ادرار به بی اختیاری ادرار تبدیل شود؛ به‌طوری‌که در ابتدا تنها چند قطره نشت می‌کرده است اما اکنون به‌صورت غیر قابل‌ کنترل درآمده باشد.
  • احساس ناراحتی در ناحیه تناسلی، سوزش و یا تکرر ادرار نیز داشته باشید. می‌توانید از راهکارهای تغذیه برای درمان پر ادراری استفاده کنید.

یکی از مشکلات ادراری که ممکن است در مواردی خطرناک باشد مشاهده خون بعد از ادرار در زنان است. در این موارد حتماً به پزشک مراجعه کنید.

چکه کردن ادرار : آیا چکه کردن ادرار خطرناک است؟

علت چکه کردن ادرار چیست؟

چرا بعد از ادرار دوباره ادرار قطره قطره می آید ؟ علت چکه چکه شدن ادرار می‌تواند موارد مختلفی باشند. گاهی موانعی در مسیر مثانه به‌سوی پیشاب‌راه، در جریان ادرار ایجاد اختلال می‌کنند و باعث می‌شوند ادرار به‌طور کامل تخلیه نشود. در آقایان ادرار تمایل به انباشته شدن در دهلیز پیشاب‌راه (ناحیه‌ای عریض در نزدیکی پایه آلت) دارد. در بانوان نیز ممکن است مقداری انباشت ادرار در این ناحیه رخ دهد، اما در آن‌ها بیشتر ادرار در خارج از پیشاب‌راه جمع می‌شود. لب‌های آلت در زنان مقداری از ادرار را به سوی واژن روان می‌کند.

در افراد دیگر چین‌های پوستی ناحیه لگن (خصوصاً اگر فرد چاق باشد) می‌توانند در جریان ادرار ایجاد اختلال کنند. وضعیت قرارگیری در هنگام دفع نیز می‌تواند موانعی بر سر راه جریان ادرار پدید آورد. هنگامی‌که مجرا آزادانه باز نباشد ممکن است مقداری از ادرار به داخل دهلیز پیشابراه و یا در بانوان در واژن انباشته گردد و در زمانی دیگر نشت یابد که این علت قطره قطره آمدن ادرار بعد از تخلیه مثانه است.

چکه کردن ادرار : چرا ادرار قطره قطره می آید

در صورت شل بودن عضلات کف لگن، تلاش برای توقف ادرار از این طریق بی‌نتیجه است. چنانچه ضعف این عضلات اندک باشد، ممکن است تا حدودی مشکل چکه کردن ادرار پدید آید. چنانچه ضعف این عضلات پیشرفت کند، به‌تدریج مهار جریان ادرار سخت‌تر خواهد شد. این مسیر درنهایت به بی اختیاری ادرار منجر می‌شود. اگر مشکل ضعف عضلانی باشد، چکه کردن ادرار، حالتی میان کنترل و بی اختیاری ادرار است.

در کنار آنچه برشمردیم، بانوان ممکن است به دیورتیکول پیشابراه (فرورفتگی کیسه‌مانندی در دیواره پیشابراه که ناشی از ضعیف بودن دیواره پیشابراه می‌باشد) مبتلا شوند. ممکن است در این کیسه مقداری ادرار جمع شود و به‌تدریج به بیرون نشت کند. دیورتیکول به‌خودی‌خود بی‌خطر است، اما درصورتی‌که چکه کردن زیاد شود و یا آنکه حجم دیورتیکول بزرگ شود و یا دچار پارگی و عفونت گردد، باید با جراحی ضایعه را ترمیم کرد.

چکه کردن ادرار : علت قطره قطره آمدن ادرار در زنان

عوامل تشدید کننده چکه کردن ادرار

افزایش سن از علل اولیه ضعف عضلات در هر دو جنس آقایان و خانم‌ها است. البته زایمان و یائسگی نیز احتمال از دست رفتن توان مهاری عضلات لگنی را افزایش می‌دهد. در آقایان به دلیل وجود پروستات تا حدودی وضعیت بهتر است. این غده که در اطراف پیشاب‌راه در زیر مثانه قرار دارد، با گذشت سن رشد پیدا می‌کند. اگر این افزایش حجم خوش‌خیم آن‌قدر زیاد نباشد که انسداد واضحی به وجود آورد، فشار اندکی بر پیشاب‌راه وارد می‌آید. این فشار اثر جبرانی برای ضعف عضلات کف لگن که موجب نشت ادرار می‌شود، دارد.

 

چکه کردن ادرار : درمان ریزش ادرار بعد از دستشویی

البته باید توجه داشته باشید در موارد التهاب غده پروستات که پروستاتیت نامیده می‌شود، ممکن است ترشحات حاصل با چکه کردن ادرار اشتباه شوند. این التهاب موجب بروز سوزش و تکرر ادرار می‌شود. عفونت‌های باکتریایی که عامل این عارضه هستند ممکن است مردان را در هر سنی مبتلا سازند. با این‌ حال مردان جوان بیش از دیگران مستعد ابتلا می‌باشند. با استفاده از مکمل‌های پیشگیری از عفونت ادراری می‌توانید این مشکل را تحت کنترل درآورید.

چکه کردن ادرار : علت قطره ای شدن ادرار

درمان چکه کردن ادرار

جراحان کلیه و مجاری ادرار معتقدند، با قرارگیری صحیح در هنگام دفع ادرار و نیز تقویت عضلات لگنی می‌توان به آسانی این مشکل را برطرف نمود.

چکه کردن ادرار : بعد از ادرار چند قطره

پیش از مراجعه به پزشک این نکات را برای درمان چکه چکه امدن ادرار به کار ببندید:

ادرار باقیمانده را بیرون بریزید

آقایان باید بیاموزند پس از دفع با انگشتان ادرار باقیمانده را بیرون بریزند. پس از دفع به‌آرامی با انگشتان از پشت کیسه بیضه فشار وارد آورده و انگشتان را تا نوک آلت ادامه دهید.

چکه کردن ادرار : دليل چكه كردن ادرار

پاها را از هم باز کنید

بانوان باید هنگام دفع پاها را از یکدیگر باز کنند تا لبه‌های آلت موجب برگشت ادرار به‌سوی واژن نشوند.

چکه کردن ادرار : آمدن ادرار بعد از دستشویی

عضلات را تقویت کنید

تمرینات کگل می‌توانند به تقویت عضلات لگنی کمک کرده و کنترل مناسب‌تری پدید آورد. این عضلات را چندین بار در روز منقبض کرده سپس رها سازید. جراحان کلیه و مجاری ادرار توصیه می‌کنند این کار را تا پنجاه بار در روز انجام دهید.

چکه کردن ادرار : درمان چکه کردن ادرار

سخنان دکتر ضیائی در رابطه با ریزش ادرار


نتیجه گیری:

آمدن چند قطره بعد از ادرار در مردان و زنان مشکل خاصی نیست و با روش‌های خانگی می‌توان آن را تا حدی درمان کرد. درمان قطعی قطره قطره امدن ادرار بعد از ادرار انجام ورزش‌های کگل است.

منبع : 

تهیه و ترجمه : سایت سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

سلام…خانوم ۲۷ ساله هستم…بعد اولین رابطه جنسی دچار تکرر ادرار شدم…دکتر رفتم گفت احتمالا عفونت یه دوزه قرص سیپروفلاکسین مصرف کردم یکم بهتر شدم…یه روزایی یا یه ساعتایی توی روز دچار تکرر ادرار میشم با این که مایعات کم‌ میخورم ادرار زیاد ازم میاد و آخر ادرار زور میزنم ادرار چکه چکه میاد..و همش حس ادرار دارم…سونو هم رفتم همه چی نرمال بود..دوباره شروع کردم قرص سیپرو خوردن..و قسمت بالای لگنم که میشه پایین کمر از اولین رابطه با انقباض درد میگره

مشاهده کامل

با سلام. من پسری ۱۴ ساله هستم اقای دکتر فکر کنم من از وقتی یادم میاد مشکل قطره قطره امیدن ادرار داشتم یعنی نه اینکه ۵و۶ قطره ادرار لیرون بیاد شاید یه قطره یا دو قطره هر چی خودمو خالی میکنم نمیشه بعد از ادرار ذره ای حرکت زیاد باعث میشه یه قطره ادرار بیاد اگه بعد از ادرار بدوم یا کار خاصی انجام بدم هم این مشکل پیش میاد اصلا دست خودم نیست.تازگیا هم ادرارم مثلا وسطای ادرار کردم دوشاخه میشه و گاهی مواقع ادرارم جریانش کمه میشه کمکم کنید اصلا نمیدونم چیکار کنم خیلی ممنون

مشاهده کامل

سلام داکتر صاحب عزیز من سنم در حدود ۲۷سالم هست چند وقت هست یه مشکلی پیش اومده که وقت تشناب میرم بعد از تشناب چند دقیقه ادرارم به شکل قطره قطره میاد باید چی کار کنم تا از شر این مشکل خلاص بشم آیا داروی بهم تجویز میکنید اگه مشکلمو بگین خیلی ممنون میشم

مشاهده کامل

در همین مقاله راه کار هایی توضیح داده شده که به حل این مشکل کمک خواهد کرد.راهکار دوم تقویت عضلات لگن هست که ورزش کلگل بهترین روش برای تقویت این عضلات میباشد.لینک مقاله ای که ورزش هایی رو معرفی کردیم که به تقویت عضلات لگن کمک میکنه رو اینجا قرار میدم. اگر با کمک این را ه ها به مرور زمان مشکل شما مرتفع نگردید باید به پزشک مراجعه کنید تا با بررسی دقیق تر تشخیص بدن آیا علت دیگه ای داره یا خیر سپس دارو تجویز کنن براتون.ولی علت اصلی چکه کردن ادرار مربوط میشه به عضلات ضعیف لگن که با تمرین باید به مرور تقویت کنید. لینک مقاله: https://www.drsosha.com/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%AC%D9%84%D9%87-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D9%88-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA/ede/
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

بعد از تخلیه ادرار چند ثانیه بعد در حدود سه چهار قطر ادرار چکه میکنه که باعث کثیف شدن شلوار میشود لطفاً راهنمایی کنید.

مشاهده کامل

با سلام چکه چکه امدن ادرار در آقایون می‌تونه بعلت ضعیف بودن ماهیچه های مثانه،مثانه بیش فعال یا تحریک پذیر که البته ببشتر موجب تکرر ادرار میشه و یا آسیب سلول های عصبی و حتی بروز مشکلاتی در پروستات باشه،اینها تنها چند دلیل از عوامل بوجود اورنده این عارضه هستند،برای پیدا کردن علت باید حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید تا سوابق پزشکی و ازمایشات بالینی رو بررسی کرده و علت اصلی این مشکل شما تشخیص داده بشه. با تشکر_سایت ...
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

اولش خوب میاد ادرارم ولی آخرش قطره قطره میاد بیرون هر وقت لوله گوارشم روبه پایین یا بالا میکشم هی قطره قطره میاد ازش بیرون ادرار قطره قطره میکنم تو لباس زیرم احساس میکنم فشار بهش میاد فکر کنم رگی هم زده پایین کلاهکم بعضی موقع ها هم دو بار ادرار میکنم تکرر ادرار دارم بعضی موقع ها هم درد دارم وقتی بعد از ادرار کردن صرفه می کنم یا کار سنگین ادرار قطره میزنه بیرون بعد تقریبا ۲۰ یا ۱۵ دقیقه ادرار قطره قطره ازش نمیاد بعضی موقع ها که ادرار و مدفوع با هم دارم بزرگ و کوچیک میشه منی یا چیزه چسبنده ای بیرون ازش میاد مشکل چیه

مشاهده کامل

با سلام علت این‌موضوع میتونه انسداد یا تنگ شدن مجاری ادراری،شل شدن و آسیب ماهیچه های مثانه و یا مشکلات در غدد پروستات شما باشه.نیاز هست حتما توسط متخصص اورولوژی بررسی بشه و علت تشخیص داده بشه. توصیه میکنیم هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنید تا خدایی نکرده مشکل جدی پیش نیاد براتون و سریع تر بشه جلوش رو گرفت. با تشکر _سایت تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام من بعضی وقت ها چند قطره ادار میاد بیرون و امروز صبح که بیدار شدم دیدم مایع ای سفید رنگ بی اختیار از آلت تناسلی بیرون امد این چیه لطفا سری جوابش بهم بگین لطفا

مشاهده کامل

باعرض سلام و خسته نباشید. من ۲۴ سالمه
تقریبا نزدیک سه روز که ادرار قطره ای میکنم. خیلی خسته میشم از این وضعیت. میشه میرم سرویس میشینم دوسه قطره ادرار میکنم طوری که چشام پر اشک میشه از درد دهانه رحمم. احساس میکنم از زیر شکمم تا دهانه رحمم موقع ادرار کردن درد میگیره. بعد که بلند میشم تا از سرویس نیام بیرون بعد ۱۵ ثانیه دوباره احساس میکنم دستشویی دارم و برمیگردم دستشویی و همان حالت اولیه تکرار میشه. شبا هم اصلا نمیتونم بخوابم علت چی میتونه باشه؟؟
اگه راهنمایی کنید ممنون میشم

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سلام نمیشه به این سادگی علت مشکل شما رو حدس زد و نیاز هست که یکسری آزمایشات و سونوگرافی انجام بدید با این وجود به نظر میرسه شما دچار عفونت ادراری شده باشید. بهتر هست که به پزشک مراجعه کنید و بعد از انجام بررسی های لازم درمان رو آغاز کنید
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

از کودکی احساس سردی در مجرای خروجی ادرار داشتم و گاهی تشدید میشه واحساس میکنم چند قطره مونده که موقع خواب ازاردهنده میشه و با سردی ورطوبت هوا بدتر میشه. ممنون

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
کاربر گرامی تنگی مجرای ادرار یا گشاد شدن مجرای ادرار هردو میتوانند دلیل بروز این حس در شما باشد. توصیه میشود به یک متخصص اورولوژیست مراجعه نمایید و با انجام سونوگرافی از علت به وجود آورنده مشکل خود آگاه شوید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام دختر 5 ساله ام تکرر ادرار گرفته و همش بعد هر بار ادرار احساس دارد که قطره قطره ادرار در شورتش میریزد در صورتی که نمیریزد. آزمایش ادرار و کشت هم دادم ولی دکتر گفت چیزی نیست. خیلی اذیت میشه . باید چکار کرد؟

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
اگر عفونت ادراری نداشته باشه ، در اثر استرس این حالت ایجاد میشه ، باید از لحاظ روانی ساپورت بشن و یا عامل استرس رو مرتفع کنین .
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام.. ببخشید مجرد هستم و من دو سال هست که دچار بیماری شدم و ادرار قطره ای از من خارج میشه و از بس می شورم گاهی هم از داخل واژن هم آب بیرون میاد من آزمایش کامل از بدن سونو کلیه و رحم دادم کشت ادرار هم انجام دادم که پزشک دیدن مشکلی نبود .. فقط. داروی آرام بخش میدن کلافه شدم و خانه نشین جایی نمی تونم برم از دستشویی بیرون میام دوباره ادرار دارم داخل حمام هم باید مدام بدنم رو اب بکشم و دچار وسواس شدم هر دارویی رو مصرف کردم فایده نداره نمیتونم لباس تنگ .. میوه .. یا دو زانو بنشینم .. یا حتی لباس یا ظرف می شورم اب به بدنم می پاشه ادرار رو تا بدنم حس می کنم چکار کنم خجالت می کشم نه می تونم مسافرت برو و یا برای کارهای اداری.. گفتن شاید افتادگی رحم و مثانه باشه میشه منو راهنمایی کنید ..هزینه دکتر رو ندارم خواهش می کنم کمک کنید

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
سلام وقتتون بخیر باشه ، اگر از لحاظ طبی ، مثل عفونت مشکلی ندارین و همچنین جراحی در ناحیه لگن انجام ندادین ، دچار ضعف عضلات کف لگن شده و باید با تمرینات کیگل عضلاتتان را تقویت کنید .
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام. لطفا کمکم کنید
. احساس ادرار دارم ولی حس میکنم مثانه کامل خالی نشده هرچی هم زور میزنم انگار نه انگار یکم قطره ای میاد. تفریبا 1 ماه هست اینجوری ام. بعد هم که از توالت خارج میشم دست خودم نیست مثلا نشستم یه دفعه یه قطره میریزه.. لطفا کمکم کنید اصلا از نماز و اینا افتادم لطفا کمک کنید

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
سلام وقتتون بخیر باشه ، بدن شما دچار کم آبی شده و احتمال ایجاد شدن عفونت ادراری هم هستش ، مصرف مایعاتتون رو بسیار بالا بیارین مثلا ۶-۸ لیوان آب و ۴-۶ لیوان سایر مایعات ، این مقدار مایعات رو ظرف ۱۴-۲۰ ساعت باید استفاده کنین ، در کمر از ۲۴ ساعت تغییر چشمگیر حاصل می شود ، ولی اگر باز هم حس کردید که تخلیه کامل صورت نگرفته و مثلا کمی هم قطره قطره ادرار می‌کنین ، ورزش های مربوط به عضلات کف لگن را انجام داده و حتما به یک پزشک عمومی و یا متخصص اورولوژی برای دریافت دارو مراجعه کنین .
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام بعضی وقتها ادرارم زرد رنگه بیشتر صبحها که بیدار میشم.بعدا ادرارم کامل نمیاد قطره قطره میشه خیلی وقته.اینجوریم رفتم پیش دکتر گفت درمان نداره

مشاهده کامل

با سلام هرچه ادرار شما غلیظ تر باشه، رنگ اون تیره تره بنابراین با مصرف آب بیشتر و مصرف پروتئین کمتر میتونید تا حد زیادی اون رو برطرف کنید. اینکه پزشک شما گفته درمان نداره بسیار عجیبه! مطمئننا می بایست با انجام آزمایش ادرار و سونوگرافی و دیگر بررسی های لازم، مشکلات مجاری ادراری شما نظیر عفونت، سنگ کلیه، انسداد مجاری ادراری-تناسلی و غیره بررسی بشه و متناسب با اون درمان لازم ارائه بشه. مگر اینکه پزشک شما بعد از انجام این بررسی ها به این نتیجه رسیده باشه که شما هیچ مشکلی ندارید و تنها می بایست سبک زندگیتون رو تغییر بدید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

باعرض سلام و خسته نباشید.وقتی از دستشویی به بیرون میایم و حرکاتی انجام میدهم در اکثر وقت ها یک قطره ادرارم به بیرون میریزد واحساس میکنم ادرارم به طور کامل دفع نشده.

مشاهده کامل

با سلام به سوال شما بارها در بخش نظرات پاسخ داده شده لطفا مطالعه بفرمایید و از نکات مقاله پیروی کنید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام موقعه ایی که ادرار میکنم دوباره حس میکنم ادرار دارم. ولی ادرار ندارم اما خوشم میاد بلند نشم

مشاهده کامل

با سلام به سوال شما بارها در بخش نظرات سایت پاسخ داده شده، لطفا با دقت مقاله بالا و بخش نظرات رو مطالعه بفرمایید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

داروی چکه کردن ادرار بعد از تمام شدن ادرار چیه ؟ترجیحا قرص باشد؟ ممنون

مشاهده کامل

با سلام به این سوال شما بارها در بخش نظرات پاسخ داده شده است. لطفا مطالعه بفرمایید. تجویز دارو بدون تشخیص علت دقیق این مشکل میسر نیست. اکثر موارد چکه کردن ادرار با تقویت عضلات لگن برطرف میگردد و نیازی به مصرف دارو نیست.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

درمان اداره قطره قطره چیست ؟

مشاهده کامل

با سلام خدمت شما درمان ادرار قطره قطره کاملا بستگی به علت اون داره. اول اینکه منظور شما از ادرار قطره قطره مشخص نیست؛ اینکه ادرار به صورت قطره ای خارج میشه و یا اینکه بعد از خروج ادرار، همیشه چند قطره هم به لباس زیر شما نشت میکنه؟ اگر مورد اول مد نظرتون هست معمولا انسداد مجاری ادراری به دلیل رسوبات و یا سنگ کلیه و یا مشکلات مادرزای مجاری ادراری علت اون هست و اگر مورد دوم باشه علت اون معمولا ضعیف بودن عضلات ناحیه لگنتون هست که باید اونا رو تقویت کنید. بهتر هست تحت نظر پزشک و با انجام سونوگرافی و آزمایشات لازم، علت اصلی مشکلتون رو پیدا کنید و درمان متناسب با اون رو انجام بدید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

من مشكل ادرار قطره اي دارم ومدت زيادي مجبورم تا اخرين قطره ادرار در دستشويي سركنم واين آزار دهنده است وكاهي با عطسه يا سرفه قطرات ادراري دارم ومدتيه حس ميكنم شكمم خيلي بزركتر شده بعد از اين حالت نگرانم خيلي كمكم كنيد

مشاهده کامل

با سلام منظور شما رو از ادرار قطره ای به طور کامل متوجه نشدم: اگر منظورتون این هست که جریان ادرار در شما ضعیفه، علتش میتونه انسداد مجاری ادراری شما بر اثر رسوب املاح و یا به علت مشکلات مادرزادی باشه که تشخیص اون با آزمایش و عکس برداری میسره. اگر منظورتون این هست که بعد از دفع ادرار، مشکل چکه کردن ادرار دارید، علت اصلی اون در زنان، ضعف عضلات لگنی هست که می بایست این عضلات تقویت بشن که در مقاله بالا به این ورزشها اشاره شده.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

با درود. بعد از اینکه ادرارم تموم شد و خودم رو شستم بلند که میشم هنوز چند قطره ای ریزش ادرار بصورت قطره قطره دارم. حتی بعد از بیرون اومدن از توالت بازهم ریزش ادرار بصورت غیرارادی دارم. اونهم بصورت چند قطره. لطفا راهنمایی بفرمایید

مشاهده کامل

با سلام خدمت شما در مقاله بالا به علل و راههای درمان چکه کردن ادرار اشاره شده. باید دید که علت این مشکل در شما چیه و درمان متناسب با اون رو آغاز کنید. ورزشهایی که در مقاله بالا اشاره شده در تقویت عضلات لگن، بسیار سودمندن
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

۱-من خیلی جدیدن برای ادرارم مشکل پیدا کردم و هی فکر میکنم بعد از طهارت هم ازم خارج میشود و برای و ضو و نمازم مرا به شک میندازد و وقتم را میگیرد. اشکالش چیست و اینکه ایا روغن زیتون مثل روغن زالو و خراطین برای افزایشو حجیم کردن دستگاه تناسلی موثر هست یا نه.باتشکر

مشاهده کامل

با سلام توصیه میکنم با استفاده از تکنیک های ذکر شده در مقاله بالا، باقیمانده ادرار رو خارج کنید. در مورد سوال دومتون، روغن زیتون همچین تاثیری داره، تا به حال مطالعه علمی در مورد اثربخشی روغن زالو یا روغن خراطین مشاهده نکردم. مالیدن روغن زیتون به دستگاه تناسلی مردان
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

من یک خانم مطلقه هستم وبیماری سایکوز دارم وقرصهای لیتیم کربنات واس سیتالوپرام ورسپریدون و بروموکریپتین مصرف میکنم وموقع ازدواج بعدازروابط احساس میکردم ادرارم میریزه و دچاربی اختیاری ادرارمیشدم واخرادرارقطره قطره الانم همینطوری میشم مادرم هم افتادگی رحم دارن وهم به علت زایمان مکرر دچاربی اختیاری میشود وهنگام خنده کامل خودشون خیس میکنن من بچه ای ندارم وارمایش عفونت ادراری هم دادم وعفونت نداشتم ولی فکرکنم قطره قطره ادرارم میریزد قبلا که میریخت ازازدواج دوباره که مبادابدترشوم میترسم الانم همش هریه ربع به سرویس بهداشتی میروم حالاموندم کدام دکتربرم

مشاهده کامل

با سلام خدمت شما دوست گرامی دوست عزیز شما می بایست در مورد علل بی اختیاری ادرار مورد بررسی قرار بگیرید. برای اطلاعات بیشتر مقاله زیر رو مطالعه کنید: بی اختیاری ادرار پیشنهاد می کنم در اسرع وقت به یک متخصص اورولوژیست مراجعه کنید تا بررسی های لازم رو در شما انجام بدن.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام من آقایی۳۱ساله هستم .چند سالی میشود که مشکل ادرار دارم بعد از تخلیه کامل ادرار و بعداز بیرون آمدن از توالت ۱قطره ادرار بیرون میاید چندباری رفتم دکتر گفتند مشکلی نداری لطفآ مرا راهنمایی کنید با تشکر

مشاهده کامل

با سلام در مقاله بالا علل این مشکل و راههای درمان اون اشاره شده ؛ لطفا به دقت این مقاله رو مطالعه کنید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام.من ۲۴ساله هستم .مدت زیادی هست که تکرر ادار دارم تقربا هر یک د وساعت باید برم دستشویی و بعد از ادرار هم قطره هایی از ادرار بی اختیار از التم خارج میشود قبلا ازمایش خون و سونوگرافی هم رفتم اما دکتر گفت چیزی نیست و همچنان این مشکل رو دارم لطفا کمکم کنید ممنون.

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
کاربر گرامی سلام ممکن است عضلات کف لگن شما ضعیف شده باشند. بهتر است ورزش روزانه را در برنامه کارهای خود بگنجانید و این عضلات را تقویت کنید. تمرینات عادی کششی مثل اسکات کنار دیوار میتواند تا حد زیادی به این مشکل کمک کند. بعد از ادرار کردن معمولا چند قطره ادرار در مجاری باقی میمانند. میتوانید بعد از ادرار کردن با وارد کردن فشار به آلت تناسلی سعی کنید قطرات به جا مانده در آن را خارج نمایید تا بعدا خود به خودی خارج نشود.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام من یک دختر 20ساله هستم، که 10سال هست ک ادرار قطره قطره از بدنم خارج میشه، از موقعی ک پریود شدم هم پریودیهام نامنظمه ک الانم بیشتر ناکنظم شده هرچند ماه یکبار پریود میشم واینکه تو بچگیم یکبار از ماشین افتادم زمین طوری ک کشیده شدم کامل روی زمین و باز روی ی وسیله کشاورزی افتادم نگرانم ک پرده بکارتم اسیب دیده باشه،میشه راهنماییم کنید…
(از کوچکی هم خودارضایی میکردم تا حدود چند سال)

مشاهده کامل

با سلام بعد از ادرار کردن بعد از چندین دقیقه به طوره قطره یا بهتر بگم نمناک کردن لباس زیر از اول ماه رمضان این مشکل پیش اومده روزه میگیرم بین روز ادار زرد رنگ میشود افطار که میکنم ادرار سفید میشود علت و راه درمان ممنون ۳۰ ساله هستم مرد هستم

مشاهده کامل

ُسلام و خسته نباشید
من تکرر ادرار دارم یه هفته ای میشه میترسم باردار بشم آخه تو دوران بارداریم اینطوری میشدم یه ساله زایمان کردم
صبح که از خواب بیدار شدم مبخاستم برم دستشویی ببخشید شلوارمو خیس کردم
خواهش،میکنم جواب بدین
علایم حاملگی رو دارم ؟ آخه من دو دختر دوقلو یک ساله دارم اگه بازم حامله بشم بدبخت میشم

مشاهده کامل

دوست عزیز سلام خانم عزیز این سوال شما بسیار سوال کلی و اندکی عجیب هست. تکرر ادرار میتونه از هفته هفتم بارداری ایجاد بشه ولی صرف اینکه شما تکرر ادرار دارید دلیل نمیشه که حتما باردار باشید!! تکرر ادرار شما میتونه دلایل متعددی داشته باشه مثل عفونت های زنانه و یا افتادگی رحم شما در اثر بارداری و کلی دلیل دیگه..اینکه شما تنها به علت تکرر ادرار بخواید نتیجه بگیرید باردار هستید یا نه کمی عجیب به نظر میرسه! شما میتونید به جای نگرانی تست بارداری انجام بدید تا از این بابت خیالتون راحت بشه..
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر